مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. تير 1395 - 14:40   |   کد مطلب: 18280
نگاه آسيب شناسانه رهبر معظم انقلاب در حوزه كار دانشجويي خصوصا تاكيد معظم له بر كسب اطلاعات موثق و صحيح و تحليل بر اساس آنها و همينطور رد برخي غالب هايي كه براي اعتراضاتي نظير تحصن و ... استفاده مي شود نيز از صحبت هاي مهم و جالب توجه ايشان بود.

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در گفتگو با صدای دانشجو بیان کرد: ديدار رمضاني رهبر معظم انقلاب با دانشجويان همواره از ديدار هاي شيرين و البته مهم و به تعبير من دستورالعمل ساز است.
سلیمی خاطرنشان كرد: جدا از رفتار صميمانه و دلسوزانه رهبر انقلاب با دانشجويان علاوه بر اينكه بسياري از سياست هاي كلي و نقشه راه بسياري از دانشجويان فعال در تشكلها در این ديدار مشخص مي شود، ارزيابي قابل توجهي نيز از سطح فهم و تحليل فعالان دانشجويي ارائه مي دهد.

وی افزوذ: ديدار روز گذشته براي بنده از دو جهت قابل توجه بود اول اينكه رهبر معظم انقلاب به صورت جدي در روند و شكل كار تشكل ها و حتي روحيات و امورات فردي يك دانشجوي انقلابي ورود كردند و توصيه هاي جدي را ارائه كردند.

سلیمی گفت: در اين دسته از فرمايشا ایشان عنصر اميد و دلگرمي و معنويت از اهميت ويژه اي برخوردار بود به نظرم اينكه در يك جلسه بعد از مطالبات و بيانات عمدتا سياسي و پرشور جوانان رهبر معظم انقلاب غالب وقت اول فرمايشات خود را به عنصر معنويت و حالات فردي و مطالعه و تعمق در ادعيه و قران كريم متمركز كنند و عمدا به اهميت بالاتر آن نيز اشاره كنند امر اتفاقي و كوچكي نيست.

وی تاكيد کرد: مسلما براي ما جوانان انقلابي كه ادعاي كار كردن در راستاي حكومت الله را داريم انس گرفتن با خداي متعال و داشتن برنامه هاي معنوي فردي و جمعي از اهميت ويژه اي برخوردار است و دوري از اينگونه امور هم بر كار اثر مي گذارد و هم عوارض وضعي دارد و مسلما در اين راه پر زحمت و مشقت كه عوامل زيادي تلاش مي كنند ايجاد دلسردي بكنند موفق تر عمل خواهند كرد.

سلیمی بیان کرد: نكته ديگري كه به نظرم مهم ميرسد حمايت ويژه و بي نظير رهبر معظم انقلاب از جوانان و تشكل هاي ارزشي بود كه در اين دوسال اخير بسيار پررنگ تر به نظر ميرسد. اينكه رهبري به صراحت عنوان مي كنند كه براي مجموعه هاي دانشجويي ارزشي اهميت بيشتري قائل هستند و به مسئولان هم تاكيد مي كنند كه به علت اينكه آنها هم نمايندگان نظام در ادارات و وزراتخانه ها هستند بايد همين ديد را داشته باشند علاوه بر تفقد ويژه ايشان مسئوليت فوق العاده اي روي دوش جنبش دانشجويي مي گزارد.

وی افزود: اينكه رهبري به مجموعه اي اينگونه اعتماد كنند و از خود براي آنها هزينه كند سرمايه ارزشمندي است كه نمي توان هرجور كه خواستيم از آن هزينه كنيم آبروي اسلام انقلاب و جريان حزب اللهي و حساب جداگانه اي كه روي آن باز شده است چيزي نيست كه بتوان به راحتي آن را هزينه كرد و آن را فداي اغراض شخصي و نفسانيات خودمان كنيم.

سلیمی در تبيين نگاه نقادانه رهبر انقلاب به فعاليت دانشجويي عنوان كرد: نگاه آسيب شناسانه رهبر معظم انقلاب در حوزه كار دانشجويي خصوصا تاكيد معظم له بر كسب اطلاعات موثق و صحيح و تحليل بر اساس آنها و همينطور رد برخي غالب هايي كه براي اعتراضاتي نظير تحصن و ... استفاده مي شود نيز از صحبت هاي مهم و جالب توجه ايشان بود.

وی گفت: آقا عليرغم حمايت ويژه از تشكلها و اصل مطالبه گري آنها بدون تعارف برخي شيوه هاي مطالبه را نيز خالي از منطق و بي فايده و گاها مضر معرفي كردند.

سلیمی در پايان اشاره کرد: اينك در دهه چهارم انقلاب و درعبور از گردنه هاي پيچيده اي قرار داريم و در شرايط حاضر به نظر ميرسد جنبش دانشجويي نياز جدي به توليد شيوه ها و ادبياتي جديد همراه با تغيير نگاه راهبردي خود دارد به نظر ميرسد دانشجويان اين نياز را به خوبي درك كرده اند اما تا مرحله عمل هنوز راه زيادي مانده است.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار