مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 20:04   |   کد مطلب: 18225
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به دیدار اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی با وزیر علوم، گفت: در این دیدار دانشجویان اعتراض خود را نسبت به افزایش مسائل اجتماعی در دانشگاه‌ها، عدم شتاب رشد علمی در سال‌های اخیر و تبعیض در برخورد با تشکل‌های انقلابی اعلام کردند.

به گزارش صدای دانشجو، علی غفاریان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی با وزیر علوم، اظهار داشت: در این دیدار که اتحادیه‌های انجمن مستقل، جامعه اسلامی، جنبش عدالتخواه، دفتر تحکیم وحدت و بسیج دانشجویی حضور داشتند، دانشجویان به بیان مشکلات موجود در حوزه آموزش عالی پرداختند.

وی افزود: یکی از موارد بیان شده در این دیدار عدم قاطعیت وزارت علوم در برخورد با دخالت دیگر وزارت‌خانه‌ها ازجمله وزارت خارجه و کشور بود. از جمله حضور جفری ساکس در دانشگاه امیرکبیر و مواردی از این قبیل.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: همچنین ما شاهد آن هستیم که برخی استان‌داری ها در عین اینکه دانشگاه به برنامه تشکل دانشجویی مجوز برگزاری داده است، از حضور مهمان آن برنامه ممانعت به عمل می‌آورد و مانع برگزاری مراسم می‌شود.

غفاریان ادامه داد: گلایه دیگر دانشجویان عدم رشد علمی در چند سال اخیر بود. ما در سال‌های گذشته هر بار خبرهای خوشحال کننده‌ای از اختراعات دانشجویان می‌شنیدیم اما در چند سال اخیر این امر محقق نمی‌شود. علاوه بر این شاهد توسعه و گسترش دانشجوهای پولی در آموزش عالی هستیم که برای جامعه دانشگاهی خوشایند نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در ادامه تصریح کرد: گلایه دیگر دانشجویان به وزیر علوم، تبعیض در برخورد با تشکل های دانشجویی بود. دانشجویان به فرهادی گفتند اگر از تشکل‌های انقلابی حمایت نمی‌کنید لااقل با همه تشکل‌ها برخورد برابر کنید.

نماینده بسیج دانشجویی در دیدار با وزیر علوم نسبت به اقدام هماهنگ برخی دانشگا‌ه‌ها در زنده کردن فتنه 88 و سران فتنه اعتراض کرد و گفت: ما از وزیر علوم خواستیم در این خصوص اقدام قاطعی صورت دهد تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

غفاریان در ادامه گفت: موضوع دیگری که دانشجویان در دیدار با وزیر علوم مطرح کردند، مسائل اجتماعی موجود در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی از جمله اعتیاد و مواردی از این قبیل بود. دانشجویان از افزایش آمار مسائل اجتماعی در دانشگاه‌های خبر دادند و اعلام کردند که این آمار تکان‌دهنده و نگران کننده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: سرفصل موضوعات دیگری که در این دیدار مطرح شد توجه به نقش جریان ساز دانشگاه در اقتصاد مقاومتی و لزوم روشن شدن نوع مواجه دانشگاه با این مسئله، نبود چارچوب فرهنگی کلی دانشگاه ها، عدم اعتقاد برخی روسای دانشگاه ها به فعالیت های سیاسی دانشجویی، اجرای قانون اطلاعات آزاد در خصوص بودجه فرهنگی، عملکرد هیئت های نظارت بر تشکل ها، مشکلات دانشجویان و تشکل های دانشجویی در دانشگاه های پیام نور و آزاد، لزوم ایجاد وحدت رویه در برخورد با بحث حجاب و عفاف، پرهیز از حضور عناصر مسئله دار خارجی در دانشگاه ها بود.

وی افزود: درباره فیش حقوقی نیز از وزیر سوال شد و اینکه فیش حقوقی‌تان را منتشر کنید که فرهادی قول شفاف‌سازی فیش حقوق خود را داد و گفت که بنده بابت مسئولیتم در وزارت علوم حقوقی دریافت نمی‌کنم و حقوقم همان پول استادی‌ام است.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: در ادامه این دیدار وزیر علوم به بیان سخنان خود درباره وضعیت آموزش عالی و اهداف پیش رو پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: فرهادی درباره دخالت دیگر وزارت‌خانه‌ها گفت بنده برای هرکدام از این دخالت‌هایی که در وزارت علوم می‌شود باید چندین بار در هیأت دولت فریاد بزنم. البته قائلم که نباید این دخالت‌ها صورت گیرد.

غفاریان افزود: وزیر علوم همچنین افزایش آمار مسائل اجتماعی در دانشگاه‌ها را پذیرفت و از برنامه این وزارت‌خانه برای کاهش آن خبر داد. فرهادی همچنین درباره کاهش پیشرفت علمی نیز گفت که بخشی از آن بخاطر کمبود بودجه است و بخشی نیز آنگونه که بیان می شود نیست.

وی در پایان گفت: وزیر علوم درخصوص شورای صنفی دانشگاه‌ها نیز گفت که ما حس کرده‌ایم برخی ها تلاش می‌کنند در قالب شورای صنفی تحرکات سیاسیی در دانشگاه‌های داشته باشند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار