مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. تير 1395 - 20:10   |   کد مطلب: 18383
توزیع کارت آزمون سراسری سال ۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و داوطلبان تا چهارشنبه ۲۳ تیرماه مهلت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، کارت شرکت در آزمون خود را دریافت کنند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، کنکور سراسری سال 95 در 5 گروه آزمایشی در روزهای پنجشنبه 24 تیر و جمعه 25 تیر ماه در 369 بخش و شهرستان کشور برگزار می‌شود به طوریکه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 24 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر پنجشنبه 24 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 25 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر جمعه 25 تیر برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.orgقرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت با وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی از کارت ورود به جله خود پرینت تهیه کنند.

در آزمون سراسری سال 95 تعداد 860 هزار و 109 نفر داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد هستند، به عبارت دیگر  59.18 درصد داوطلبان زن و 40.82 درصد داوطلبان مرد است.

با توجه به تعداد داوطلب ثبت‌نام کننده و آمار داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود بر حسب مورد در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی هم شرکت کرده‌اند، برای آزمون یک میلیون و 14 هزار و 274 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که از این تعداد 611 هزار و 754 کارت برای داوطلبان زن و تعداد 402 هزار و 520 کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.

* نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری

داوطلبان باید با مطالعه اطلاعیه سازمان سنجش در زمینه نحوه دریافت کارت، برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

تمام داوطلبان باید از امروز تا چهارشنبه 23 تیرماه مهلت دارند که به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال ثبت نام (12 رقمی) شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام (16 رقمی) و نام و نام خانوادگی،‌کد ملی و سریال شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون دریافت کنند.

داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شدند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در گروه آزمایشی اصلی برای پرینت کارت گروه دوم یا دوم و سوم نیز اقدام کنند.

* نحوه رفع نقص کارت

داوطلبان دارای نقص کارت  در صورتی که کارت آزمون آنها از نظر جنس، دین، زبان خارجی، بهیاران و معلولیت دارای نقص باشد حتما باید به باجه‌های رفع نقص که نشانی آنها در اطلاعیه سازمان سنجش موجود است، مراجعه کنند. 

هر داوطلبان پس از دریافت پرینت کارت باید اطلاعات مندرج بر روی کارت خود را بررسی کرده و چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دین، زبان خارجه امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند از روز سه شنبه 23 تیر تا چهارشنبه 24 تیرماه صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 14 تا 18 با به همراه داشتن  اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را قبل از برگزاری آزمون پیگیری کنند.

اگر کارت شرکت در آزمون داوطلبان دارای اشکالاتی نظیر محو بودن عکس، فاقد مهر بودن عکس و اشتباه در عکس باشد این داوطلبان نیز باید با به همراه داشتن دو قطعه عکس سه در چهار، اصل کارت ملی و شناسنامه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را قبل از برگزاری آزمون پیگیری کنند.

همچنین اگر شماره داوطلبان مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبی به صورت عددی یا حروفی ناخوانا باشد باید از سه شنبه 23 تیرماه تا چهارشنبه 24 تیرماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را قبل از برگزاری آزمون پیگیری کنند.

اگر در اطلاعات مندرج در بندهای 1،3،4،7،12،13،14،15،16،17،18،19،20،21 و 23 اشکالاتی وجود داشته باشد داوطلب می‌تواند تا جمعه 25 تیر به سایت سازمان سنجش در قسمت ویرایش مراجعه کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کند.

* نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

دانش آموزانی که سال اخذ مدرک پیش دانشگاهی آنان سال 1391 و بعد از آن است باید قبل از پرینت کارت اقدام به درج عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی کرده و همچنین این داوطلبان ضرورت دارد با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به درج کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی اقدام کنند.

کد سوابق تحصیلی از سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری مربوط به وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی  http://dipcode.medu.irقابل دریافت است.

* پاسخگویی به سوالات داوطلبان

واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1395 برای‌ تمام داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ است، لذا داوطلبان‌ درصورت‌ نیاز می‌توانند سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مطرح کنند یا با شماره‌ تلفن 42163 – 021 به‌ طور مستقیم‌ (واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری ‌آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1395 با روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور) تماس‌ بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار