مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. شهريور 1395 - 8:41   |   کد مطلب: 18616
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با صدای دانشجو:
استاندار بجای دخالت در دانشگاه ها رکود و بیکاری را حل کند
ایشان چگونه به خود اجازه می دهند زمانیکه برای دانشجویان کوچکترین ارزشی قائل نیستند در مورد فضای دانشجویی و دانشگاهی خواستار اعمال قدرت از بالا باشند.

به گزارش صدای دانشجو نیکبخت استاندار همدان، در مراسم کلنگ ‌زنی ساختمان بنیاد نخبگان استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا گفته بود: از رئیس دانشگاه بوعلی سینا در زمینه انتصاب بدون هماهنگی رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلایه دارم چرا که انتظار می ‌رفت در زمینه عزل و نصب‌ها با استاندار هماهنگی لازم ایجاد شود.

 

اما این مسئله به اینجا ختم نشد. سخنان استاندار همدان به پایان نرسیده بود که غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا واکنش نشان داده و با قطع کردن سخنان استاندار همدان در برابر حضار ایستاد و جزئیات انتصاب رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان را توضیح داد.

 

استاندار همدان که از این رفتار رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان ناراحت شده بود گفته که شایسته بود صبر می‌کردید سخنان بنده به اتمام برسد و سپس نسبت به پاسخ اقدام کنید.

 

این پایان ماجرا نبوده و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به این اتفاقات واکنش نشان داد و به خبرنگار صدای دانشجو گفت: نیکبخت، استاندار محترم همدان به انتصاب تعجبی بعنوان رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلایه کرده اند و این عمل را ناشایست دانسته اند، قبل از این که به جوانب فنی و علمی و کاربردی به این مسئله بپردازیم که آیا وی مناسب این سمت هستند و یا اینکه دانشگاه باید استقلال تصمیم گیری و انتخاب داشته باشد، ذکر این مسئله مهم تر است که بیان کنیم استاندار محترم همدان از سال 1392 با دعوت دانشجویان جهت حضور در دانشگاه بوعلی سینا مخالفت کرده اند و در هر مرتبه به ایجاد شایعه و متهم کردن عناصر انقلابی پرداخته اند.

 

شیری افزود: ایشان چگونه به خود اجازه می دهند زمانیکه برای دانشجویان کوچکترین ارزشی قائل نیستند در مورد فضای دانشجویی و دانشگاهی خواستار اعمال قدرت از بالا باشند و با این رفتارها بخواهند در تصمیم گیری های متعلق به دانشجویان دخالت و اعمال نفوذ کنند.

 

این فعال دانشجویی ادامه داده است: ما شاهد رکود، آمار بیکاری بالا و تعطیلی واحدهای تولیدی در سطح استان هستیم و بهتر است استاندار محترم همدان اول این مباحث اصلی را پیگیری و نتیجه را به گوش مردم برسانند سپس در مورد مسائل دانشگاهی خواستار اعمال قدرت باشند.

 

محمدرضا شیری البته این را هم یادآور شده است که این نگاه ما، نشانگر حمایت و یا عدم حمایت از ریاست دانشگاه بوعلی سینا و یا رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی نیست.

 

وی گفت: این بزرگواران با تمام نقدها و اختلاف نظرهایی که به ایشان داریم در حال حاضر گزینه های مناسبی برای این جایگاه هستند، یکی از مزیت هایی که این عزیزان دارند این است که در قبال کارها و تصمیمات خود به دانشجویان پاسخگو هستند و هرساله طی جلسات عمومی و خصوصی در بین دانشجویان حاضر می شوند و جوانب مختلف فعالیتهای خود را برای عموم بیان می کنند.

 

شیری بیان کرد: ولی در مورد استاندار محترم شاهد هستیم که حتی حاضر نیستند فعالیت های خود را در بوته نقد بگذارند و به آنها پاسخ دهند و وااسفا از زمانی که خدمت گزاران ملت خود را شایسته اعمال نفوذ در هر زمینه ای بدانند بدون اینکه حاضر باشند حتی کوچکترین جوابی بدهند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در انتها یادآور شد که این اظهار نظرها و دخالت مسئولین استانی در امور دانشگاه و دانشگاهیان پیش از آنکه نشان دهنده دغدغه مندی و دلسوزی آنان باشد، تداعی کننده نوعی سهم خواهی و نگاه جناحی و سیاسی به موضوع است و امیدواریم که مسئولین این نوع نگرش خود را در قبال محیط های علمی تغییر دهند و با سعه صدر به موضوع نگاه کنند.

 

انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار