مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. دى 1395 - 23:38   |   کد مطلب: 19057
در حالی هفته گذشته فرود یک فروند هواپیما در میان ذوق دولت با واکنش های متفاوتی از سویاقشارمختلف مردم روبرو بود که بسیاری از آنان که با اندک درآمدی زندگی خود را می چرخانند این روزها، آرزوهایی را که برای آینده فرزندان خود دارند با چنین تصمیماتی که تنها برای رفاه بیشتر مرفهین است، بر باد رفته می بییند، چرا کهحتی اولویت آخرشان پرواز با هواپیمانیست.
ایرباس هایی که آرزوهای مردم را پر می دهند/پرواز با هواپیما اولویت چندم اکثر مردم است؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رودآور، هفته گذشته با فرود یک فروند هواپیما  آن هم با رسم و رسوم خاص و آب پاشی و سخنرانی هنگام فرود و  دست و زدن و تشویق ها، بسیاری از مردم که دستمزدی بین 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان دارند و یا تنها با یارانه خود معیشتشان را تأمین می کنند، آرزوهایشان را بر باد رفته دیدند.

سیب زمینی فروشی که سابق بر این با نان کارگری زندگی همسر و سه فرزند خود را تأمین می کرده و این روزها با هزار قرض و از این و آن پول گرفتن ها، خودوریی برای خود خریداری کرده است از حال و هوای مشکلاتش می گوید.

دو تن از فرزندان این سیب زمینی فروش دانش آموز هستند و فرزند دیگرش 6 ساله، او نمی داند چگونه با این همه زحمت سیب زمینی های خود را با این قیمت ارزان به فروش برساند.

می گوید توان و قدرت خرید مردم بسیار پایین است، اوضاع اقتصادی خوبی هم ندارند، اگر کمی سود بیشتری بخواهم داشته باشم هم نمی توانم،چراکه آن وقت  سیب زمینی هایم به فروش نمی رسد.

او از آرزوهایی که برای فرزندان خود دارد حرف به میان می آورد، آرزوهایی که حتی اولویت آخرش هم پرواز با هواپیما نیست، یک زندگی ساده و شاید فراهم کردن شغلی برای آینده فرزندانش میخواهد و بس.

این سیب زمینی فروش چیز زیادی از دولت نمی خواهد، می گوید: من خودم با هر تلاش و زحمتی بود به آنچه خواستم نرسیدم کاش دولت زمینه های لازم برای اشتغالزیی آینده فرزندان من را تأمین کند.کاویار یکی از شهروندان تویسرکانی درگفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرد: خرید هواپیما برای یک جامعه متمدن و پیشرفته خوب است و ما مخالفتی نداریم، اما خودتان قضاوت کنید اولویت کشور تنها رسیدگی به چند درصد بسیار کم از این همه جمعیت است؟ و تنها باید به فکرمرفهین باشند یا ما هم جزییازمردم کشور هستیم؟!

او می افزاید: با این همه هزینه هایی که می شود نمی توان خانه ای برای بی سرپناهی ساخت و یا مشکلات کپرنشینانی که گاه و بی گاه  در تلویزیون و یا خبرها می بینم آیا با مدیریت درست درآمدهای نفتی حل نمی شود؟!

به گزارش رودآور، خرید ایرباس از سوی دولت با واکنش های متعددی در شبکه های اجتماعی فراوانی هم روبرو شد، در برخی شبکه های اجتماعی آمده است:  دولتی که برای پولدارها هواپیمای خوب خریداری می کند چرا برای جماعت انبوه مستضعف در کشور خانه نمی سازد و شغل و رفاه ایجاد نمی کند.؟!

ماجراها حتی به ساختن جوک هم رسید تا آنجا که آمده است: خبر موثق دارم بند اول قرارداد شرکت ایرباس با ایران سرفروش این هواپیما جیدیا این بوده: ایران حق تولید  هیچ گونه وانت ایرباس را ندارد.

بعضی ها حرف از قرارداد ترکمنچای و دیگر مسائل حرف ها به میان می آورند و بسیاری دیگر که حتی پرواز با هواپیما اولویت آخرشان هم نیست.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار