مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1395 - 0:55   |   کد مطلب: 18518
محصول جدید هسته توانمندسازی حرکت های جهادی
بسته «این جرقه باید جریان شود» منتشر شد
محصول جدید هسته توانمندسازی حرکت های جهادی بسته «این جرقه باید جریان شود»، مجموعه ای شامل فیلم و متن پیاده شده ی سخنرانی ویژه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع جهادگران می‌باشد
به گزارش صدای دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ این جرقه باید جریان شود، مجموعه ای شامل فیلم و متن پیاده شده ی سخنرانی ویژه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع جهادگران می باشد که هسته توانمندسازی حرکت های جهادی آن را پیاده سازی و آماده کرده است در مقدمه ی این بسته آمده است:

 

حرکت‌های جهادی در چند سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد چشم‌گیری داشته‌اند، و اردوهای جهادی را وارد دوران جدیدی کرده‌اند، دورانی که انتظار گذراندن اوقات فراغتی سالم در اردوهاي جهادي بسیار حداقلی می‌نماید. این رشد در کنار هدف ارزشمند جهادی، رسالت بزرگتری را بر دوش جهادگران نهاده است؛ دورانی که باید بیش از پیش به ساختن خود پرداخت. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ» ؛ ویژگی‌های اردوی جهادی، موجب شده است تا این حرکت مصداقی از واژه جهاد در قرآن کریم به شمار آید. اما باید جایگاه درست این حرکت‌ها را شناخت، مسیر پیشرفت را ترسیم نموده، به ابزار مناسب مجهز شد و با قدرت و قوتی در شأن این حرکت به راه افتاد. و از این نکته غافل نشد که عرصه‌ی جهادی نیز، همچون سایر مسیرها نیاز به چراغ‌های روشنی دارد که پیماینده‌ی این راه را هدایت و راهبری کند.

الحمدلله در زمینه شناخت  و نگرش، کار سختی پیش روی نیست، زیرا که در سرزمینی زیست و در فضایی تنفس می‏شود که از اندیشه‌های بزرگان دین و فرهنگ غنی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی از جمله عالمانی هستند که سابقه‌ی فعالیت فرهنگی ایشان برای تبلیغ مبانی دینی در نزد همگان زبان‌زد و با استقبال زیادی مواجه بوده و هست. بیان طنزگونه و کلام‌گیرای ایشان، شیرینی مبانی و احکام اسلامی را برای مخاطب دوچندان می کند. شهید مطهری طی سفرهای تبلیغی که با ایشان آشنا می شود، نوع کلاس‌داری منحصربه‌فرد و همراه با خلاقیت ایشان را در آموزش و تفسیر قرآن مورد تحسین قرار می‌دهند.

طی «همایش بزرگ جهادگران رضوی» که در تابستان 95 به منظور افتتاحیه اردوهای جهادی سراسر کشور برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با قبول دعوت جهادگران، به‌عنوان سخنران در این همایش حضور پیدا کردند. ایشان ضمن مفید دانستن و استقبال از ترویج حرکت و اردوهای جهادی، با تبین الگوهای اسلامی خدمت به مردم، اردوهای جهادی را ادامه‌ی مسیر ائمه (ع) خواندند، و این اردوها را «جرقه‌ای» نامیدند که باید «جریان‌سازی» شود.

رهنمودهای هریک از این بزرگان همچون دانه‌های جواهری هست که کافیست جایگاه خود را در زیورِ زندگی جهادگران بیابد، همچنین توانمندسازی جهادگران در عرصه «نگرش» نیز از جمله رسالت‌های مهم هسته توانمندسازی حرکت‌های جهادی است، لذا این مجموعه این سخنرانی ارزشمند را در قالب جزوه‌ی «این جرقه باید جریان شود» تدوین و در ادامه‌ی جزوات نگراش‌ساز خود در دستور کار قرار داده است.

و کلام آخر اینکه هسته توانمندسازی خود را موظف می‌داند تا از این گوهرهای گران‌بها حفظ و حراست کند و با تراش آنها در قالب‌های جذاب به جهادگران هدیه کند؛ اما استفاده و به‌کاربستن آن‏ها در زندگی جهادی و فردی نیز وظیفه‌ایست مهم و البته لذت‌بخش که به عهده‌ی خود جهادگران است. امیدواریم که این نگینِ هدایت کمکی باشد بر طی طریق رشد؛ ان شاءالله که موثر افتد و مفید.

برای دانلود متن سخنرانی کلیک نمایید

همچنین برای دریافت این محصول کلیک نمایید

انتهای پیام/

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار