مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. مرداد 1395 - 3:32   |   کد مطلب: 18433
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اعضای 1+5 باید از فریب‌کاری آمریکایی‌ها آگاه شوند، گفت: انجام اقدام عملی از سوی ایران باید در هیات نظارت بر برجام بررسی شود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز پس از دیدار با مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس، که آیا قرار نیست که هیات نظارت بر برجام نسبت به بدعهدی غربی‌ها در اجرای برجام اقدام عملی کند؟ گفت: این موضوع بستگی دارد به مشورت‌هایی که در هیات انجام می‌شود و بی‌تردید دست ما در عمل متقابل بسته نیست منتهی باید در هیات مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

وی افزود: بر همین اساس دست ما در مقابل بدعهدی که به خصوص آمریکایی‌ها در این زمینه دارند بسته نیست. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: همچنین توقع ما از سایر اعضای 1+5 این است که آنها به وظایف خود عمل کنند، شما ملاحظه کردید که برخی از اعضای هیات 1+5 مانند روس‌ها از فریبکاری آمریکایی‌ها سخن گفتند که آمریکایی‌ها به گونه‌ای جلوه دادند و برخی از اعضای هیات را فریب داده‌اند تحت این عنوان که مثلا ایرانی‌ها به سمتی حرکت می‌کنند که آن مسیر بر خلاف استفاده صلح‌آمیز در امر هسته‌ای است که پس از آن معلوم شد این موضوع فریبکاری و دروغ بوده است.

ولایتی تاکید کرد: به هر ترتیب همین که بعضی از اعضای 1+5 به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکایی‌ها فریبکاری کردند خودش یک پیشرفت است و ما هم باید در روشن کردن وضعیت موجود در صحنه بین‌المللی در رابطه با فریبکاری‌های آمریکا در مسئله هسته‌ای تلاش کنیم و همچنین دیگر اعضای 1+5 را آگاه کنیم از کارهایی که آمریکایی‌ها انجام می‌دادند و همچنین آنها را وادار کنیم که به وظایف خودشان عمل کنند. همچنین بنده مجددا تاکید می‌کنم دست ما در عمل متقابل در این مسئله بسته نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت  در پاسخ به این سوال که برخی علت تغییر رفتار پاکستان در قبال ایران را اقدامات عربستان سعودی می‌دانند نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: پاکستان در موارد مختلفی به درخواست‌های عربستان پاسخ منفی داده،‌ به طور مثال پس از آنکه عربستان از پاکستان درخواست کرد که به یمن نیرو اعزام کند، پاکستان نیز این درخواست را رد کرد و پاسخ منفی داد که اقدام شجاعانه‌ای بود.

وی درباره تحولات کشمیر گفت: برخی تبلیغات و اقدامات از سوی سعودی‌ها به‌منظور وارونه جلوه دادن برخی امور انجام شده مبنی بر اینکه در کشمیر تنها علیه شیعیان اقداماتی انجام می‌شود که برخلاف تبلیغات سعودی‌ها باید تأکید کنم که در کشمیر برخی افراطی‌ها دست به اقدامات ظالمانه می‌زنند و این‌طور نیست که تنها و به‌طور خاص این اقدامات علیه شیعیان باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حقوق مسلمانان نه‌تنها در کشمیر، بلکه باید در سراسر جهان رعایت شود و نباید با تبلیغات سوء بین مذاهب مختلف تفرقه‌افکنی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار