مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. دى 1395 - 19:50   |   کد مطلب: 18889
شهردا تهران گفت: عده ای که در سال ۸۸ شعار نه غزه و نه لبنان را سر می دادند یعنی همان خط مشی که به امام می گفت مبارزه نکن.
 تفکر صاحبان شعار« نه غزه و نه لبنان» تفکر همانهایی است که به امام گفتند «مبارزه نکن»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین نکوداشت شهدای دانشجو یادواره شهید سید حسین علم الهدی و یارانش تحت عنوان از حرم تا هویزه که عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق برگزاری مجالس ذکر و یاد شهدا را داریم و در این مجالس که به یاد شهدا است از ارواح شهدا کمک می گیریم تا مسیر آن ها را دنبال کنیم.

 

وی با اشاره به این که  بدون شک شهدای ما ستارگانی هستند که مسیر حرکت و زندگی ما را مشخص می کنند و تاریخ همواره نشان داده است که خون شهدا جان تازه ای به جوامع بخشیده و می بخشد تصریح کرد: خون شهدا در هر عصر و جوامعی ما  را  در صراط مستفیم قرار می دهد

 

وی با بیان این که شهدای هویزه و مدافع حرم نقاط مشترکی با هم دارند گفت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) دارند ما از کربلا دو درس مهم می گیریم درس اول خوب تشخیص دادن و درس دوم پای تشخیص خود تا مرز  فدا کردن جان ایستادن است.

 

شهردار تهران این تعبیر را به اهل عمل بودن مرتبط دانست و گفت: شهدای هویزه که نامشان ماندگار شد این افتخار را برای دانشجویان جوان ما به ارمغان آوردند چرا که این شهدا از قشر دانشجو بودند. از این جهت شهدا برجسته بودند چون در شرایط سخت زمستان ۵۹ به این تشخیص رسیدند که برای دست یابی به هدف خود تا پای جان بایستند.

 

وی گریزی به شرایط کشور در اواخر سال ۵۹ زد و  با مخاطب قرار دادن حضار گفت: در حقیقت از ۱۵ خرداد سال ۴۲ که آغاز نهضت امام خمینی تا امروز نگاه مختلفی در حوادث جامعه حاکم بوده است عده ای معتقد بودند باید شرایط موجود را پذیرفت و با آن کنار آمد و به همین جهت در آن زمان به امام خمینی نیز توصیه می کردند که وارد مبارزه با شاهنشاه ایران نشود اما امام خمینی در آن زمان بر اساس سنت های الهی تصمیم خود را گرفت و مسیر خود را ادامه داد و نتیجه اقدام امام پیروزی انقلاب بود که برای هیچ کس حتی دوستان نظامی قابل تصور نبود.

 

وی ادامه داد: پس از آغاز دفاع مقدس رژیم صدام بخشی از کشور را اشغال کرد شرایط کشور در حوزه سیاسی شرایط خاصی بود در اداره کشور دو دیدگاه حاکم بود دیدگاه اول متمایل به هماهنگ و مبتنی عمل کردن بر اتکا به شرق و غرب بود و نگاه دیگر نگاه اسلام ناب انقلابی مبتنی بر سنت های الهی و گام برداشتن در مسیر وعده های خداوند بود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس برخی سیاست زدگی ها در ۶ ماهه اول جنگ در حوزه دفاع مقدس نیز مستولی بود و در آن زمان فرماندهی کل قوا در اختیار بنی صدربه عنوان رئیس جمهور وقت بود.

 

قالیباف با ترسیم برخی اقدامات در آن عصر گفت: بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا اجازه نمی داد مردم در میدان دفاع مقدس حاضر شوند و ده ها دلیل به ظاهر منطقی برای این اقدام ارائه می داد این در حالی بود که این افکار تحت تاثیر فرهنگ کاپیتالیست بود.

 

وی  تصریح کرد: در حقیقت این شهدای هویزه بودند که فرار بنی صدر و همچین تسلط نیروهای متدین و مردم به فرماندهی امام خمینی در جبهه های حق علیه باطل را رقم زدند.

 

** تنها زمانی که آمریکا و شوروی با یکدیگر متحد شدند در زمان جنگ تحمیلی ایران بود

 

وی با بیان این که جنگ تحمیلی در عصری از زمان رخ که دو قطبی مطلق در جهان حاکم بود گفت: جنگ تحمیلی ایران تنها جایی بود که آمریکا و شوروی با یکدیگر علیه دفاع مقدس متحد شدند.

 

قالیباف تصریح کرد: در آن زمان امکانات و مستشاران روسی با تجهیزات غربی و همین طور بادآورده کشورهای حوزه خلیج فارس دست به دست یکدیگر دادند تا بر علیه جمهوری اسلامی پا به میدان بگذارند.

 

شهردار تهران ادامه داد: از این جهت شهدای دفاع مقدس به ما نشان دادند حرکت در صراط مستقیم و ایمان به نصرت الهی با روحیه جهادی نتیجه ای جز موفقیت و پیروزی چه در این دنیا و چه در جهان باقی نخواهد داشت.

 

وی با بیان این که در زمان جنگ ما به قطع نامه ۵۹۸ دل نبستیم چون می دانستیم تهدید همچنان پابرجاست اما عده ای عنوان می کردند که چرا جنگ را ادامه می دهید اما همان افراد که در دهه ۷۰ ما را سرزنش می کردند به اشتباه خود پی بردند.

 

***شهدای هویزه و شهدایی که در آغاز جنگ ایستادگی کردند عظمت امروز نظام را تضمین کردند

 

وی ادامه داد: به برکت باورهای شهدای هویزه ما در امنیت به سر می بریم  شهدای هویزه شهدایی که در آغاز جنگ ایستادگی کردند عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین کردند.

 

قالیباف  در خصوص شباهت شهدای حرم و شهدای هویزه گفت: عده ای که در سال ۸۸ شعار نه غزه و نه لبنان را سر می دادند یعنی همان خط مشی که به امام می گفت مبارزه نکن و همان فرهنگی که در ۶ ماهه اول جنگ اجازه حضور به فرزندان انقلاب در خط مقدم جبهه ها را نمی داد به این نقطه" نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" رسیده بود و در آن کمک به مظلومین جهان محدود بود.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم هم غریب هستند و هم مظلوم ، غربت آن ها از این جهت  که در سرزمینی به غیر از سرزمین خود به شهادت رسیدند و مظلومیت آن ها از این جهت است که در روزهای ابتدایی اعزام مدافعین حرم حتی رسانه ملی هم برای آن ها چندان مایه نمی گذاشت این در حالی است که امروز و به مدد این رشادت ها مخالفین این اقدام پی بردند که حضور مدافعین حرم بر اساس وظیفه دفاع از مظلوم از چه اهمیت بالایی برخوردار است و امروز به این حرف امام خمینی رسیدند که راه قدس از کربلا می گذرد.

 

***شهدای مدافع حرم و شهدای هویزه از لحاظ غربت و مظلومیت با یکدیگر مشترک هستند

 

وی تصریح کرد: مدافعین حرم و رشادت های آن ها به ما نشان داد که نسل امروز بهتر از نسل دهه ۶۰ می جنگند و حضور مدافع حرم نبود رژیم صهیونیستی امروز در مرزهای غربی با ما می جنگیدند اما به مدد رشادت این شهیدان امروز ما با آن ها در مرز جولان رژیم صهیونیستی می جنگیم وی ادامه داد: بر این اساس شهدای هویزه در مظلومیت ابتدای جنگ و شهدای مدافع حرم در مظلومیت ابتدای اعزام این عزیزان با یکدیگر اشتراک دارند

 

وی تصریح کرد: ما برای موفقیت در عرصه های  سیاسی و اجتماعی نیازمند همین روحیه هستیم که به جوانان خلاق اعتماد کنیم و محیط را در اختیار جوانان با استعداد قرار بدهیم که این مدیریت های بسته را پایان بدهد که این جوانان از هر جهت از نسل قبل شایسته تر هستند و تنها نقطه ضعف آن ها عدم تجربه است که این تجربه را باید در اختیار آن ها قرار بدهیم.

 

انتهای پیام/چ

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار