مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1395 - 23:48   |   کد مطلب: 19249
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز باید ترامپ را از زبان خودش و رقبایش بشناسیم گفت: این نعمت بزرگی است که ما در زیر پرچم اسلام، قرآن و نایب امام زمان زندگی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام اژه ای در نشستی که روز یکشنبه پیش از برگزاری اولین همایش ملی جریان نفوذ و نظام سلطه در دانشگاه امام حسین برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر تصریح کرد: یک وقت عامل نفوذی عمر و عاص است عمر و عاص یک عامل نفوذی پیدا بود سوال ما این است که آیا ما امروز عمر وعاص نداریم؟ و سوال دیگر این است که عمر و عاص ها چگونه نفوذ کرده و چگونه مسائل و منویات خود را اجرا می کنند.

 

وی با بیان اینکه نفوذ عمر و عاص ها بسیار خطرناک است بیان کرد: چون عمر و عاص ها در کنار روسا قرار می گیرند و اگر بخواهیم به آنها از لحاظ فیزیکی و امنیتی دسترسی پیدا کنیم دارای امنیت هستند.

 

وی تصریح کرد: چه کسی قبول می کند کسی که به عنوان عمر و عاص خود را به مسئولی نزدیک کرده آدم بدی است واقعیت این است که ما در خصوص برخورد با این عمر و عاص ها خلا قانونی داریم و ماده و تبصره ای وجود ندارد که بخواهیم با آنها برخورد کنیم.

 

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: حرف ما این است که این عمر و عاصی که نفوذ کرده و مدام نقشه می کشد چگونه می خواهیم ثابت کنیم که او یک جاسوس است در واقع به دلیل خلاهای قانونی این امکان وجود ندارد.  

 

وی با اشاره به اینکه ما نیروی نفوذی ناپیدا هم داریم خاطر نشان کرد: در جنگ های سخت عمدتا دشمن از عوامل خودشان برای نفوذ استفاده می کنند و عمدتا تلاش آنها بر این است که با شناسایی نقاط آسیب پذیر اطلاعات را به اتاق فرمان خود منتقل سازند اما در جنگ نرم دشمن به دنبال کسب اطلاعات نیست بلکه اطلاعات محرمانه را از اتاق فرمان اصلی به نیروهای نفوذی ارائه می دهد تا آنها بتوانند این اطلاعات را در کشور هدف بیان و ترویج کنند.

 

وی با بیان اینکه کسی که قرار است این اطلاعات محرمانه را اشاعه و ترویج کند باید از جنس خود ما باشد تصریح کرد: طبیعی است که یک تبعه انگلیسی نمی تواند این نقش را ایفا نماید.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد مسئولان ما از اطلاعات نیروهای نفوذی استفاده کنند تا به چیز دیگری فکر نکنند اضافه کرد: امروز برخی از این افراد نفوذی می خواهند امریکا را بزک کرده و او را تبرئه کنند و بگویند که امریکا تغییر کرده است و این در حالی است که امریکا هم چنان دشمن بزرگ است و دست چدنی او زیر دستکش مخملی پیدا است.

 

اژه ای تصریح کرد: نیروی نفوذی می خواهد چهره دشمن را در ذهن ما کوچک کند تا بتواند به اهداف خود برسد.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای تربیت نیروی نفوذی ممکن است که چندین نسل بر روی یک خانواده کارهای تربیتی انجام دهد افزود: الان کسانی هستند که پدربزرگ آنها جاسوس آنچنانی بوده و امروز دشمن دارد از نوه و نتیجه این جاسوس استفاده می کند و در واقع به آنها اطلاعات می دهد و می گوید بروید کنار دست فلان مسئول بنشینید و این اطلاعات را مدام در گوش او بدمید.

 

وی با بیان اینکه دشمن به نیروهای نفوذی خود می گوید خیلی مهم نیست در چه جایگاه و مقامی باشید تصریح کرد: مثلا می گویند نمی خواهد وزیر شوی بلکه برو و مسئولیت رئیس دفتری فلان مسئول را به عهده بگیر و یا برو در نقش یک مشاور نقش ایفا کن چون اگر نیروی نفوذی قرار باشد در جایگاه یک وزیر باشد دسترسی به او سحت می شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این که ما در حال حاضر با جنگ نرم روبه رو هستیم و یکی از اهداف دشمن این است که جنگ ترکیبی یعنی جنگ نرم و سخت را علیه ما به راه بیندازد و ان شالله موفق نخواهد شد اضافه کرد: باید ببینیم که دشمن چگونه در سینه های مردم و مسئولان با حرف های زیبای خود وسوسه ایجاد می کند.

 

اژه ای با بیان این که مصادیق زیادی از نزدیک شدن نفوذی ها به مسئولان وجود دارد خاطر نشان کرد: هدف دشمن این است که مسئولان ما را به مجادله با هم وادار کند و به نوعی آنها را به خودشان مشغول کرده تا از غفلت ما استفاده کنند از این رو می بینیم که مرتب موضوعی را در جامعه مطرح کرده و بلافاصله پس از پایان آن موضوع مطلب جدیدی را بیان می کنند.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بارها شاهدیم که در خصوص یک پرونده اقتصادی دشمن شروع به ایجاد موج می کند و تا اینکه این پرونده خاتمه می یابد به سراغ پرونده دیگری می رود.

 

 امروز باید ببینیم که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کجا قرار داشتیم و الان در چه جایگاهی هستیم و باید به کجا برویم. این که امروز در زیر پرچم حق، ولایت هستیم نعمت بزرگی است.

 

وی با بیان اینکه امروز باید ترامپ را از زبان خودش و رقبایش بشناسیم افزود: این نعمت بزرگی است که ما در زیر پرچم اسلام، قرآن و نایب امام زمان زندگی می کنیم.

 

اژه ای با اشاره به اینکه نبرد بین حق و باطل همواره وجود داشته است تصریح کرد: این باطل است که علیه حق سر ستیز دارد واقعیت این است که حق می خواهد مسیر خود را ادامه دهد و با هیچ کس سر ستیز ندارد.

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز بالاترین طاغوت شیطان اعظم و اکبر و مکار تجربه یافته علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سر ستیز دارد و هر کس این را نبیند کور و نابینا است اضافه کرد: هر کس که نخواهد عناد امریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را نبیند کور و نابینا نیست بلکه او نمی خواهد بفهمد و یا ممکن است که خودش عامل آنها باشد.

 

وی از امریکا و انگلیس به عنوان دشمن سرسخت ایران و اسلام ناب یاد کرد و افزود: امروز مبارزه این کشورها با جمهوری اسلامی اشکال مختلفی پیدا کرده و چه بسا با اشکال تازه تری هم همراه باشد.

 

اژه ای از اقدامات سخت، ترورها، تحریم های اقتصادی و جنگ های تبلیغی و روانی به عنوان بخشی از اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران یاد و تصریح کرد: دشمن هیچ گاه از عناد خود دست بردار نیست و واقعیت این است که هدف آنها تنها نابودی حق است چون این حق تمام یافته های آنان را از بین برده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید براینکه انقلاب اسلامی باید شعار حق ستیزی و دمکراسی دشمنان را بی رنگ کند اضافه کرد: جمهوری اسلامی در این 4 دهه توانسته بخش های مختلفی از جهان را متوجه خود کند به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند نگذارند دامنه اثرگذاری این نظام گسترش یابد.

 

وی از نفوذ به عنوان یکی از ابزارهای مقابله با حق نام برد و بیان کرد: در طول تاریخ همواره دشمن برای اجرای اهداف خود در جنگ سخت و جنگ نرم از ابزار نفوذ استفاده کرده است البته این مهم است که برای نفوذ از چه شیوه و شگردی، برای رسیدن به چه اهداف یا نفوذ بر روی چه کسی استفاده شود.

 

اژه ای با اشاره به اینکه تلاش امریکا و انگلیس برای نفوذ در کشورمان برای ما اثبات شده است تصریح کرد: این دشمنان چه در زمان جنگ سخت و چه در زمان جنگ نرم و چه در جنگ ترکیبی همواره به دنبال نفوذ بوده اند.

 

سخنگوی قوه قضاییه با طرح این سوال که دشمن اگر بخواهد در کشور ما نفوذ پیدا کند آیا از یک تبعه امریکایی و انگلیسی استفاده می کند یا از یک نیروی خودی گفت: طبیعی است که آنها در جنگ نرم از نیروهای خودی استفاده می کنند چون اگر یک انگلیسی و امریکایی بخواهند بیایند و در دانشگاه و مسجد و جامعه ما حرف بزند مردم دهان او را می کوبند اما وقتی که یک نیروی خودی در این جمع ها حرف می زند طبیعی است اثرگذاری او به عنوان یک نیروی خودی که نفوذی است بیشتر است.

 

وی با تاکید براینکه نفوذ امریکا و انگلیس حتمی است و عامل نفوذی هم دارند اضافه کرد: اگر تلاش نکنیم و در راستای مقابله و پیشگیری از نفوذ روشنگری نکنیم قطعا فرد نفوذی اثرگذار هم خواهد بود.

 

اژه ای با بیان اینکه فرد نفوذی همواره از خلاها استفاده کرده و خود را به نقطه ای می رساند که بتواند در مقام اجرا و تصمیم سازی موثر باشد بیان کرد: فرد نفوذی از گزینش ها و یا استعلام ها رد می شود و یک نکته این است که او از غفلت ما استفاده کرده و فرصت عبور پیدا می کند و این جاست که برخورد با فرد نفوذی سخت می شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه فرد نفوذی تلاش می کند که چهره، محل کار و موقعیت خود را با شرایط تطبیق دهد اضافه کرد: حتی اگر لازم باشد او آرایش و رفتارش را نیز منطبق با شرایط می کند.

 

وی افزود: الان که انتخابات را در پیش رو داریم باید ببینیم که روزنه های نفوذ اشغال در کجا وجود دارد و آنها را ببندیم.

 

اژه ای تصریح کرد: باید ببینیم نقاط غفلت و طمع ها در کجا قرار دارند به عنوان نمونه در جنگ احد عده ای قرار بود که تنگه را حفظ کنند اما طمع باعث شد که آنها کار حفاظت را رها کنند و به طمع غنایم از تنگه خارج شوند و این در حالی بود که اقدام آنها ضربه بزرگی به سپاه پیامبر وارد کرد و حتی حضرت را تا مرز شهادت پیش برد و بزرگانی همچون حمزه نیز به شهادت رسیدند.

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما فرزندان مسئولان بالاتر از ما هستند تصریح کرد: این بچه ها گاهی توجه و اطلاعات لازم را ندارند و طبیعی است چون آنها به دنبال پول و کار هستند ممکن است که گرفتار شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی ها به خاطر طمع یا شهوت دچار مشکل شده اند اضافه کرد: مسیر زندگی برخی از بزرگان ما به خاطر فرزندانشان عوض شده است. 

 

اژه ای با بیان این که یکی از شگردهای نفوذ دشمن همواره استفاده از جعل ها، بی توجهی ها و شهوت بوده است تصریح کرد: چه کسانی که به خاطر همین شهوت گرفتار نشده اند و هم به خود، خانواده، جریان حقی که با آنها همراه بوده و حیثیت نظام ضربه وارد کرده اند.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به یک پرونده که مرتبط با موضوع شهوت بوده خاطر نشان کرد: یک خانمی به مسئولی نزدیک شده بود و همین خانم که دخترش در خارج از کشور هست به دخترش با خوشحالی به او می گوید که من به این فرد مسئول به قدری نزدیک شده ام که الان در زندگی خصوصی او هستم و به کیف، جیب و افکارش دسترسی دارم و هر کاری بگویم برایم می کند. حرف ما این است اگر مسئولی به چنین مسئله ای گرفتار شود دشمن آیا نمی تواند او را در دست بگیرد طبیعی است که اگر او خواسته های دشمن را نپذیرد دشمن او را رسوا کرده و در نتیجه از گردونه نظام خارج می شود و اگر هم بپذیرد در هر حال دشمن نفع خود را برده است که در هر دو حالت به نفع دشمن است چون فردی می توانسته است برای نظام موثر باشد از گردونه آن خارج شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: افرادی بوده اند که در اوج جنگ خیانت هایی کردند. یک نفر که پزشک غیرمسلمان بود چندین بار به جبهه آمد طبیعی است که یک پزشک به جبهه می آید طبیعی است که او تحویل می گیرند و وقتی هم این فرد مسئولان به او نزدیک می شوند، به او اعتماد کامل می کنند و بیمار نزد او می فرستند چون معتقد به او هستند او یک پزشک جبهه رفته است.

 

اژه ای خاطرنشان کرد: این پزشک به خاطر یک موضوع دیگری دستگیر شد اما بعدها معلوم شد که او یک نفوذی بوده است حتی فردی پیش من آمد و گفت این فرد چه بلایی بر سر او آورده و گفت که به خاطر حفظ آبروی خودش و خانواده اش به دادگاه نمی آید.

 

سخنگوی قوه قضاییه بر ضرورت استناد به آیات قرآن که در مورد نفوذ است تاکید کرد و افزود: اگر بگوییم قرآن در مورد نفوذ هیچ نسخه ای ندارد بی انصافی و نشانه بی اطلاعی است.

 

وی هم چنین با اشاره به دستگیری یک فردی که مرتبط با پرونده هسته ای کشورمان بوده تصریح کرد: زمانی که این فرد دستگیر شد به بچه های اطلاعات گفتم که واژه جاسوس را در گردش کار پرونده به کار نگیرند چون این فرد در جریان مذاکرات هسته ای به دشمن گفته بود که چگونه با تیم مذاکره کننده هسته ای ما برخورد کنند که بتوانند از آنها امتیاز بگیرند و پیروز شوند، این در قانون ما جاسوسی قلمداد نمی شود اما این کار از جاسوسی بدتر است ولی چون ما خلا قانونی داریم جرم جاسوسی متوجه این فرد نمی شود.

 

اژه ای با بیان این که چه فتنه ای شدیدتر از قتل است تصریح کرد: هنوز برخی ها می گویند که در فتنه بزرگ سال 88 اتفاقی نیفتاده است و به راحتی از کنار فتنه رد می شوند و در واقع آن را تنزل می دهند.

 

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: در فتنه 88 جریانی که بالاترین گناه و جرم را مرتکب شده بودند نظام با سعه صدر نسبت به مجازات افراد باقی مانده عمل کرد. 

 

وی با بیان اینکه حکم بابک زنجانی به او ابلاغ شده است افزود: من از این که متن رای صادر شده خیلی طولانی نیست خبر ندارم اما گردش کار پرونده طولانی بوده است؛ آنچه برای ما مهم بوده رایی است که صادر شده است.

 

اژه ای با اشاره به اینکه در خصوص برگرداندن وجه و طلبی که از بابک زنجانی وجود دارد پیوسته تلاش شده و باز هم تلاش می شود افزود: تلاش ها براین است که این تتمه وجهی که باقی مانده برگردانده شود و مکرر در این رابطه نشست هایی برگزار شده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده فریدون و فسادهایی که در بانک ملت رخ داده تصریح کرد: ما همواره از دوستانی که در نشست ها شرکت می کنند می خواهیم که مطالب را درست و همان گونه که گفته می شود مطرح نمایند و نیایند آن ها را تقطیع کرده و استنباط خود را منتشر کنند. من در یکی از نشست ها گفتم که مهم این است که نظام و قوه قضاییه واقعا دارند با فساد مبارزه می کنند و مهم این است که این برخورد قوه قضاییه با قدرت و بدون تبعیض باشد اما این را هم گفته ام که ما نمی توانیم با اتهامی که متوجه کسی نشده او را تعقیب کنیم واقعیت این است که اگر احیانا اتهامی متوجه کسی نباشد یا مستنداتی نداشته باشیم ما نمی توانیم علیه او اقدامی کنیم و طبیعی است که هر وقت مستند و مدرکی پیدا شد بدون تردید اقدام می کنیم.

 

وی گفت: ما نباید در مبارزه با فساد برخورد جناحی و سیاسی داشته باشیم چون اگر برخورد سیاسی از ناحیه هر کسی، جناحی و یا دستگاهی صورت گیرد این مسلم به ضرر بوده و به نفع نیست.

 

اژه ای بیان کرد: هیچ کس از فرد به اصطلاح متخلف دفاع نمی کند حال این فرد ممکن است از بستگان بنده باشد و با دیگری نسبت داشته باشد و مهم این است اگر کسی تخلف کرد و تخلفش جرم بود و ثابت هم شد با او برخورد شود اما تا زمانی که جرم ثابت نشده و تا زمانی که دستگاه های مسئول تصمیمی نگرفته اند ما نباید آن را مطرح کنیم و البته شاید صحیح نباشد در خصوص همین فردی که (فریدون) اسم برده شد این گونه عمل شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: حقیقتا این روزها در برخی رسانه ها مسائلی مطرح شد که به نظرم خلاف قانون است و اگر این آقا (فریدون) شکایت کند انتشار دهنده و گوینده آن مطالب ممکن است که تحت تعقیب قرار گیرند؛ چرا که بعضی از افراد هنوز قوه قضاییه در مورد آنها تصمیم نگرفته و هنوز چیزی مطرح نشده اما برخی ها به خلاف قانون از آنها اسم می برند.

 

وی بیان کرد: مسائلی که به صورت خلاف قانون نسبت داده می شود اگر فرد شاکی شود قوه قضاییه می تواند منتشر کننده را تحت تعقیب قرار دهد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار