مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. مهر 1395 - 15:42   |   کد مطلب: 18632
بعد از پیگیری های صورت گرفته بالاخره در این هفته صادق محمدی اولین فعال دانشجویی استان بود که توانست در زمان کوتاه تقریبا ده دقیقه ای، در پیش از خطبه های نماز جمعه شهر همدان به سخنرانی بپردازد. بعد از صحبت های این فعال دانشجویی بر آن شدیم تا نظرات برخی از مردم و مسئولین را پیرامون این موضوع جویا شویم.

به گزارش صدای دانشجو، نماز جمعه این هفته شهر همدان با حضور یک فعال دانشجویی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها قدری متفاوت تر از گذشته برگزار شد.

 

تیر ماه امسال بود که مقام معظم رهبری در توصیه ای به نمایندگان تشکل های دانشجویی بیان کردند از ظرفیت تریبون های نماز جمعه برای ارائه تحلیل و مواضع خود و صحبت مستقیم با مردم استفاده بکنند.

 

از آن زمان به بعد تشکل های دانشجویی استان همدان وارد رایزنی با مسئولین مرتبط در این امر شدند تا بتوانند فرصتی برای پیگیری این مطالبه رهبری ایجاد نمایند.

 

بعد از پیگیری های صورت گرفته بالاخره در این هفته صادق محمدی اولین فعال دانشجویی استان بود که توانست در زمان کوتاه تقریبا ده دقیقه ای، در پیش از خطبه های نماز جمعه شهر همدان به سخنرانی بپردازد.

 

بعد از صحبت های این فعال دانشجویی بر آن شدیم تا نظرات برخی از مردم و مسئولین را پیرامون این موضوع جویا شویم.

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به صدای دانشجو گفت: حضور دانشجویان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی از آنجایی که آینده سازان مملکت می باشند ضروری است. سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جعه یکی از مهمترین این عرصه ها می باشد.

 

خجسته افزود: افرادی که پویایی و دارای قدرت تحلیل قوی می باشند باید مطالبه گری با حفظ حرمت ها را به طور جدی در پیش از خطبه های نماز جمعه دنبال کنند.

 

وی بیا داشت: این حرف های دانشجویان، حرف مردم و خلق الله است و اگر مطالبه گری نباشد اتفاقات بدی خواهد افتاد.

 

 

سردار مهدی صدیق از یادگاران دوران دفاع مقدس و از فرماندهان سپاه به خبرنگار صدای دانشجو گفت: حضور جوانان و دانشجویان عزیز این کشور در پیش از خطبه های نماز جمعه بسیار با اهمیت است. الحمدلله این صحبت ها مورد استقبال حضرت آیت الله محمدی هم قرار گرفت، منتها ایشان برای ورود به مسائل ملاحظاتی را مد نظر قرار می دهند که خود نیز در خطبه ها ضمن تشکر از دانشجویان به این موضوع اشاره کردند.

 

 

محمود احدیان از شهروندان همدانی در گفتگو با صدای داننشجو بیان داشت: سخنرانی دانشجویان در اجتماعات مخصوصا در نماز جمعه امری است که لازم بود از سال های پیش شکل بگیرد. مطالبه گری حق جوانان و دانشجویان مطالبه مردم و رهبری می باشد لذا لازم است با هماهنگی تشکل های دانشجویی با ستاد اقامه نماز جمعه این امر اتفاق بیفتند و در طول سال بخشی از جمعه ها را به دانشجویان اختصاص پیدا بکند.

 

احدیان افزود: مسئولین باید بدانند که باید جوابگوی مردم و جوانان باشند زیرا این مطالبات تماما در جهت منویات رهبری و خواسته های مردم می باشد.

 

 

رضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع که خود نیز از سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بود به صدای دانشجو گفت: مطالبه گری و ابراز روحیه انقلابی توام با بینش و آگاهی بخشی به جامعه از رسالت های جریانات دانشجویی است. تشکل های دانشجویی در رویکرد های سیاسی و اجتماعی و عمومی باید جز پیشگامان باشند، چون رشد و تعالی در گذار بین نسلی مستلزم پیشگامی این جریان است.

 

 

طلایی نیک بیان کرد: اگر جریانات دانشجویی در رسالت آگاهی بخشی و عمق دادن به بینش و بصیرت خود تلاش نکنند احتمال ابزار شدن برای جریانات سیاسی را پیدا می کنند.

 

 

وی گفت: برای این که جریانات اصیل دانشجویی از ابزاری شدن برای جریاناتی که اهداف خاص جناحی دارند فاصله بگیرند لازم است پایه فکری و مطالعاتی و عمق اعتقادی و ارزش مداری را در خود تقویت بکنند و بر آن اساس در مطالبه گری و بیان نقد و نظر در فضاهای عمومی اهتمام داشته باشند.

 

 

طلایی نیک افزود: آنچه که کمک می کند به مقبولیت و رونق گفتمان دانشجویی در افکار عمومی، اتکا به مبانی دینی و ارزش های اصولی و به ویژه توجه به چهارچوب های قانون اساسی و منویات امام و رهبری می باشد تا مطالبات مردم و جوانان و جریان دانشجویی بتواند از یک چهارچوب غنی برخوردار شود.

 

وی ابراز داشت: رعایت انصاف و موازین شرعی و دینی و اخلاقی در ادبیات مطالبه گری جریان دانشجویی بسیار تعیین کننده است.

 

 

صادق تمهیدی دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی نیز در گفتگو با صدای دانشجو بیان داشت: ضمن تشکر از مقام معظم رهبری و مسئولانی که همکاری لازم جهت فراهم آوردن زمینه حضور دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان را فراهم کردند باید بگویم که ان شاء الله از امروز به بعد مطالبات مردم و انقلاب از زبان تشکل های دانشجویی در سخنرانی های پیش از خطبه نماز جمعه بیان خواهد شد.

 

 

تمهیدی گفت: حضور دانشجویان به عنوان سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه علاوه بر افزایش سطح قدرت تحلیل جامعه می تواند برکات زیادی در زمینه ارتباط با بدنه امت حزب الله مردمی را برای خود تشکل های دانشجویی به ارمغان بیاورد.

 

انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار