مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. دى 1395 - 23:24   |   کد مطلب: 19052
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مشروط بر تعیین تکلیف‌های مشخص شده‌ای است گفت: بخشودگی جرایم به واحدهای صنفی فاقد پروانه تعلق نمی‌گیرد.
بخشودگی جرایم به واحدهای صنفی فاقد پروانه در استان همدان تعلق نمی‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از تسنیم، محمد دلشادی با بیان اینکه اتحادیه‌ها باید واحدهای صنفی فاقد پروانه را به دستگاه‌های مشخص شده در قانون پنجم توسعه معرفی کنند اظهار داشت: اداره امور مالیاتی آمادگی کامل برای همکاری با اصناف را دارد اما متأسفانه اکثر اتحادیه‌ها به طرح درجه‌بندی میزان مالیات اصناف رضایت ندادند.

وی با بیان اینکه برای نصب صندوق‌های فروش نیز تاکنون اقدامی از جانب اتحادیه‌ها صورت نگرفته تاکید کرد: اداره امور مالیاتی به طور صد درصد الکترونیکی می‌شود اما مراجعه‌کنندگان در مقابل این تغییرات مقاومت می‌کنند و همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: صورت وضعیت‌های فروش با فاکتورهای خرید باید با فروش و اظهارنامه‌ها همخوانی داشته باشد بر این اساس هرگونه مغایرت باعث رد شدن دفاتر و علی‌الرأس شدن مالیات شده و منجر به جریمه می‌شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان باعنوان کرد: بخشودگی جرایم مسئولیت دارد و ما بیشتر به دنبال این هستیم که هیچ فردی جریمه نشود زیرا هیچ‌گونه رضایتی از اینکه فردی را مشمول جرایم مالیاتی شود نداریم.

دلشادی با بیان اینکه اظهارنامه سفید شامل معافیت نمی‌شود و باید همه اعداد و ارقام در آن ذکر شود بیان کرد: اتحادیه‌ها و  واحدهای صنفی باید برای ارائه اظهار نامه‌های تکمیل شده خود به اداره مالیات مراجعه کنند و صادرکنندگان نیز باید همه اعداد و ارقام و جمع میزان صادرات انجام شده را در اظهارنامه ذکر کنند.

وی تاکید کرد: استان همدان رتبه اول شناسایی مودیان جدید مالیاتی در حوزه ارزش افزوده را دارد و تاکنون 32 اتحادیه در ارزش افزوده ثبت نام کرده و 15 اتحادیه نیزهنوز مراجعه نکرده‌اند براین  اساس با توجه به حجم فعالیت واحد صنفی مالیات وصول می‌شود و واحدهای صنفی موظف هستند برای درجه‌بندی به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی همدان  با اشاره به اینکه برای استفاده از معافیت باید اسناد لازم موجود باشد خاطرنشان کرد: اظهارنامه برای شفافیت مالی است و برای روشن شدن وضعیت خرید و فروش در کشور است تا بتوان با پیگیری بهتری این مسیر را دنبال کرد بر این اساس بدون وجود دفاتر و اسناد لازم حسابداری نمی‌توان از معافیت مالیاتی استفاده کرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار