مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. بهمن 1395 - 20:12   |   کد مطلب: 19205
سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: حرمت و عزت حجاج ایرانی باید حفظ شود، ساز و کار های کنسولی باید انجام شود، پی گیری دیه شهدای منا باید انجام شود و امیدوار هستیم که در مذاکرات پیش رو این مسئله بازخوانی و به نتیجه برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از قم فردا؛ حمید محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اعزام به سفر معنوی حج تمتع، اظهار داشت: به دلیل اینکه رابطه دو جانبه با عربستان نداریم شرایطی کاملا متفاوت با سایر کشورها داریم.

 

 وی افزود: با توجه به اتفاقات و تجربه ای که ایران دارد مسئله اول حجاج ایرانی حفظ امنیت آنها است چون سفارتخانه و کنسولگری ما در جده عربستان فعال نیست و در عمل هیچ پشتوانه حقوقی از زائران کشورمان هم وجود ندارد.

 

 وی با اشاره به شروط ایران برای حضور در حج تمتع گفت: حرمت و عزت حجاج ایرانی باید حفظ شود، ساز و کار های کنسولی باید انجام شود، پی گیری دیه شهدای منا باید انجام شود و امیدوار هستیم که در مذاکرات پیش رو این مسئله بازخوانی و به نتیجه برسد.

 

محمدی گفت: تیم پنج نفره برای مذاکرات راهی کشور عربستان می شود  که اسامی آنها هنوز قطعی نشده است، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری و متخصصینی در امر مذاکرات حضور خواهند داشت تا با کمک یکدیگر کار را به نتیجه برسانیم.

 

 سرپرست سازمان حج وزیارت اظهار داشت: اگر تمهیداتی که مد نظر ما است انجام شود و حجاج ما با اطمینان، امنیت و عزت به عربستان سفر کنند برای سال آینده حج خواهیم داشت، این به نگاه طرف سعودی بستگی دارد که آیا هماهنگی ها انجام خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار