مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1395 - 11:11   |   کد مطلب: 18430
داوود گودرزی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، در جمع دانشجویان طرح ولایت استانی به مسئله رویکرد بسیج دانشجویی به مسائل کشور پرداخت.

به گزارش صدای دانشجو، داوود گودرزی در ابتدای سخنرانی خود، ضمن تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری به بحث بالا بردن و ارتقا دادن روحیه معنوی جوانان، دوره طرح ولایت را از جمله موارد کمک کننده به این مورد دانست.

وی در محور بحث خود به مسئله تداوم انقلاب اسلامی پرداختند و آن را طبق فرمایش مقام معظم رهبری در5مرحله متصور شدند.

 انقلاب اسلامی _همان موجودیت زنده ی دارای تحول و دگرگونی_ نظام اسلامی _شامل استقرار نهاد ها و سازمان های مختلف_ دولت اسلامی _محتوای حاکم بر نظام_ جامعه اسلامی _رفاه مادی و معنوی در فضای جامعه و مردم و تمدن اسلامی_ توصیف کرد.

وی در ادامه 5 شاخص و معیار را برای تحقق اهداف انقلاب در قالب؛ عدالت اجتماعی، استقلال، استکبار ستیزی، کرامت انسانی و آزادی تعریف کرد و بیان داشت که برای حفظ و تداوم انقلاب داشتن دغدغه نسبت جامعه اسلامی لازم است.

ایشان ضمن بیان این نکته که درمیان سخنان رهبری به مسئله جنایات دشمن و برشمردن آن ها تاکید فراوان شده است، دشمن شناسی و بازگویی جنایات و فعالیت های دشمنان را از جمله چالش های موجود دانست که باید به آن پرداخته شود.

وی از دیگر چالش های موجود را وجود جریان های غیر انقلابی دانست و اظهار داشت که اینگونه جریانات حتی برخی از اداره امور را به دست گرفته اند. در این میان 3دسته جاسوس و منافق و کسانی که مبنای غلطی دارند قرار گرفته اند که دسته سوم مهم تر دانست که از جمله آن می توان به رواج مبنای غربی در جامعه اسلامی اشاره کرد.

گودرزی در ادامه اشاره ای به مضرات این جریانات ضد اسلامی از جمله جلوگیری از رشد و توسعه کشور، و جایگزینی توسعه غربی به جای توسعه اسلامی، مسئله بیکاری جوانان و محکوم کردن ما به ناکارآمدی و... داشت.

وی ضمن ترغیب جوانان به مطالبه گری، خواستار شد تا جویاگر علت باشند، چرا که فساد اصلی از مسئله کرباسچی آغاز شد و همان مسئله مبنای رواج این گونه حقوق ها و دزدی های نجومی گردید.

گودرزی با اشاره به قدرت ایران در توانایی ساخت سانتریفیوژ در اوج تحریم ها به این مسئله اشاره داشت که چرا با وجود چنین توانایی در ساخت محصولات پیش پا افتاده تر، یا به عبارتی در تولید محصولات ساده تر مثل چادر، تولید کننده نیستیم؟ این نشان می دهد که هر جا جوان مومن قدم نهاد به نتایجی چون تولید سانتریفیوژ دست یافت.

وی چالش سوم را کوتاهی و کم کاری و غفلت دانست و از همین رو ایجاد دغدغه و تلاش جهت رفع مشکلات را  توصیه داشت.

 گودرزی  3راهکار مکمل برای رفع موانع موجود در راه تداوم انقلاب را بیان داشت که اولین مورد باز طراحی انقلاب و باز تعریف آن به صورت جامع و کامل، داشتن روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر و جهاد روشنگری و جهاد کبیر که مبتنی بر تبیین است.

ایشان در انتهای مباحث مطالبه گری، دفاع از انقلاب بدون تقیه، مبارزه با موانع فریب دهنده سر راه اسلام و مسلمین،کوشا بودن، ایثار و از خود گذشتگی را اساس کار برای جوانان انقلابی خواند.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار