مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. دى 1395 - 22:50   |   کد مطلب: 19004
مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف در سخنرانی قبل از نماز جمعه امروز گفت: هدف شهدا از حماسه سازی که کردند خاک نبود، بايد به زمامداران اداره کشور يادآورى کنيم، هدف مردم اين نبود که عده ای از راه برسند و خودشان را طلبکار نظام بدانند.
پذیرش ذلت در روابط با غرب عوض کردن چهره انقلاب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه با اشاره به چگونگی آغاز شکل گیری انقلاب مردم در سال های ۵۶و ۵۷ بیان داشت: در روزنامه اطلاعات در مقاله سفارشی شاه به حضرت امام رحمت الله توهین شده بود که در بین علما و مردم متدین موجی ازخشم را ایجاد کرد.
 

وی ادامه داد: طلاب در منزل آیت الله نوری همدانی که از شاگردان امام رحمت الله بودند جمع شدند و به نشانه اعتراض به سمت بیوت مراجع تقلید حرکت کردند. این حرکت نهایتا در روز بعد که 19دی بود، منجر به راهپیمایی شد. مردم در قم در خیابان ۱۹دی فعلی رفته و منجر به درگیری مامورین شاه با آنها شد.

رستمی افزود: ازنظر شکل، قیام ۱۹دی آغاز حرکتهای بعدی مردم شد، مردم تبریز چهل روز بعد، چهلم مردم قم را گرفتند وشهدایی تقدیم انقلاب کردند و بعد مردم یزد شهدایی تقدیم کردند.

وی۱۹ دی را آغاز بزرگترین حرکت تاریخ ساز ملت ازنظرشکل دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف در رابطه بامحتوای قیام۱۹ دی تصریح کرد: اعتراض مردم به گرانی و ارزانی نبود بلکه اعتراض به توهین به مرجعیت بود، قیام ملت خلوص داشت.

وی با اشاره به قیام پانزده خرداد و قیام نوزده دی بیان داشت: این حرکت های خالص دفاع از مرجعیت بود.

 

رستمی تاکید کرد: آرمان ملت، آرمان امام بود.

امام جمعه مریانج  با بیان اولین  صحبت های مقام معظم رهبری بعد از رهبر شدن که فرمودند راه امام راه ما، هدف امام هدف ما و رهنمودهاي او مشعل فروزنده ماست، اظهار داشت: لازم است آرمانها و خط امام را ببینیم و بازخوانی کنیم.

وی افزود: ما اگر فاصله ای میبینیم بايد تلاش به جبران داشته باشیم.

رستمی با تاکید بر آرمان و هدف مردم از قیام و تقدیم شهدا، افزود: محتوایی که دراين قیام بود چه بود که دنیای غیر خدایی طاغوت را مقابلش قرار داد؟هدف از برپايي نظام، رفتن شاه وحاکم شدن ولايت فقيه انجام چه کاری بود؟ حفظ استقلال، پايبندی به اصول دينى و پياده کردن شريعت اسلام بود.

وی پیاده کردن حکم شریعت را واجب دانست و تصریح کرد:امام معتقد به حمايت از مستضعفان و خدمت به محرومان بود شهدا را همین طبقات ضعیف و متوسط تقدیم کردند.
 

امام خود را با سيره و عمل معرفى کرده و به دنبال عزت بخشى به اسلام بود.امام به دنبال اشرافيگرى نبود.

وى بار اصلي انقلاب را روی دوش مردم محروم و پابرهنه دانست و اشاره داشت: امام فرمود يک تارموی اين کوخ نشينان را به کاخ نشينان نميدهند. هدف مردم از تحمل تحريم و فشار اقتصادی و هدف شهدا از حماسه سازی که کردند خاک نبود، بايد به زمامداران اداره کشور يادآورى کنيم، هدف مردم اين نبود که عده ای از راه برسند و خودشان را طلبکار نظام بدانند.

رستمی با بیان اینکه آفات انقلاب را به دو دسته ميتوان تقسيم کردگفت: يک؛ خسته کردن و موجب عقب نشينی مردم شدن و دوم؛ تحريف و منحرف کردن چهره انقلاب است.

وی افزود: مردم را تحت فشار قرار می دهند، دارو را تحریم کردند لوازمی را که همه اقشار مردم نیاز داشتند تحریم کردند مردم را تحت فشار قرار دادند که خسته شوند اما مردم خسته نشدند در راهپیمایی ها، در حمایت از رهبرشان،در حرکتهای انقلابی نشان دادند.

رستمی با تأکید برحمایت از جوان انقلابی، اظهار داشت: رهبری فرمودند جوانان ما انقلابی اند و خسته نشده اند، جوانان و نخبگان ما حرکت علمی را پیگیری میکنند، معنی ندارد در یک فضایی در یک گوشه ای از کشور جوان انقلابی حمایت نشود. اگر مسئولی از جریان انقلابی حمایت نکند جایگاهش غصبی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شریف گفت: نظام، نظام ولایت فقیه است، اگر کسی برخلاف حکم او عمل کند مشروعیتی ندارد، رئیس جمهور به واسطه تنفیذ رهبر مشروعیت می یابد، مصوبات مجلس شورای اسلامی به واسطه تنفیذ شورای نگهبانِ منصوب رهبری مشروعیت می یابد، این نظام ماست.

رستمی تأکید کرد: اولین مسئله خسته کردن مردم بود که مردم خسته نشدند، دومین راه تحریف انقلاب و عوض کردن چهره آن بود، شعارهای امام که حمایت از محرومین بود را تبدیل بکنند به شعارهای رفاه گرایی، رابطه به هر قیمت با غرب، پذیرش ذلت در روابط با غرب اینها آسیب است باید مراقب باشیم.

وی افزود: مردم پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند و دفاع از انقلاب را وظیفه خود میدانند قدرشناس خدمت هرکسی هستند که به این انقلاب، ملت و به اسلام خدمت کند.

رستمی با اشاره به حضور عظیم مردم در تشییع آیت الله رفسنجانی گفت: مردم با اشاره مقام معظم رهبری در نماز میت و تشییع با شعارهای توحیدی حاضر شدند.

وی در رابطه با شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ایشان کسی است که اولا چهره حوزوی و علمی داشته، در زندان شاه کتاب تفسیر رامینویسد، کتاب فلسطین را ترجمه میکند، در باره امیرکبیر و مبارزه با استعمار می نوسید و یک شخصیت مبارز انقلابی که زندان های شاه را تحمل کرده است، بعد از انقلاب هم تلاش در ماندن همین مسیر کرده است.

رستمی سومین ویژگی هاشمی رفسنجانی را شخصیت بزرگ اجرایی کشور خواند و افزود: در هر عرصه ای مسئولیتی را پذیرفت، این یک سابقه درخشان است برای آقای هاشمی رفسنجانی که ملت اینها را در نظر دارد.

وی تأکيد کرد: درست است اینکه نقد های جدی از طرف جریان انقلابی به آیت الله هاشمی بود همان مردمی که در تشییع آقای هاشمی  در مراسمات ایشان شرکت کردند انتظار بزرگی از مرحوم آقای هاشمی داشتند، این ملت انتظار داشت کسی که 60 سال با مقام معظم رهبری  رفیق و یار بوده در صحنه هایی که این کشور نیاز به حمایت داشت ایشان نقش جدی تری ایفا بکند.

 

امام جمعه مریانج اشاره داشت: آیت الله هاشمی نیز بیان داشته اند که هیچ جا رسما و علنا در مقابل موضع رهبری موضعی نگیرند وجایی که نظرشان متفاوت بود نظرخود را علنی نمیکنند.اما در یک جایی از خواص و بزرگان انتظار بالاتری است.

 

وی افزود: زمانی که رهبری فریاد میزند این عمار، عمار باید نقش آفرینی کنند. جایی که رهبری تقاضا میکنند و میگویند فتنه ها را خواص میتوانند خاموش بکنند، وقتی عده ای وهابی، ضد انقلاب و منافق در خیابان های تهران شعار می دهند، (اصل نظام نشانه است/ انتخابات بهانه است) انقلابیون باید موضع بگیرند سکوت آسیب میزند.

 

رستمی در پایان ابراز داشت: نقدهایی که به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ملت انقلابی داشتند مقام معظم رهبری داشتند اینها جدا اما این ملت ملت قدر شاسی است.
 خدماتی که این انسان به نظام عرضه کرده است فراموش نمیکند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار