مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مرداد 1395 - 12:48   |   کد مطلب: 18450
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان:
دولت حمایت خود را در رابطه با مسلمانان مظلوم کشمیر اعلام کند
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان با صدور بیانیه‌‌ای در خصوص کشتار مردم مسلمان و بی‌دفاع کشمیر اعلام کرد: دولت حمایت خود را در رابطه با مسلمانان مظلوم کشمیر اعلام کند.

به گزارش صدای دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان با صدور بیانیه‌‌ای در خصوص کشتار مردم مسلمان و بی‌دفاع کشمیر اعلام کرد: دولت حمایت خود را در رابطه با مسلمانان مظلوم کشمیر اعلام کند.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ» 

 

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم)

 

اگر توحید کلمه کنید، چطور هندوی بدبخت می تواند کشمیر عزیز را از ما بگیرد و از مسلمین بگیرد و هیچ کاری از آنها نیاید؟
امام خمینی ره

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 

 

بارها شاهد دستگیری، شکنجه، آزار و کشتار دسته جمعی مسلمانان کشمیر توسط دولت هند بوده ایم که به امری عادی برای هندوها تبدیل شده است؛ حال آنکه مسلمانان در هند بخش زیادی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و همانا عدم توجه به خواسته های آنها نقض حقوق اساسی و نقض آزادی های دینی است.

 

در این میان، کشتار مردم مسلمان و بی دفاع کشمیر سانسور خبری می شود و روز به روز بیشتر از پیش بر گستاخی دولت هند افزوده شده و با بی توجهی به قطعنامه ها به جنایات خود علیه مسلمانان بی گناه این منطقه ادامه می دهد.

 

براساس قطعنامه هایی که در سال 49-1948 برای حل مسئله کشمیر در سازمان ملل تصویب شده، مردم منطقه کشمیر باید حق انتخاب داشته باشند و با شرکت در انتخاباتی آزاد، خودشان برای سرنوشت این سرزمین تصمیم بگیرند؛ با این حال تا کنون این قطعنامه اجرایی نشده است.

انجمن اسلامی دانشجویان، با توجه به سخن پیامبر عظیم الشان اسلام (صل الله علیه و آله وسلم) که می فرمایند: ((هر كس فریاد استغاثه مسلمانی را بشنود كه یارى مى‌طلبد، اما فریاد او را اجابت نكند، مسلمان نیست.)) و نیز با پیروی از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بر خود وظیفه دیده تا دیگر بار صدای مظلوم را فریاد کند و حمایت خود را از برادران و خواهران مسلمان کشمیری بیان دارد.

از دولت نیز انتظار می رود نسبت به این ظلم و رفتار خصمانه دولت هندی در مقابل مردم بی گناه عکس العملی درخور نشان داده و چونان که برای کشته شدگان حادثه تروریستی فرانسه ابراز تاسف و تسلیت نمودند، حمایت خود را در رابطه با مسلمانان مظلوم کشمیر آغاز نمایند و بر خون ریخته شده  هزاران شهید کشمیری چشم نپوشند.

و نیز ما دانشجویان از سازمان کنفرانس اسلامی که با هدف استقرار صلح جهانی که متضمن امنیت‌و آزادی و عدالت برای ملل اسلامی جهان بنیان نهاده شده است خواستاریم نسبت به اجرایی شدن قطع نامه برای ایجاد امنیت مسلمانان کشمیر اقدام نموده و  بیش از پیش بر آن اهتمام ورزند.

 
به امید آزادی بشریت و ارمغان صلح و و دوستی برای تمامی ملت ها ، که همانا با ظهور منجی بشریت حضرت مهدی (عج) تحقق خواهد یافت و ما شاهدان و عاملان آن خواهیم بود.

 

ان شاءالله
و من الله توفیق

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار