مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. مرداد 1395 - 13:37   |   کد مطلب: 18527
دبیر مجمع نمایندگان استان همدان گفت:‌ انتصابات در استان همدان، سیاسی و فامیلی است.

به گزارش صدای دانشجو حسن بهرام‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تحقیق و تفحص از استانداری همدان توسط نمایندگان استان همدان کلید خورده است، اظهار کرد: این موضوع مدت‌هاست که فکر نمایندگان را مشغول کرده، اما تاکنون به دلیل تعامل و همکاری در راه توسعه استان مسکوت نگه داشته شده بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان به دنبال تعامل با مدیریت ارشد استان هستند، افزود:‌ تاکنون نشست‌های مختلفی با استاندار همدان برگزار شده و گلایه‌ها در خصوص انتصابات و مباحث دیگری مطرح شده بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مردم استان به این نتیجه رسیدند که سکوت آنها باعث تضییع حقوق مردم می‌شود، تصریح کرد:‌ سکوت نمایندگان در این حوزه باعث تضییع حقوق مردم، مدیران دلسوز و با انگیزه و افرادی که خواهان ارتقای استان هستند، خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم استان در روز چهارشنبه طرح تحقیق و تفحص از استانداری را تقدیم مجلس کردند، ادامه داد: انتصابات در سطح استان سیاسی، فامیلی و یا قوم و خویشی است و برخی هم بر اساس بده و بستان‌ها صورت می‌گیرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه انتصابات در استان خلاف شایسته‌سالاری و توانمندی افراد است، خاطرنشان کرد: مدیران دلسوز، با انگیزه، شجاع و کاری در جلسات رسمی به واسطه بیان حقیقت‌ها و واقعیت‌ها که به دنبال چیزی جز تأمین منافع استان و توسعه آن نیستند و شاید خلاف نظر مدیران ارشد است، مورد غضب قرار گرفته و تهدید می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مخالفان نظر مدیران ارشد یا باید نظرشان را تعدیل کنند و یا جابجا شوند، گفت: شخصیت، شأن و منزلت مدیران به ثمن بخس گذاشته می‌شود و به آنان جسارت و توهین شده و حقیر می‌شوند.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت با بیان اینکه این نوع مدیریت منسوخ شده است، اظهار کرد: در حال حاضر باید تصمیمات به صورت مشارکتی و اخذ تصمیم نهایی با در نظر گرفتن این موارد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نباید اظهار نظرکنندگان خلاف نظر مدیران مورد بی‌مهری قرار گیرند، افزود: نوع مدیریت از بالا به پایین منسوخ شده است چرا که اقتدار نظام در چارچوب قانون است، مدیریت باید بر قلب‌ها حاکم شود و نه اینکه دستوری، تحکمی و فاقد روح باشد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه از این نوع مدیریت ناراضی هستیم، تصریح کرد: همانطور که تأکید شد نمایندگان اهل تعامل هستند اما امروز سکوت به نظر بنده اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه روحیه تحکمی خارج از قاعده نه تنها در سطح استان بلکه در شهرستان‌ها نیز وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر مدیران استانی حق جابجایی مدیران شهرستانی را ندارند و به این مسئله توهین به مدیران استانی و مردم است.

دبیر مجمع نمایندگان استان همدان با تأکید بر اینکه مدیران استانی اختیاری از خود ندارند، خاطرنشان کرد:‌ یکی از دلایل عقب‌ماندگی مدیران بله قربان‌گو بودن آنهاست که این مسئله در شأن مدیران و مردم نیست.

این مسؤول با اشاره به اینکه در طرح تحقیق و تفحص، مسائلی چون انتصابات، استخدام‌ها، مسائل مالی و چند مورد دیگر مطرح شده است، گفت: انتظار داریم در مدیران تغییر نگرش رخ دهد، منافع مردم و استان را مد نظر قرار دهند و نه منافع افرادی در داخل و خارج استان.

بهرام‌نیا با بیان اینکه خط قرمز مدیران باید منافع مردم باشد نه برخی از افراد خاص، اظهار کرد: امروز استان با مشکلات زیادی چون رکود، بیکاری، درآمد و معیشت مواجه است در حالی که به دروغ گزارشات مثبتی به مقامات کشوری داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم نیاز به روحیه دارند و با ایجاد اشتغال به انقلاب امیدوار می‌شوند، افزود:‌ مصداقی وجود دارد که استاندار شخصاً در انتصاب مدیر شهرستانی ورود کرده که دور از شأن جایگاه استاندار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار