مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. شهريور 1391 - 14:54   |   کد مطلب: 1924

 

ايران تنها قطب آرامش در منطقه آشوب زده خاورميانه است و غرب بايد از اين فرصت ثبات استفاده كند.
روزنامه تاگس سايتونگ در ارزيابي چالش هاي موجود در خاورميانه و نگاه غرب به ايران، از قول ميشائل لودرس كارشناس خاورميانه نوشت: غرب به جاي تلاش براي مصالحه با ايران همواره كوشيد اين كشور را زير فشار بگذارد و در انزوا قرار دهد.
اين كارشناس آلماني اضافه كرد: ما از لبنان و سوريه گرفته تا پاكستان با بي ثباتي گسترده و حتي فروپاشي حكومت ها روبرو هستيم. ايران تنها قطب آرامش در اين منطقه آشوب زده است. درگيري با چنين كشوري قابل مديريت نيست و تمام منطقه تا مرز اروپا به كام خشونت مي رود. يعني بايد ماجراي افغانستان را به توان 10 ضرب كنيد. ايران مي تواند تمام منطقه را به آتش بكشد. توجه كنيد كه سياست غرب در ماجراي افغانستان نيز اشتباه بود و اروپا اشتباه كرد كه مواضع آمريكا را تكرار و دنبال كرد.
وي درباره همكاري ايران با آژانس تصريح كرد: ايران با آژانس همكاري مي كند اما البته كه ايران اجازه سردرآوردن از اسرار نظامي خود را به آژانس نمي دهد كه بعد در وين منتشر بشود، و در نتيجه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل هم به آنها دسترسي داشته باشند.
كارشناس آلماني با اشاره به بن بست آمريكا در منطقه تصريح كرد: تهديدهاي نظامي نابخردانه، خطرناك است. با توجه به تجربه هاي عراق و افغانستان ديگر نمي توان از چنين موضعي دفاع كرد. اين كه به كمك دخالت هاي نظامي غرب، حكومت هاي طرفدار غرب در خاورميانه روي كار بيايند كاملا ناكام مانده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار