مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. تير 1395 - 3:12   |   کد مطلب: 18243
صبح امروز نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ با موضوع حقوق های نجومی و تغییرات وزارت خارجه برگزار شد.
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛  نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ با موضوع حقوق های نجومی و تغییرات وزارت خارجه برگزار شد.

غفاریان: به مسئله فیش های نجومی در محاکم رسیدگی شود

1.JPG
امیرحسین غفاریان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم صنعت تهران در این نشست خبری با انتقاد از فیش های حقوقی نجومی اظهار داشت: مسئله فیش های حقوق نجومی از دو بعد باید مورد توجه قرار بگیرد اول دست درازی که به بیت المال صورت گرفته است و باید در محاکم بررسی گردد و جبران خسارت بشود.
وی ادامه داد: ضربه دیگری که این فیش های حقوقی به کشور زده است سلب اعتماد مردم نسبت به نظام است. این انقلاب از دل مردم و برپایه مردم استمرار می یابد اگر قرار باشد مردم نسبت به آن بی اعتماد باشند ضربه سنگینی به نظام وارد شده است که به سادگی قابل جبران نیست.

وی تصریح داشت: در شرایط بد اقتصادی که مردم در حال جهاد هستند و فشار ها و سختی ها را به جان خریده اند وجود این مسئله باعث دل سردی بسیاری از مردم می شوند لذا از تمامی دستگاه های مسئول انتظار داریم با برخورد قاطع و شفاف باعث التیام این زخم شد.

غفاریان با بیان اینکه هیچ دلیل موجهی برای پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی وجود ندارد، گفت: زمانی که به کارگران به خاطر اعتراض‌شان شلاق می‌زنید، حال وقتی بانک‌ها و بیمه‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند، نباید همین قاطعیت در برخورد با اینان نیز صورت گیرد؛ چراکه اگر غیر از این باشد ضربه به نظام وارد خواهد شد.

ابراهیمی: عزل امیر عبداللهیان این شائبه را به وجود آورد که یک دسیسه خارجی وجود دارد
 

3.JPG
در ادامه این جلسه مصطفی ابراهیمی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با انتقاد از برکناری های اخیر در وزارت امور خارجه اظهار داشت: در حالی که انتظار می‌رفت برکناری مدیران متخلف در موضوع حقوق‌های نجومی گوشه‌ای از درد مردم را تسکین بخشد، متأسفانه خبر برکناری امیر عبداللهیان معاون انقلابی وزارت خارجه را شنیدیم.

وی خاطر نشان ساخت:‌ در حالی که جبهه مقاومت با آزادسازی فلوجه با قدرت پیش می‌رفت‌، عزل امیر عبداللهیان این شائبه را به وجود آورد که در این موضوع یک دسیسه خارجی وجود داشته باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: این تغییر سه روز پس از دیدار ظریف با جان کری اتفاق افتاد. آیا وزارت خارجه با سفارش کشورهای خلیج‌فارس و آمریکا امیر عبداللهیان را عزل کرد تا چراغ سبزی به عربستان نشان دهد؟ لازم است مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی با اشاره به بیانیه سردار سلیمانی پیرامون اتفاقات بحرین گفت: در عرف دیپلماتیک این گونه بیانیه مرسوم نیست؛ اگر وزارت خارجه ما در پیرامون اعدام شیخ نمر موضع می گرفت و یا در مورد شهدای منا مواضع انقلابی اتخاذ می کرد، نیازی نبود که سردار سلیمانی بیانیه بدهد؛ انفعال وزارت خارجه باعث میدان آمدن این مجاهد انقلابی شد.

ثابتی: طرح مسکن مهر مزخرف بود حقوق های نجومی نه!

2.jpg
مجتبی ثابتی مسئول‌ سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در ادامه این نشست با انتقاد از حقوق های نجومی برخی مسئولین گفت: چگونه دولت در جهت توقف مسکن مهر اقدام کرد و آن را مزخرف خواند،‌ اما نسبت به برخورد با حقوق‌های نجومی اقدامی نکرد. آیا پرداخت حقوق های نجومی طرحی مزخرف نیست؟!.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی رئیس جمهور اظهار داشت: شعارهای انتخاباتی‌ و ادعاهای اولیه‌ رئیس جمهور، بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور بود. که  یا از وضعیت اقتصاد کشور باخبر بود یا خیر. اگر از وضعیت اقتصاد مطلع بود، دیگر حق ندارند امروز مشکلات را به گردن دیگران و دولت سابق بیندازند، بلکه باید آنها را رفع می کردند و اگر هم از شرایط اقتصادی کشور باخبر نبودند، پس چرا آن شعارها را دادند و چرا وارد این عرصه شدند.

وی در ادامه با اشاره به وقایع بحرین و تغییرات در وزارت امور خارجه، گفت: روزگاری برخی از مسئولان سیاسی کشور، تئوری زمین بدهیم، زمان بگیریم را سر دادند، اما سرداران ما به پشتوانه مردم وارد عمل شدند و غلط بودن آن تئوری را نشان دادند و آن حماسه ها را خلق کردند.

وی افززود: نگرانیم که شرایطی کشور به سمتی سوق یابد  که قهرمانان و سرداران ملی ما از جمله قاسم سلیمانی مجبور شوند که وظیفه مسئولان سیاسی و دولت را بر عهده بگیرند.

ثابتی در پایان خاطر نشان کرد: می بینیم رژیم آل خلیفه ظلم‌هایی را نسبت به شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین انجام می‌دهند و او را از بدیهی ترین حق خود که حق شهروندی است محروم می سازد، اما رئیس‌جمهور حقوق دان ما در قبال آن سکوت کرده می کند تا کار به جایی رسید که سردارانی که به صدام سیلی زده بودند،‌ امروز وارد کارزار شوند.

فتح الله زاده:فساد شکل قانونی به خود گرفته است

 

56.JPG
مرتضی فتح‌الله زاده مسئول‌ سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران در ادامه این نشست خبری با انتقاد شدید از فساد در دستگاه های کشور بر ضرورت تغییر شرایط تاکید کرد و گفت: اکنون با پدیده فساد سیستمی و ساختاری مواجه شده ایم و بخشی از مشکلات کنونی اقتصادی از جمله پرداخت حقوق‌های نجومی ناشی از همین فساد و رکود حاکم بر کشور است.

وی اظهار داشت: ما مشاهده کردیم کارگران را به جرم اعتراض شلاق زدند. ما وارد جزئیات این حکم نمی‌شویم، اما آیا در قشر پزشکان  نیز که برخی فسادها وجود دارد، چنین برخوردی صورت می‌گیرد. متأسفانه فساد در ایران شکل قانونی به خود گرفته است درحالی‌که حکومت اسلامی تمام تلاش خود را برای مستضعفین باید انجام دهد.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به فسادهای موجود در قراردادهای جدید نفتی، گفت: منتقدان بر لزوم اصلاح بندهای قراردادهای جدید نفتی تأکید کردند و مسئولان نیز قول اصلاح دادند، اما مشاهده می‌کنیم این اصلاح‌ها ناقص و غیرشفاف است.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت نفت باید موارد اصلاح‌شده را به صورت شفاف اعلام کنند، البته رفتار دولت به‌گونه‌ای است که تمایل به اصلاح قراردادها ندارد. دولت مناقصه‌ای را برای واگذاری پروژه‌های نفتی انجام نداد و از همان ابتدا وارد مذاکره با شرکت‌های خارجی شد، آن هم با برخی شرکت‌ها که سابقه بسیار بدی در این امر دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار