مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. دى 1395 - 21:44   |   کد مطلب: 18912
معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص گزارشی مبنی بر انتشار نزدیک به ۳۰ مقاله ISI توسط وزیر علوم گفت: من این خبر را تکذیب می‌کنم، چون امکان ندارد کسی بتواند در یک سال این تعداد مقاله به چاپ برساند.
 تکذیب انتشار مقالات نجومی توسط وزیر علوم/ با تخلفات علمی در حوزه وزارت علوم برخورد شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در خصوص گزارشی مبنی بر انتشار نزدیک به ۳۰ مقاله ISI توسط وزیر علوم گفت: من این خبر را تکذیب می کنم، چون امکان ندارد کسی بتواند در یک سال این تعداد مقاله تایید و به چاپ برساند.

 

وی افزود: ممکن است فردی آزمایشگاه مجهز و تیم تحقیقاتی کامل داشته باشد و محصول پنج تا ده سال فعالیتش را در یک سال منتشر کند و ممکن است همه آنها در یک بازه زمانی باشد، که این اشکالی ندارد؛ اما به صورت طبیعی این کار امکان پذیر نیست.

 

احمدی ادامه داد: بعضی از افراد در انتشار مقالاتشان فقط یک دانشجو ندارند و خودشان به تنهایی کار نمی کنند. ممکن است با همکاری دانشجویانشان در سال تعداد زیادی مقاله داشته باشند و جایی اسمشان به عنوان همکار درج شود یا به تیم تحقیقاتی مشاوره ارائه دهند. طبیعی است که مشارکت ممکن است انجام شود، اما این که فردی بخواهد به تنهایی این تعداد مقاله را منتشر کند امکان پذیر نیست.

 

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص برخورد وزارت علوم با سرقت های علمی گفت: گزارش ها بررسی شد و دانشگاه ها با اغلب افرادی که مشکل داشتند و تقلب کرده بودند، برخورد کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: در برخی موارد برخوردها صورت گرفته و برخی دیگر در فرایند قرار گرفته. جرایم آنها مشخص شده و به کمیته تخلفات ارجاع شده است. تمامی این ها پیگیری شده و برخورد مناسب با آنها صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار