مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. دى 1395 - 16:41   |   کد مطلب: 18820
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: حب به دنیا، پست و مقام و ایجاد کشمکش برای پیروزی انتخابات از علل فتنه سال ۸۸ بود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از شبستان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز( 10 دی) در خطبه های نمازجمعه همدان گفت: استان همدان دارای علماء و مفاخر زیاد است که باید به خود ببالد همچون آیت الله نوری همدانی و سردار همدانی جزء افتخارات استان است.

 

وی افزود: آیت الله نوری همدانی از علماء با بصریت و آگاه و سردار همدانی از فتنه شکنان سال 88 هستند و باید خدای منان را شاکر باشیم که همدانی ها نقش عمده ای در مقابله با فتنه 88 داشتند.

 

وی تصریح کرد: زمانی که فتنه گران به دین اسلام و امام حسین(ع) توهین کردند مردم همدان در روز 7 دی برای دفاع از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی  به میدان آمدند و موجب شدند که مردم در روز 9 دی برای دفاع از اسلام پا به میدان بگذارند.

 

امام جمعه همدان اظهار کرد: روز گذشته مردم متدین کشور ایران با بصیرت فتنه گران را محکوم کردند و  ولایتمداری و نقش عاشورایی مردم برای از بین بردن فتنه 88  بی نظیر است.

 

آیت الله محمدی با بیان اینکه باید علل و عوامل فتنه در سال 88 تحلیل شود، بیان داشت: باید دید چه کسانی در ازای پول به دین اسلام  و مردم از پشت خنجر می زنند.

 

وی افزود: زمانی که حضرت علی(ع) حکومت می کردند فتنه ها و جنگ هایی بر علیه این امام همام ایجاد می شد و اگر آن زمان آن فتنه ها نبود امروز تمام دنیا یکپارچه شیعه بودند.

 

وی تصریح کرد:  افرادی که اهل تحقیق هستند باید از نظر فضائل اخلاقی و فروع احکام دینی علل و عوامل فتنه را بررسی کنند.

 

وی گفت: یقینا یکی از علل فتنه پست و مقامی که فتنه گران به دنبال آن بودند و لجاجت و کشمکش برای پیروزی نیز یکی دیگر از این عوامل بود که چون مردم به آنها رای ندادند شروع به انتقام از مردم کردند.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: ولایت مداری مردم ، بیداری و مساله عاشورا و امام حسین (ع) از عواملی بود که منجر به خاموش کردن فتنه 88 شد.

 

آیت الله محمدی با بیان اینکه همه طرف های جنگ در سوریه قرار است آتش بس اعلام کنند، ابراز داشت: زمانی که آتش بس در سوریه اعلام شود و تروریست ها را بیرون کنند و به مذاکره برسند فتنه از بین می رود.

 

وی با اشاره به اینکه طلاق یکی از آسیب های منجر به متلاشی شدن بنیان خانواده در جامعه می شود، گفت: در طول فعالیت یک سال و نیم مجمع خیرین ازدواج در همدان با حضور 20 مشاور زن و مرد توانسته است 300 متقاضی طلاق را از طلاق منصرف کنند.

 

وی ابراز کرد:  با تشکیل این مجمع آمار طلاق در همدان کاهش یافته است گفت: امیدواریم با برپایی گلریزان توسط نمازگزاران بتوانیم این کانون را در شهرستان های دیگر استان برپا کنیم.

پایان پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار