مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1391 - 13:59   |   کد مطلب: 1827

ازنخستين ساعات برگزاری راهپیمایی، بیست و هفتمین روز از مرداد 1391 مردم صحنه آراي « روز قدس » شدند. در بيشتر نقاط كشور هوا لطيف و آفتابي بود.
حضور پرصلابت ميليونها ايراني از هرقشر و نژاد و از ترك، كرد، لر، بلوچ، تركمن، گيلك، عرب و فارس دست در دست هم، يكدست و يكرنگ در كنار مسئولان و ميهمانان خارجي در بزم پرشور راهپیمایی روز قدس، يك بارديگر همدلی و حمایت مردم ايران زمين با مردم مظلوم فلسطین را به رخ جهانيان كشيد.
موج خروشان اين همه ايراني ازهرمسيري كه حركت ميكرد به « میعادگاه های نمازجمعه »رسيد، چراكه دربسياري از شهرها، ميعادگاه راهپیمایان محل اقامه نمازهای جمعه بود. آری همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان میعادگاه های نماز جمعه صحنه همدلی میلیون ها ایرانی با مردم مظلوم فلسطین و زلزله زدگان آذربایجان بود.
قرار ما سر چهار راه وحدت ایستگاه همدلی
انگار مناسبت روز قدس و همزمان آن با اتفاقاتی تلخ به نام زلزله آذربایجان حال و هواي راهپیمایی جهانی روز قدس را مردمی تر ازسال های گذشته کرده بود، حضور مردم آنقدر پر شور بود كه بیش از 300خبرنگار خارجي از ۳۳ كشور را برای ثبت این راهپیمایی مردمی و دشمن شکن به کشور بکشاند. در آخرین جمعه از ماه رمضان آسمان صاف و آفتابی بود و انگار خورشید هم همزمان با ثبت تصاویر به یادماندهی از امواج خروشان همدلی مردم با کودکان مظلوم فلسطین و زلزله زدگان آذربایجان لبخند زیبایی بر گونه های خود داشت.
ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی
امسال هم همانند سال های گذشته صندوق هایی به منظور کمک های مردمی برای مردم مظلوم غزه و فلسطین در نقاط گوناگون کشور و درمسیرهای راهپیمایی قرار گرفته بود تا کمک های مردمی را جمع آوری کند، اما امسال ماجرا کمی متفاوت از سال گذشته بود. امسال دو صندوق در کنارهم و در برابر مردم روزه دار قرار گرفته بود تا نماد زیبایی برای همدلی و همدردی مردم ایران با هموطنان خود و مردم مظلوم فلسطین باشد. امسال دو صندوق برای جمع آوری کمک های مردمی تعبیه شده بود.
واما حاشیه های حضور میلیونی
اما درکنار حضور پر شورمردم در سراسرکشور در راهپیمایی روز قدس، این راهپمایی حاشیه های زیبایی را هم داشت، حاشیه هایی که در برخی موارد دربطن اصلی ماجرا تاثیرگذار بود و توانست چهره شهرها و حضور میلیونی مردم را دو چندان زیباتر نمایان کند. حاشیه هایی که به صورت گذرا به مواردی از آن در این گزارش اشاره شده است.
درجریان راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور تابوت شیطان با تصاویر دیکتاتورهای منطقه و مستکبرین جهان ازجمله ناتانیاهو، کلینتون، باراک، بنعلی، ملک عبدالله، نخستوزیر انگلیس توسط مردم تهران حمل شد. علاوه بر این يستگاههايي فرهنگي براي كودكان در نظر گرفته شده بود. كودكاني كه زيباترين شاهكارها را تنها با رنگ ها و آب رنگ ها خلق ميكردند. شاهکار هایی برای همدلی و هم صدایی .
یاد و نام شهدای هسته ای در راهپمایی روز قدس

هز چند که راهپمایی روز قدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه برگزارشده بود، اما تعدادی از دانشجویان با در دست داتشن پلاکاردهایی نام و یاد شهدای هسته ای را زنده و جاوید نگه داشتند. شهدایی که به باور بسیاری از دانشجویان یاد و نامشان و راهی که انتخاب کرده اند همانند موتور محرك اين همه ايرانیان برای فتح قله های پیشرفت و افتخار است.
پلاكاردهايی با تصاويرشهداي دانشمند انرژي هستهاي و پلاكاردهاي «ما همه احمديروشن هستيم» و «من هم يك دانشجوي هستهاي هستم» مصاديق حضور زيباي دانشجويان در راهپيمايي روز قدس بود.
به پايان آمد اين دفتر، حضور جاودان باقي است
راهپمایی روز قدس امسال هم همانند سال های گذشته با حضور پرشور مردم در سراسر کشور پایان یافت، اما آنچه که حضور پر شور مردم نشان داد، اتفاقی بود که در ظاهر به پایان رسید، اما داستان عجیبی است این راهپمایی های مردمی ، حکایت حضور جاودانه ای که همچنان باقی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار