مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1391 - 14:14   |   کد مطلب: 1831
به گزارش صدای دانشجو از هفته نامه نیوز شماره 29 /سلما الایشطر: امیر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی (60 ساله) با کمک همسرمحبوبش موزه بنت ناصر المسند (52 ساله) تا کنون بیش از 13 میلیارد بین مردم لندن خرج کرده اند. این امیر خیر سال 2010 پس از خرید مرکز خرید لوکس هارودس گفت که "ما همه چیز می خریم، هارودس را خریده ایم."
چگونه حاکم قطر و همسرش در لندن میلیاردها یورو هزینه می کنند

امیر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی (60 ساله) با کمک همسرمحبوبش موزه بنت ناصر المسند (52 ساله) تا کنون بیش از 13 میلیارد بین مردم لندن خرج کرده اند. این امیر خیر سال 2010 پس از خرید مرکز خرید لوکس هارودس گفت که "ما همه چیز می خریم، هارودس را خریده ایم."

او برج The Shared را خرید که 310 متر ارتفاع دارد و بلندترین ساختمان در غرب اروپاست (446 میلیون یورو) و نیز دهکده المپیک (709 میلیون یورو)، پارک Hyde Park One (637 میلیون یورو)، آپارتمانهای لوکس و مدرن، املاک و مستغلات در شهر لندن و سهام فروشگاه زنجیره ای Sainsbury´s. این در حالیست که زنان جانبی هنوز به خرید نرفته اند.

برای آنکه پولهای نفت امیر قطر و همسرش همیشه دم دست باشد آنها تبدیل به یکی از سهامداران بزرگ بانک Barclays شدند، بانکی که سومین بانک مالی انگلیس می باشد.

حتی ساختمان قدیم سفارت آمریکا هم از دست آنها در امان نماند. این ساختمان تاریخی در میدان Grosvenor اکنون تبدیل به یک هتل لوکس می شود و از آنجایی که هتل داشتن یکی از موارد مورد علاقه خاندان آل ثانی است، مظهر خرید لوکس "هارودس" در آینده نام هتل پنج ستاره در لندن، پاریس و مالزی نیز خواهد بود.

از زمانی که معاملات میلیاردی یک ماه امیر قطر فاش گردید، روزنامه های خیابانی صدایشان درآمد و نوشتند: "قطر انگلیس را خرید." اما سیاست و اقتصاد و حتی خانواده سلطنتی تقریبا با سرخوردگی از خریدهای خاور تشکر کردند: پرنس چارلز به سفارش مادرش، همسر شیخ، موزه را که ترکیبی ازJackie O و شهرزاد است را بر اساس قوانین تشریفاتی پذیرفت و موزه هم با حضوری ظریف و شکننده از این دعوت تشکر می کند. برای آنکه بانوی اول خلیج (فارس) علیرغم دستورات پوشش اسلامی سیاه پوش ظاهر نشود، حاکم قطر فروشگاه لباس روز والنتینو را به قیمت 650 میلیون یورو تصاحب کرد و بدین ترتیب مادام موزه صاحب گران ترین کمد لباسی دنیا شد.

این درحالیست که کیسه پول قطریها همیشه اینقدر شل نبوده است. دهه 1980 امارات که چندین کیلومترمربع کوچکتر از اتریش علیا است تقریبا ورشکست شده بود. پدر امیر حاکم دلارهای خود را در حساب بانکی در سوئیس انباشته می نمود و کشور و مردم چیزی از این پولها نمی دیدند. حدود هفت سال پیش زمانی که این امیر پیر و فرتوت در حال گذراندن تعطیلات خود در Cote d´ Azur بود، پسر محبوبش (امیر کنونی) کودتا می کند و از طریق تلفن به قدرت می رسد: "تو متعلق به گذشته هستی، من آینده هستم. قطر باید تبدیل به مدرن ترین کشور دنیای عرب شود." و بعد گوشی را گذاشت. حاکم پیر نیز به دریافت حقوق بازنشستگی چشم گیر رضایت داد.

امروزه این کشور یکی از قویترین کشورهای منطقه است و در سطح دنیا سرانه درآمد آن بسیار بالا است. 400 هزار شهروند قطری مالیاتی پرداخت نمی کنند و به عنوان کادوی ازدواج امیر قطر به آنها یک ویلا هدیه می دهد. تحصیلات و امکانات بهداشتی و سلامتی رایگان است. کار کردن به عهده یک میلیون نفر نیروی کاری خارجی است. دوحه، پایتخت این کشور که زمانی خسته کننده ترین منطقه بود تبدیل به یک کارگاه ساختمانی شده است. از آنجایی که هتلهای لوکس و مراکز خرید نمی توانند اوقات فراغت را پر کنند، خاندان امیر قطر در حال ساخت مراکز تفریحی است.

همت قطریها برای اینکه بتوانند در اقتصاد، سیاست، هنر و مد روز دخالت کنند، بسیار بالاست. این امکانات همگی از پول گاز است. هنوز حدود 60 میلیارد یورو نفت و گاز در بیابانها خوابیده اند. رسانه های عربی عنوان می کنند: "قطر دنیا را خواهد خرید"

و اگر که به وضعیت اقتصادی بنگریم، می بینیم که دنیا واقعا بدنبال یک خریدار است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار