مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. دى 1395 - 17:13   |   کد مطلب: 19062
نماینده سابق مردم همدان گفت: مسئولین جمهوری اسلامی ایران بعد از این همه عهد شکنی و بد عهدی آمریکا، باید جواب ملت ایران را بدهند که چرا با یک دشمنی که پایبندی به تعهدات خود نداشته است و از قبل هم بد عهدی آن مشخص بوده است هوشمندانه برخورد نشده است.
بد عهدی آمریکا از ابتدا مشخص بود/ منتقدین از منافع ملت دفاع میکردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، دکتر ابراهیم کارخانه ای گفت: تا قبل از اینکه آمریکایی ها وارد مذاکره با ایران بشوند تمام سعی خودشان را میکردند تا بتوانند جلوی برنامه هسته ای جهوری اسلامی را بگیرند ولی موفق نشدند.
 

برجام بخش قابل توجهی از برنامه هسته ای را متوقف کرد

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها از طریق مذاکره و توافق نامه برجام بخش قابل توجهی از برنامه جمهوری اسلامی را متوقف کرده و در مقابل آن قرار بود که تحریم ها برداشته شود، جمهوری اسلامی ایران در حالی که تمامی تعهدات سنگین خودش را انجام داده است و بازرسی ها و نظارتهای بسیار شدید در حال حاضر توسط 130 بازرس آژانس بر فعالیت های هسته ای اندک جمهوری اسلامی ایران اعمال میشود ولی پایه و اساس تحریم ها را همچنان به قوت خود نگه داشته اند.

 

دکتر کارخانه ای تصریح کرد: البته از ابتدا کاملا مشخص بود، دشمنی که در عرصه جهانی با فریب، نیرنگ، زور، قدرت و تهدید برنامه های خودش را پیش برده است.

 

وی تأکید کرد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بارها تحریم های شدیدی را علیه ایران اعمال کرده و در سطح جهان به عنوان یک کشور بدعهد و غیر قابل اعتماد مطرح شده است.

کارخانه ای بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و اینها در نهایت از پشت خنجر خود را در غالب نیرنگ فرود خواهند آورد و ما شاهد هستیم که امریکایی ها همین کار را انجام دادند در حالی که جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را انجام داد.

 

وی افزود: متأسفانه آنها بخش اساسی و بنیادی تعهدات خود را انجام نداده و تحریم های جدیدی را بر جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند.

 

قانون آیسا پایه و اساس تحریم ها را مستحکم کرد

 

نماینده سابق مردم همدان اظهار داشت: در حال حاضرآمریکایی ها  با تمدید قانون ده ساله آیسا عملا پایه و اساس تحریم ها را مستحکم کردند.

 

کارخانه ای با اشاره به بدعهدی های آمریکا تصریح کرد: آقای رئیس جمهور به آقای ظریف دستور داد که مسئله نقض فاحش برجام را که از طریق مصوبه مجلس آمریکا صورت گرفته از مجاری که در برجام پیش بینی شده است پیگیری کنند.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس چند روز گذشته کمیسیون مشترک برجام تشکیل شد و متأسفانه در این رابطه آمریکایی ها به همان روش سابق با فریب و نیرنگ توانستند بیانیه ای صادر کنند که عملا هیچ گونه منفعتی برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

 

کارخانه ای ادامه داد: آمریکایی ها عنوان کردند که ما تعهدات خودمان را به طور کامل انجام دادیم و تمدید این تحریم ها هیچ گونه منجر به نقض برجام نخواهد شد یا حداقل ما کاری میکنیم که موجب نقض برجام نشود درحالی که نقض صریح برجام است.

 

وی بیان داشت: کشورهای دیگر عنوان کردند که نگرانی جمهوری اسلامی ایران جدی است یعنی  باز در اینجا آمریکایی ها وعده دادند.

 

کارخانه ای تصریح کرد: دولتی  در آمریکا که چند روز بیشتر از عمر آن باقی نمانده در جلسه نشست مشترک عنوان میکند ما کاری میکنیم که مشکلی در رابطه با برجام ایجاد نشود و این جای تعجب است دولتی که عمرش در حال تمام شدن است آیا میشود به وعده آن توجه کرد؟ متأسفانه این اتفاق در آن نشست مشترک افتاده است.

 

وی افزود: از طرف دیگر وزیر امور خارجه ترامپ هم طرح کردند که ما برجام را بازنگری خواهیم کرد یعنی آنها در همین مقداری که برجام  با بدعهدی آنها و پایبندی ایران به تعهداتش هم همراه بوده است، قانع نیستند.

 

مسئولین جمهوری اسلامی جواب ملت را بدهند

 

نماینده سابق مردم همدان با اشاره به این که خود آمریکایی ها هم میدانند برجام باید حفظ شود، تصریح کرد: آمریکایی ها توانسته اند منافع خود را دربرجام حفظ و با بد عهدی تعهدات خود را انجام ندهند.

 

وی تأکید کرد: در این رابطه بالاخره مسئولین جمهوری اسلامی ایران بعد از این همه عهد شکنی و بد عهدی آمریکا جواب ملت ایران را بدهند که چرا با یک دشمنی که پایبندی به تعهدات خود نداشته است و از قبل هم بد عهدی آن مشخص بوده است هوشمندانه برخورد نشده است.

 

دکتر کارخانه ای در پایان خاطرنشان کرد: منتقدینی که از ابتدا فریاد میزدند، درست میگفتند و الان مشخص است که آنها آن زمان از منافع ملت دفاع میکردند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار