مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. شهريور 1395 - 14:59   |   کد مطلب: 18593
بررسی سایت خبری تحلیلی صدای دانشجو در سطح شهر همدان نشان می دهد تاکنون هیچ المان شهری و نقاشی دیواری با موضوع شهدای منا نصب نشده است.

به گزارش صدای دانشجو، 16 فروردین 1395 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در نامه ای به رئیس و اعضای شورای شهر همدان با توجه به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر عدم فراموشی فاجعه منا، ساخت المان یا نقاشی دیواری فاجعه منا در یکی از میادین یا نقاط اصلی شهر را پیشنهاد داده بود.

 

در این بین اشاره جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به صحبت های رهبر انقلاب اسلامی در 27مهر1394 بود که به مسئولین تاکید می شود فاجعه بسیار تلخ و حیرت انگیز منا به هیچ وجه فراموش نشود.

سایت خبری صدای دانشجو همان روز تصویر نامه ارسالی را منتشر می کند و قائم مقام وقت جامعه اسلامی دانشجویان در مصاحبه ای با صدای دانشجو اظهار می دارد در متن نامه ارسالی تاکید کرده ایم این المان شهری یا نقاشی دیواری علاوه بر این که در یکی از نقاط اصلی یا میادین شهر باشد باید با مبنای ارتباط مفهومی و معنایی با فاجعه منا، توجه به جنبه های زیباشناختی و تبیین سکوت دولت های غربی و نهادهای حقوق بشری باشد.

 

 

بررسی سایت خبری تحلیلی صدای دانشجو در سطح شهر همدان نشان می دهد تاکنون هیچ المان شهری و نقاشی دیواری با موضوع شهدای منا نصب نشده است و با توجه به ایام سالگرد شهدای منا پیگیر این موضوع شدیم تا ابعاد این مسئله شفاف سازی شود.

خبرنگار صدای دانشجو با علی روزبهانی، دبیر دانشکده مهندسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا تماس گرفته و از او درباره اقدامات مسئولین در پنج ماهه گذشته پس از ارسال نامه پرسیده است که روزبهانی گفته تا کنون نه تنها هیچگونه پاسخ و اقدامی از سوی مسئولین به این نامه داده نشده، بلکه شاهد هستیم که هیچ اتفاقی در حوزه شهری برای زنده بودن یاد شهدای مظلوم منا انجام نشده است.

 

 دبیر دانشکده مهندسی جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه گفت: از آنجایی که مسئولین شورای شهر و شهرداری خود را ملزم به پیگیری مطالبات رهبر انقلاب اسلامی می دانند باید پرسید که این اظهارات، با عدم پاسخ و اقدام آنها چگونه قابل جمع است؟

گفتنی است سایت خبری صدای دانشجو آمادگی خود را برای انتشار توضیحات روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان اعلام می دارد.

 

 

منابع و ارجاعات:

http://sedayedaneshjoo.ir/node/17504

http://sedayedaneshjoo.ir/sites/default/files/850.jpg

گزارش از امیرعباس امیدیان 

پایان/

دیدگاه شما

آخرین اخبار