مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. مرداد 1395 - 1:31   |   کد مطلب: 18444
فریدون عباسی در جمع دانشجویان طرح ولایت استان همدان پیرامون بحث انرژی هسته ای به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش صدای دانشجو، فریدون عباسی در بحث خود با موضوع هسته ای با مقدمه ای از مباحث هسته ای کشور  صحبت های خود را آغاز کرد و بیان داشت: کشورهایی همچون آمریکا از سر دشمنی و به جهت جلوگیری از پیشرفت هسته ای کشور دست به اقدامات متعددی زدند، برای مثال آنها از تحصیل دانشجویان ما در کشور خود در حوزه انرژی که بتوانیم از آن دست آورد داشته باشیم ممانعت نمودند.

وی با اشاره به اینکه یک کشور می تواند از تمام انرژی های موجود از جمله انرژی هسته ای استفاده کند، افزود: برای این مورد نیز باید برنامه ریزی نمود و یک سری الگوهای بین المللی داشت. چنانچه پیش بینی شده از سال 1390 تا سال 1410 باید به حدود 123 هزارمگاوات تولید برق برسیم و در این میان تا 8% را باید انرژی هسته ای تشکیل دهد؛ ما باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم. اینکه راکتور هزار کیلو واتی مثل بوشهر حدود 100هزار سو می خواهد باید بدانیم چه میزان واحد کار برای جداسازی آن و به چه صورتی بایدانجام گیرد.

عباسی، کاهش قیمت نفت از 100دلار به 40دلار را به ضرر مردم دانست و اظهار داشت: اینگونه عملکرد و توجه به نگاه دشمن که اگر در تعهدات خود عهد شکنی کرد چنین کنیم و چنان، به صرفه مردم نیست.

وی با اشاره به گزارشات gov شورای حکام آژانس، بیان کرد: در این گزارش مشکلاتی که با ما دارند مطرح شده و این گزارشات توسط مامورین آژانس که برای نظارت به ایران آمده بودند جمع آوری شده طوری که در جاهای مختلفی به صورت ریز به جاسوسی پرداخته و فعالیت هایی که ما انجام داده ایم و اسامی متخصصین ما را نیز در آورده بودند.

عباسی همچنین محتوای گزارشات بعدی مربوط به سال های 2011و 2014 را همان محتوای گزارش اول به علاوه تاییداتی که بر مباحث مطرح شده خود داشتند، دانست و گفت بر اساس همین جاسوسی ها نقشه ترور شهدایی چون شهید شهریاری را کشیدند.

وی در پایان این موضوع را مطرح کرد که ما توانایی ساخت راکتور آن هم با محاسبات متعدد و با وجود کنترل و امنیت مطلوب را داشته ایم پس ساخت سلاح انفجاری نیز برای ما راحت است اما طبق فرمایشات رهبری و خمینی کبیر است که ساخت اینگونه سلاح را حرام میدانیم و از این رو در این زمینه تلاشی نخواهیم کرد.

عباسی عنوان کرد: با این وجود در گزارش برجام ایران را متهم به ساخت سلاح هسته ای منفجره کردند وهمه قطع نامه ها را در قطع نامه 2231 تجمیع نموده اند و مارا موظف به قبول محدودیت هایی می کنند که 90% آن ها به موارد غیر هسته ای کشور ما اشاره دارد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار