مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. تير 1395 - 13:49   |   کد مطلب: 18354
اتفاقات 18 تیر 78 مانند سال 88 یک فتنه بود و همانطور که در فتنه 88 عده ای انتخابات برایشان بهانه بود و در واقع اصل نظام را نشانه داشتند می توان گفت در فتنه 78 دانشگاه و دانشجو بهانه بودند و اصل نظام نیز در آن برهه نشانه دشمنان بود.

امیر موسیوند در گفتگو با صدای دانشجو اعلام کرد: 18 تیر 78 مانند سال 88 یک فتنه بود و همانطور که در فتنه 88 عده ای انتخابات برایشان بهانه بود و در واقع اصل نظام را نشانه داشتند می توان گفت در فتنه 78 دانشگاه و دانشجو بهانه بودند و اصل نظام نیز در آن برهه نشانه دشمنان بود.

موسیوند گفت: آن هایی که به ظاهر دغدغه دانشگاه و دانشجو را مطرح می کردند سرنگون کردن نظام را در سر داشتند. آدمی که در دادگاه محکوم شده و چند سال زندان را تحمل کرده تازگی برای بعضی ها قدیس شده، همین فرد در آن سال ها با تحریک دانشجویان تجمع کننده مقابل وزارت کشور آن ها را به سمت بیت رهبری سوق داد.

وی گفت: ریشه وقوع چنین رویداد های تلخی این است که عده ای به دانشگاه به چشم ابزار نگاه می کنند. آنها سعی دارند دانشگاه را به سمت تبدیل شدن به باشگاه سیاسی سوق دهند تا از دانشجو در راستای اهداف خاص سیاسی که دارند بهره برداری جناحی خود را داشته باشند.

موسیوند افزود: البته در آن حوادث هم درست است که خطاهایی از مامورین انتظامی بروز کرد اما نباید خدمات ارزنده پلیس را کتمان کرد و فراموش کنیم که اصل ماجرا چه بوده و به چه دلایلی ایجاد شده بود.

وی عنوان کرد: افول جنبش اصیل دانشجویی در سال های 78 را می توان در عدم شناخت درست دشمن دید، چه دشمن های خارجی و چه برخی از افراد به ظاهر دوست داخلی که نقشه دشمن را پیاده کردند. راه برون رفت و عدم گرفتاری جنبش دانشجویی از چنین منجلاب هایی افزایش بصیرت و دقت در تخصیص دوست و دشمن است.

موسیوند گفت: احزاب و جریانات سیاسی می بایست به دانشجو و دانشگاه به چشم ابزار نگاه نکنند، دانشگاه یک جریان سیال مردمی جوان و نخبه هست و نباید در قالب احزاب سیاسی به آن ها نگاه بشود.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار