مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. شهريور 1395 - 23:08   |   کد مطلب: 18627
آنچه در ادامه خواهید خواند متن کامل گفت و گوی ما با محمدرضا شیری است که در دفتر مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا انجام شده است.

به گزارش صدای دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا از فعالترین و بزرگترین تشکل های دانشجویی استان است که برنامه های سیاسی و فرهنگی خاص خود را دارد. در حالی که چند روزی تا شروع ثبت نام دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه باقی مانده است با محمدرضا شیری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به گفت وگو نشسته ایم تا از برنامه های این تشکل دانشجویی برای استقبال مطلع شویم.

شیری دانشجوی زیست شناسی است و به گرمی به سوالات ما پاسخ می دهد و تاکید دارد که باید کاری کنیم تا خود خانواده ها فرزندانشان را به فعالیتهای سیاسی و اجتماعی تشویق کنند.

 

آقای شیری، از برنامه های جامعه اسلامی دانشجویان بعنوان یکی از فعالترین تشکل های دانشجویی استان برای استقبال از دانشجویان جدیدالورد به ما بگویید؟

هر ساله نزدیک به سه هزار دانشجو جدید الورود داریم که این یک پتانسیل خیلی خوبی نه برای جذب بلکه برای معرفی و آشنا شدن است که برنامه های کلی ما در همین ردیف است.

از برنامه ها خاص ما می توان به صحبت کردن با دانشجویان وخانواده های همراه در هنگام ثبت نام و استفاده از پتانسیل تمامی دانشکده های دانشگاه اشاره کرد که از اکران فیلم و مستند گرفته تا تراکت و نشریه دانشجویی در ریز برنامه های ما قرار دارد.

 

 

تشکل شما در زمینه فعالیت های سیاسی و اجتماعی بسیار فعال است. از برنامه هایتان در این زمینه بگویید؟

امسال ما برنامه های متنوعی در حوزه وظایف دانشجویی را نیز خواهیم داشت تا دانشجو حداقل در زمان ورود به دانشگاه بداند که قرار است چه کاری را انجام بدهد و ذهنیت بازتری نسبت به این مسئله داشته باشند. غالبا  اینگونه هست که بسیاری از دانشجویان جدیدالورد ازفعالیت های  سیاسی  و اجتماعی ترس دارند و خیلی وقت ها خانواده ها تاکید دارند که وارد این فضا نشوند که یکی از اهداف ما روشنگری در این زمینه است که واقعا نیاز است و حتی خود خانواده ها تشویق کنند که در فعالیت های اجتماعی شرکت داشته باشند.

 

 

بر استفاده از ظرفیت دانشکده ها تاکید کردید، برای این امر چند غرفه دانشجویی خواهید داشت؟

امسال 12 غرفه دانشجویی داریم که واحدهای خواهران و برادران هرکدام بصورت مجزا فعالیت دارند که سعی کرده ایم از ظرفیت تمامی دانشکده ها استفاده کنیم.

 

 

آیا ستاد استقبال شما تنها به دانشجویان دوره کارشناسی اختصاص دارد یا دوره های تحصیلات تکمیلی را هم شامل می شود؟

ستاد استقال  تنها به دانشجویان کارشناسی به دلیل جمعیت بالا  اختصاص دارد و از سویی جمعیت تحصیلات تکمیلی کمتر است و زمان ثبت نام متناسب با فعالیت های تشکیلاتی برای تشکیل ستاد استقبال نبوده است.

 

 

 

آیا مسئولین دانشگاه بخصوص معاونت فرهنگی همکاری خوبی داشته است؟

بله، با ما در زمینه نرم افزاری همکاری خوبی داشته اند و در زمینه سخت افزاری هم منتظر زمان ثبت نام هستیم.

 

مصاحبه از امیرعباس امیدیان

پایان/

دیدگاه شما

آخرین اخبار