مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. دى 1395 - 20:38   |   کد مطلب: 18994
قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با بیان اینکه تسهیلاتی که از ایرباس دریافت کنیم بازپرداخت ۱۰ساله و تسهیلات دیگر مؤسسات مالی بازپرداخت ۱۸ ساله دارد، گفت: قرارداد ایرباس‌ها در صورت بازگشت به تحریم‌ها عطف به ماسبق نمی‌شود.
بازپرداخت تأمین مالی ایرباس ۱۰ ساله و دیگر مؤسسات مالی ۱۸ ساله است/ قرارداد ایرباس‌ها عطف به ماسبق نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، اصغر فخریه کاشان بعدازظهر امروز در نشست خبری حاشیه ورود نخستین ایرباس 321 هما به ناوگان هوایی کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نحوه تأمین مالی ایرباس‌ها و احتمال اعمال تحریم‌ها و شرایط قرارداد توضیح داد: تأمین مالی توسط شرکت‌های بین‌المللی لیزینگ انجام می‌شود که برای قرارداد ایرباس‌ها شرایط اینگونه است.

وی اظهار داشت: در صورت تأمین مالی توسط ایرباس برای این قراردادها بازپرداخت 10 ساله و در صورت تأمین مالی توسط مؤسسات مالی دیگر بازپرداخت 18 ساله خواهد بود.

فخریه کاشان گفت: اگر شیوه تأمین مالی ایرباس را تغییر دهیم می‌توانیم به عنوان مثال از لیزینگ بین‌المللی به جای تأمین مالی از سوی خود ایرباس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت‌های قرارداد ایران‌ایر با ایرباس نصف قیمت‌های کاتالوگ پرایدس است، گفت: تأمین مالی ایرباس‌ها به ترتیب طبق قرارداد اجرا می‌شود.

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود چند هفته پیش راهنمای جدیدی در خصوص سؤالات پرسیده شده درباره قراردادها با ایران منتشر کرد.

وی گفت:طبق این توضیحات وزارت خزانه‌داری آمریکا قراردادهای مالی که از دوران برجام تا تاریخ احتمالی برگشت تحریم‌ها، منعقد شود معتبر است و عطف به ماسبق نمی‌شود.

فخریه کاشان گفت: پول‌هایی که بابت این قراردادها تسهیلات گرفته شده است طبق برنامه قبلی بازپرداخت می‌شود. ما باید کار خود را به دقت انجام دهیم و بدانید که احتمال بازگشت تحریم‌ها بسیار ضعیف است.

وی گفت: ما به تعهدات خود پایبند هستیم و در این حوزه نباید طرف مقابل بدعهدی کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار