مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. بهمن 1395 - 22:52   |   کد مطلب: 19168
رئیس شورای شهر همدان گفت: موضوع واگذاری زمین برای ساخت زائرسرای همدانی‌ها در مشهد مقدس با مسائلی همراه بوده که نیازمند پیگیری‌های جدی از سوی مسئولان و نمایندگان است.
وضوع واگذاری زمین زائرسرای همدانی‌ها در مشهد پیگیری شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، رضا میرزایی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در صحن فوق‌العاده شورای شهر همدان حاضر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث مختلفی در این میان مطرح می‌شود افزود: بحث درباره برنامه ششم توسعه و وضع قوانینی که به شهرداری‌ها آسیب می‌زند از جمله مباحث در این جلسه است چرا که در برنامه ششم توسعه مقرر شده سهم مالیات ارزش افزوده شهرداری‌ها ابتدا به خزانه واریز و سپس توسط استانداری‌ها بین شهرداری‌ها توزیع شود که این موضوع آسیب جدی به شهرداری‌ها وارد می‌کند.

میرزایی عنوان کرد: همچنین از رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه خواسته می‌شود تا برای پروژه‌های شهرداری همدان که جنبه ملی و استانی دارند اعتباراتی از منابع دولتی در نظر بگیرند تا بتوان در این شرایط که منابع مالی شهرداری‌ها مطلوب نیست آنها را اجرایی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت پروژه زائرسرای همدان در مشهد مقدس نیز گفت: مقام معظم رهبری به شهرداری مشهد و وزارت راه و شهرسازی دستور داده بودند تا برای ساخت زائرسرا برای اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه به تمامی استان‌ها برای ساخت زائرسرا در مشهد زمین اهدا شود.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: شهرداری مشهد زمین‌هایی به استان‌ها اهدا کرد که در حاشیه شهر قرار داشته و از این طریق به دنبال رونق در این مناطق از مشهد بودند ولی هیئت امنای زائرسرای شهر همدان این موضوع را قبول نکرد.

وی با بیان اینکه هیئت امنای زائرسرای شهر همدان در این زمینه به معاون وزیر راه و شهرسازی اعتراض کرده و از وی خواستند تا زمینی مناسب در اختیار همدان برای ساخت زائرسرا قرار گیرد گفت: با پیگیری‌های ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی زمینی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع) به شهر همدان برای ساخت زائرسرا اختصاص دادند.

میرزایی با اشاره به اینکه در کنار این زمین خانه کلنگی وجود داشت که با مبلغ 750 میلیون تومان خریداری شده و به زمین زائرسرای همدان اضافه شد، تصریح کرد: اما در هفته‌های اخیر متوجه شدیم که شهرداری مشهد این زمین را به بنیادی زیرنظر شورای ائمه جمعه و جماعات واگذار کرده است.

وی با اعلام اینکه با پیگیری‌های بسیار هیئت امنای زائرسرای شهر همدان با حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی جلسه‌ای برگزار و مسائل برای وی توضیح داده شد گفت: در نهایت در این جلسه مقرر شد تا وزارت راه و شهرسازی زمینی به شهرداری مشهد واگذار کرده و این زمین دوباره به همدان ابلاغ شود تا زائرسرای خود را احداث کنند.

میرزایی با تأکید بر اینکه انجام این اقدامات و گرفتن این زمین باید مورد پیگیری‌های جدی از سوی مسئولان و نمایندگان قرار گیرد عنوان کرد: باید جلسه‌ای با رئیس شورای ائمه جمعه و جماعات نیز برگزار شود تا مسائل این زمین برای وی بازگو شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار