مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. شهريور 1395 - 12:46   |   کد مطلب: 18608
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان در گفتگو با صدای دانشجو:
برای جدیدالورودی ها کارگاه یک روزه برگزار خواهیم کرد/ برای دانشجویان حزب اللهی برنامه های ویژه ای داریم
با توجه با آغاز سال تحصیلی جدید با طاهر کمربیگی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به گفتگو نشسته ایم تا از برنامه های این تشکل دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورد بگوید.

به گزارش صدای دانشجو، در طول سال های گذشته همیشه نقش تشکل های دانشجویی دانشگاه ها در استقبال از دانشجویان جدیدالورد پررنگ بوده است و مسئولین و فعالین تشکل ها بر جذب دانشجویان وردوی برای فعالیت های فرهنگی و سیاسی تاکید فراوانی داشته اند. معرفی تشکل و برنامه های آن از محورهای اصلی مجموعه های دانشجویی بوده است و بازدید ازغرفه های این مجموعه ها در سالن های ثبت نام دانشگاه ها از اولین تجربیات و خاطرات هر دانشجوی جدیدالوردی به دانشگاه می باشد.

با توجه با آغاز سالت حصیلی جدید با طاهر کمربیگی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان به گفتگو نشسته ایم تا از برنامه های این تشکل دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود بگوید.

 

 

برنامه جامعه اسلامی دانشجویان برای استقبال از دانشجویان جدیدالورد در دانشگاه آزاد چیست؟ آیا برنامه ریزی خاصی صورت گرفته است؟

طبق بررسی های که ما در تشکل در رابطه با علت و منشا برخی از ناهنجاری ها در دانشگاه آزاد اسلامی مانند حجاب و عفاف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یکی از اصلی ترین علل اینگونه ناهنجاری ها در حلقه های دوستان و اطرافیان دانشجو پس از ورود به دانشگاه است. بعنوان مثال چرا برخی از دانشجویانی که از خانواده های متدین هستند پس از ورود به دانشگاه پس از مدتی دچار تغییر می شوند.

 از این جهت ارتباط با اینگونه دانشجویان و جذب در مجموعه های انقلابی هم برای دانشگاه و هم برای دانشجویان یک نیاز اساسی است. این خیلی مهم است که ما کاری کنیم که حلقه دوستان دانشجویان جدیدالورد به افراد حزب اللهی و ارزشی ختم شود.

               

مصداقی میتو انید از برنامه های استقبال به ما بگویید؟

برای استقبال هم برنامه ریزی های متنوعی خواهیم داشت و چاپ بروشور معرفی جامعه اسلامی دانشجویان، چاپ نشریه دانشجویی، مشاوره تحصیلی، راهنمای انتخاب واحد و برگزاری کارگاه های آموزشی برای تمامی دانشجویان جدیدالورود از جمله این برنامه هاست.

 

این کارگاه های آموزشی چگونه است؟ از محور ها و برنامه های این کارگاه ها به ما بگویید؟

این کارگاه های آموزشی با محوریت عفاف و حجاب، دانشجوی آرمانی و نقش دانشجو در تحول آفرینی برگزار خواهدشد. از سویی با توجه به اینکه ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی بصورت اینترنتی خواهد بود با مسئولین مربوطه هماهنگی هایی صورت پذیرفته که تمامی دانشجویان جدیدالورود در این کارگاه یک روزه که می تواند در داخل یا خارج از دانشگاه باشد شرکت نمایند و  تمامی مجموعه ها و تشکل های دانشگاه به معرفی مجموعه خود و جذب دانشجویان بپردازند.

 

رهبر انقلاب اسلامی همیشه در دیدار سالیانه دانشجویان در کنار پیشرفت کیفی تشکل ها، بر جذب حداکثری دانشجویان نیز تاکید دارند. توسعه کمی تا حد رد برنامه های شما هست؟

برنامه های ما برای کلیه دانشجویان است و محدود به طیف خاصی از دانشجویان نیست و دیدگاه ما هم همین است که برای دانشجویان جدیدالورود جذب حداکثری داشته باشیم و در طول سال تحصیلی به تفکیک منش و رویکرد این دانشجویان  برای آنان برنامه ریزی شود.

 

عملکرد مسئولین فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد استقبال چگونه بوده است؟ آیا با شما همکاری داشته اند؟

مسئولین دانشگاه فعلا همکاری خوبی داشته اند و از پیشنهاد کارگاه یک روزه استقبال خوبی داشته اند، تا ببینیم در آینده چه پیش می آید.

 

مصاحبه از امیرعباس امیدیان

پایان/

دیدگاه شما

آخرین اخبار