مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1395 - 20:07   |   کد مطلب: 18226
معاون سازمان بسیج دانشجویی گفت: تصویب‌ تحریم‌های جدید، تهدیدها و غارت اموال ایران نشانگر این است که غرب در پسابرجام گستاخ‌تر شده به دنبال فروکاستن دیوار بی‌اعتمادی و جبران‌ کردن خطاهای گذشته‌اش نیست.

به گزارش صدای دانشجو، سجاد ریحانی معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام در رابطه با برجام و بدعهدی‌های طرف مقابل گفت: در پسابرجام جریانی در داخل کشور به دنبال برخورد سیاسی با این دوران بود با این هدف که این برخورد باعث شود آسیب‌ها و تهدیداتی که در متن برجام وجود داشت در پسابرجام خودش را نشان ندهد و این جریان گاها با فضای فرافکنی نسبت به این موضوع پیش می‌رفت.

وی افزود: واقعیت این بود که ما بعد از اجرای برجام شاهد این بودیم که غرب و جریان 1+5 به هیچ وجه به تعهدات خودشان پایبند نیستند و هر چند که با ادبیات شکیل می‌خواهد به مسئله ورود پیدا کنند ولیکن ذیل این ادبیات تنها به دنبال اهداف خودشان هستند.

ریحانی یادآور شد: طرف مقابل با روش‌های مختلف سعی کرد که برجام را نقض کرده و به تعهداتش عمل نکند و به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدیدی را علیه ما تصویب کردند.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: تصویب‌ تحریم‌های جدید، تهدیدها و گستاخی‌های دیگر نشانگر این است که که غرب در پسابرجام گستاخ‌تر شده و به دنبال فروکاستن دیوار بی‌اعتمادی و جبران‌ کردن خطاهای گذشته‌اش نیست. همانطور هم که دیدیم در همین راستا یک زمان آمریکا اموال ایران را غارت کرد و بعد از کانادا چنین حرکتی را تکرار کرد.

وی تصریح کرد: این اتفاقات یک هشدار است هشداری که می‌گوید نباید با منافع ملی به صورت جناحی برخورد شود لذا باید مراقبت کرد تا آسیب نبینیم.

معاون بسیج دانشجویی اظهار داشت: با اینکه ما در رابطه با برجام به همه تعهدات خود عمل کردیم ولی طرف مقابل همواره بدعهدی کرده است که از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود جدی‌تر و با یک حرکت رو به جلو وارد میدان شود و در مقابل گستاخی‌های طرف مقابل بایستد.

ریحانی در خاتمه با اشاره به غارت اموال ملت توسط کانادا، یادآور شد: اینکه به بهانه‌های واهی پول‌های کشور را بلوکه کنند کار بسیار نادرست و همچنین نقض برجام است و دولت باید به دور از هر برخورد جناحی با این مسئله و با یک نگاه دقیق پیگیر این موضوع باشد و مطالبات حقه مردم را برآورده کند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار