مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. دى 1395 - 22:20   |   کد مطلب: 19031
یک کارشناس مسائل سیاسی در استان همدان گفت: همه دولت ها و کشورها بدانند که باید تمام هم و غم آنها مردم باشد و نباید به کشورهای استعمارگر دل بست.
اشتباهِ اعتماد شاه به استعمارگر، درسی بزرگ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، غلامرضا ایزدی عامل اصلی فرار شاه را اعتراضات مردمی وخیابانی آنها دانست و گفت: فرار شاه دلایل مختلفی داشت، قیام هایی که قبلا صورت گرفته بود، همچنین شهادت سید مصطفی خمینی فرزند امام محرک هایی بود.

 

 

وی افزود: قیام 19 دی 56 که در قم صورت گرفت و در آن روز تعدادی از مردم به شهادت رسیدند و در سایر استان ها مردم برای آنها مراسم چهلم گرفتند و در نهایت منجر به بیداری عظیم ملت ایران شد.

 

 

ایزدی یکی دیگر از عوامل فرار شاه را اربعین حسینی سال 56 دانست و تصریح کرد: این قیام ها  در اربعین حسینی با عنوان قیام عاشورایی گره خورد و باعث شد شاه به بهانه کسالت از کشور فرار بکند.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: همه این عوامل برای ما  درسی بزرگ دارد. باتوجه به ارتش و سیستم امنیتی که شاه داشت و با آن حمایت هایی که استعمارگرانی چون انگلیس و آمریکا از او میکردند، اما نهایتا اومجبور به ترک کشور شد چرا که به مردم ظلم کرده بود، شاه خیانت بزرگی به مردم کرده بود.

 

 

ایزدی اظهار داشت: همه دولت ها و کشورها باید این را بدانند که تمام هم و غم آن ها باید مردم باشد و به کشورهای استعمار گر نباید دل ببندند.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همین کشور همسایه دیدیم که همین صدام کافر همه امیدش به آمریکا بود و خود آمریکا نابودش کرد، این برای ما و سایر کشورها درسی است که نباید به کشور های استعمارگر اعتماد کرد.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار