مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1395 - 23:38   |   کد مطلب: 19244
نماینده مردم ایرانشهر گفت: استاندار بعد از 6 روز از وجود سیل در این استان به ایران شهر امده است که البته ما این موضوع را به فال نیک می گیریم. امیدواریم وزارت راه و بنیاد مسکن مسئولیت ساختن خانه های امن برای اهالی سیستان و بلوچستان را بر عهده بگیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بعد از 6 روز از گذشت سیل به ایرانشهر سفر کرد/ عدم آمادگی مسئولین بارش باران را تبدیل به فاجعه کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در خصوص آخرین وضعیت خسارات سیل در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعد از ده سال خشکسالی باران های سیل آسا از 5 روز پیش شروع به باریدن کرد که به دلیل عدم آمادگی مسئولین استانی و نبود زیرساخت های لازم و مناسب در استان، این باران تبدیل به یک فاجعه شد.

وی با بیان اینکه امداد رسانی ها در حد وصعت خسارات نیست گفت: امدادرسانی در روزهای اولیه اصلا مناسب این وسعت سیل نبود اما در روزهای اخیر با تشکیل ستاد بحران، اندکی وضعیت بهبود پیدا کرده است.

نماینده مردم ایرانشهر ضمن برشمردن برخی از ویژگی های خاص جغرافیایی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فواصل در این استان بسیار زیاد است و بسیاری از شهرها از جمله ایرانشهر فاصله ای در حدود 330 کیلومتر با مرکز استان دارند و با جاده ها و زیرساخت های جاده ای برای این استان و این شرایط کافی نبوده و از همین رو کار امداد رسانی با سختی زیادی مواجه شده است.

امینی فرد با بیان اینکه باید تصمیمات جدی برای این استان گرفته شود عنوان کرد: اگر تقسیم استان به هر دلیلی امکان نیست بهتر است که امکانات بیشتری را در سطح استان مستقر کنند؛ فقر شدید در این استان نیز امروز آسیب های سیل را برای خانواده ها جبران ناپذیر تر کرده است.

وی افزود: علت زیاد شودن آمار خسارت های ناشی از سیل وجود خانه های گلی و فاقد استحکام است که تا زمانی که بیه اقتصادی این مردم قوی نشود نمی توانند خانه های مناسب برای خود بسازند.

نماینده مردم ایرانشهر افزود: استاندار بعد از 6 روز از وجود سیل در این استان به ایران شهر امده است که البته ما این موضوع را به فال نیک می گیریم. امیدواریم وزارت راه و بنیاد مسکن مسئولیت ساختن خانه های امن برای اهالی سیستان و بلوچستان را بر عهده بگیرد.

امینی فرد در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت راه باید قطعاً مسئولیت مسیرهای تخریب شده در این استان بر اثر سیل را بر عهده گرفته و سریعتر نسبت به بازسازی معابر و جاده های اصلی اقدام کند؛ مسئولین محلی تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط استان انجام داده اند اما گله ما از مسئولین کشوری است؛ چرا باید سیل و ابعاد این فاجعه از سوی برخی رسانه ها بایکوت شود؟

وی افزود: اگر بخواهیم سطح تخریب این سیل را با بقیه موارد حادثه ها مقایسه کنیم کاملاً مشخص است که رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی نسبت به این مساله واکنشی نشان نداده و یا به حداقلی ترین واکنش ها بسنده کرده اند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار