مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. تير 1395 - 11:15   |   کد مطلب: 18270
مسئول دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی بوعلی گفت: دوران طرح طنز تلخ حقوق بشر مورد نظر آمریکا دیگر به سر آمده و ملت های آزاده ی جهان بیش از پیش این مضحکه آمریکا را فهمیده اند و این موضوع را وسیله ای برای غارتگری های بیشتر کشور های غربی و آمریکا میدانند.

به گزارش صدای دانشجو علی روزبهانی در گفتگو با صدای دانشجو گفت: اگر در برهه های مختلف، رویکرد آمریکا را نسبت به ملت ایران از انجام کودتای28 مرداد گرفته تا دست اندازی به حقوق و منابع ملت ایران در زمان طاغوت و چه حوادث گوناگون در طول دوران انقلاب اسلامی بررسی و تحلیل کنیم ، مشاهده می کنیم که آمریکا به واقع آینه ی تمام نمای استکبار است.

روزبهانی گفت: اگر کمی گسترده تر به این موضوع بنگریم و میان موضعگیری های آمریکایی ها در قبال ایران ، عربستان و اسراییل مقایسه ای داشته باشیم ، پی میبریم که حقوق بشر، تنها یک دروغ شاخدار برای مقابله کردن با کشورها و یا عقایدی است که در برابر سیاست های تمامیت خواهانه و مستکبرانه ی آمریکا و صهیونیسم ایستاده است.

 

 وی گفت: فی المثل در جریان هجوم رژیم بعثی به ایران و حملات هوایی شیمیایی و موشکی به شهرها و مردم بی دفاع کشورمان، نه تنها آمریکایی ها بی طرف نبودند بلکه طرف صدام را گرفته و تا توانستند به لحاظ سیاسی، نظامی، تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به او کمک کردند و در واقع در تمام جنایت های صدام شریک هستند.

 

روزبهانی عنوان کرد: همچنین در تمام سالهایی که رژیم جعلی صهیونیستی، لبنان و غزه را مورد تهاجم نیروهای بی رحم خود قرار میداد و قتل عام های فجیعی همچون صبرا و شتیلا را رقم میزد، زبان حقوق بشری آمریکایی ها نه تنها لال شده بود بلکه به سمت محکومیت گروه های مختلف مقاومت میچرخید و اکنون نیز این رویه ادامه دارد.

وی افزود: در جریان حمله سعودی های ملعون به یمن نیز حقوق بشر آمریکایی بار دیگر کشور متجاوز را محکوم نکرد و باز ملت مظلوم و مورد تهاجم را محکوم نمود و به پشتیبانی از ناقض آشکار حقوق بشر پرداخت.

روزبهانی گفت: در کشور خودمان که دارای 17هزار شهید ترور است، آمریکایی ها آشکارا از گروه های تروریستی و معاند همچون منافقین که دست به جنایات متعددی زده اند حمایت نموده و کماکان به این حمایت ها ادامه می دهد.
این رفتار آمریکایی ها با کدامین منطق انسانی و عقلانی قابل توجیه است؟ چرا مردم کشورهای مثل غزه و لبنان حق زندگی در کشور خودشان را نداشته باشند؟

وی گفت: پر واضح است که حقوق بشر آمریکایی بر اساس منافع سیاسی سردمدارانش تغییر می کند و این به آن دلیل است که حقوق بشر آمریکایی، کاملا مادی و غیر توحیدی است. آمریکا در موضوع حقوق بشر، رطب خورده ایست که نباید منع رطب کند.
ملت ایران با اینکه به برخی موارد و قوانین حقوق بشری مطروحه توسط غربی ها، با دلایل محکمی اشکالات جدی وارد می کنند اما در مجموع، مخالف نفس حقوق بشر نیست بلکه مخالف "تجاوز به حقوق بشر" از جانب کشورهای مستکبر و صهیونیسم جهانیست.

روزبهانی عنوان کرد: ما از دولتمردان و دستگاه دیپلماسی مطالبه داریم که چرا موارد نقض حقوق بشر از جانب آمریکا را مورد توجه قرار نمیدهد؟ چرا در تمایل آنها به ارتباط با غرب و نشست و برخاست با آمریکایی ها سهل اندیشی مشاهده می شود؟ در واقع مسئولین دولتی نباید به جای اینکه موارد نقض حقوق بشر آمریکا را به چالش بکشند و حقوق پایمال شده ی ملت ایران را در مجامع بین المللی خواستار شوند، به دنبال ارتباط با سردمداران این کشور ها باشند و دستگاه دیپلماسی باید به شکل فعالانه ای به شناساندن و معرفی اقدامات ضد بشری آمریکا به جهان بپردازد.

وی افزود: دوران طرح طنز تلخ حقوق بشر مورد نظر آمریکا دیگر به سر آمده و ملت های آزاده ی جهان بیش از پیش این مضحکه آمریکا را فهمیده اند و این موضوع را وسیله ای برای غارتگری های بیشتر کشور های غربی و آمریکا می دانند.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار