مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. دى 1395 - 13:49   |   کد مطلب: 18784
معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان:
در برنامه ششم توسعه فضای آموزشی و پرورشی از خصوصی‌سازی مستثنی شود
معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بررسی گزارش کمیسون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس گفت: بند ۱ ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بر مردمی شدن اقتصاد و گسترش بخش خصوصی در تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکید دارد که نیاز است در این بند فضای آموزشی و پرورشی از خصوصی‌سازی مستثنی شود.

به گزارش صدای دانشجو مهدی کرمی، معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان با اشاره به بررسی گزارش کمیسون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم توسعه در صحن مجلس اظهار داشت: بند 1 ماده 29 برنامه ششم توسعه بر مردمی شدن اقتصاد و گسترش بخش خصوصی در تمامی دستگاه های اجرایی تاکید دارد که نیاز است در این بند فضای آموزشی و پرورشی از خصوصی سازی مستثنی شود. 

 

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در ساختار کشور به‌ مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی گفت: از منظر اقتصاد آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اساساً یک کالای عمومی است؛ و لیبرال‌ترین مکاتب، کالای عمومی‌ای همچون آموزش و پرورش را به بخش خصوصی واگذار نکرده اند. 

 

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان ادامه داد: مهمترین بخش و تاکید رهبر انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور در سال 92 بر حاکمیتی بودن نظام تعلیم و تربیت از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه است. 

 

کرمی با بیان هشدارهای کارشناسان فرهنگی و اساتید دانشگاه درباره اینکه نظام آموزش و پرورش خصوصی معایب آشکاری وجود دارد که نباید به آسانی از کنار آنها رد شد، تاکید کرد: در شرایطی که در کلانشهرها با امکانات فراوان مسئولین و دانش آموزان به فکر هوشمندسازی مدارس غیر دولتی هستند ما در مناطق محروم مثل جنوب کرمان به فکر سقف و دیوار برای مدارس هستیم. از دیگر معایب قابل ذکر آن دامن زدن به اختلافات طبقاتی که مدام بازتولید می‌شود؛ چرا که انسان هر قدر پولدارتر باشد، مدرک بهتر، شغل بهتر، و لذا درآمد بهتری خواهد داشت. 

 

معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش های نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمیسیون تلفیق یادآور شد: از نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان همدان خواستاریم تا در هنگام بررسی جزئیات ماده 29 لایحه برنامه ششم توسعه، تبصره مستثنی کردن فعالیت های آموزشی و پرورشی به بند 1 ماده 29 اضافه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار