مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. بهمن 1395 - 21:32   |   کد مطلب: 19235
رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد این شهید گفت: قدر شهید حسن باقری صد سال دیگر شناخته می شود.
 قدر شهید حسن باقری صد سال دیگر شناخته می‌شود/ فرماندهی که روزی ۲۰ ساعت کار می‌کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ سردار فتح الله جعفری رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری عصر امروز در مراسم رونمایی از آخرین آثار این شهید که با حضور همرزمان و همچنین مادر شهید در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار از ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت آن را کار پر تلاش برای اداره جنگ قرار داده بود گفت: شهید باقری معتقد بود باید همه امکانات را برای خدمت به جنگ به کار گرفت.

 

وی ‫ کار با اخلاص و بی ادعا را از ویژگی‌های خاص شهید باقری دانست و گفت: در تمام طرح هایی که این شهید در جنگ صورت می‌داد تاکید کرده بود که باید حداقل افراد خودی و دشمن طی اجرای طرح کشته شود و این در حالی بود که خیلی از فرمانده های جنگ به این موضوع توجهی نداشتند و برایشان مهم نبود، حتی در یکی از مکالمات بی‌سیمی که از وی بجامانده گفته بود مراقب باشید دراجرای عملیات مراقب باشید بچه های عراقی را اذیت نکنید.

 

سردار جعفری با تاکید بر اینکه شهید باقری در بحرانی ترین شرایط بهترین تصمیم را می گرفت و این از عهده همه بر نمی آمد تاکید کرد: ابتکار شهیدباقری این بود که از تکرار روشهای عملیاتی پرهیز می کرد و سعی می‌کرد هر بار برای عملیات ابتکاری صورت دهد تا جایی که عراقی ها هم به این موضوع اذعان کردند.

 

رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری کادرسازی را از دیگر ویژگی های مهم شهید باقری برشمرد و گفت: ابتکار سازمان رزم را برای اولین بار این شهید به وجود آورد و در این ابتکار اصالت را به فرماندهی دسته داده بود و اعتقاد داشت که فرمانده دسته باید به موقع ۲۲ نفره زیر مجموعه خود را به میدان بیاورد.

 

وی تاکید کرد: منشا تفکر تشکیل سازمان رزم توسط این شهید نشات گرفته از این نظریه دانست که باید تکیه بر تجهیزات را تبدیل کرد به تکیه بر ایمان.

 

رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد این شهید گفت: قدر شهید حسن باقری صد سال دیگر شناخته می شود.

 

سردار جعفری در پایان با اشاره به اینکه شخصیت شهید باقری در جنگ را باید در سه نقش رهبری، فرماندهی و مدیریت بررسی کرد تاکید کرد: ما باید دنبال احیای فکر شهید باقری و شهید باقری ها برای احیای تاریخ باشیم.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار