به گزارش صدای دانشجو مهدی کرمی، معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به بررسی گزارش کمیسون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم توسعه در صحن مجلس اظهار داشت: بند 1 ماده 29 برنامه ششم توسعه بر مردمی شدن اقتصاد و گسترش بخش خصوصی در تمامی دستگاه های اجرایی تاکید دارد که نیاز است در این بند فضای آموزشی و پرورشی از خصوصی سازی مستثنی شود.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در ساختار کشور به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی گفت: از منظر اقتصاد آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اساساً یک کالای عمومی است؛ و لیبرالترین مکاتب، کالای عمومیای همچون آموزش و پرورش را به بخش خصوصی واگذار نکرده اند.
معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان ادامه داد: مهمترین بخش و تاکید رهبر انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور در سال 92 بر حاکمیتی بودن نظام تعلیم و تربیت از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه است.
کرمی با بیان هشدارهای کارشناسان فرهنگی و اساتید دانشگاه درباره اینکه نظام آموزش و پرورش خصوصی معایب آشکاری وجود دارد که نباید به آسانی از کنار آنها رد شد، تاکید کرد: در شرایطی که در کلانشهرها با امکانات فراوان مسئولین و دانش آموزان به فکر هوشمندسازی مدارس غیر دولتی هستند ما در مناطق محروم مثل جنوب کرمان به فکر سقف و دیوار برای مدارس هستیم. از دیگر معایب قابل ذکر آن دامن زدن به اختلافات طبقاتی که مدام بازتولید میشود؛ چرا که انسان هر قدر پولدارتر باشد، مدرک بهتر، شغل بهتر، و لذا درآمد بهتری خواهد داشت.
معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش های نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمیسیون تلفیق یادآور شد: از نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان همدان خواستاریم تا در هنگام بررسی جزئیات ماده 29 لایحه برنامه ششم توسعه، تبصره مستثنی کردن فعالیت های آموزشی و پرورشی به بند 1 ماده 29 اضافه شود.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتهای پیام/
دیدگاه شما