مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. بهمن 1395 - 19:56   |   کد مطلب: 19316
انسان اگر تغذیه اش سالم باشد هرگز دچار بیماری نخواهد شد .
تغذیه سالم زندگی سالم/زندگی سالم در پناه قرآن وعترت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر جلیل بابایی متخصص طب سنتی وطب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو با استناد به سخنان حضرت علی(ع) که می فرمایند: غذای شما همان داروی شماست؛ گفت : تغذیه ی سالم در زندگی انسان بسیار موثر است . تغذیه بدون گرسنگی معنی پیدا نمی کند، تا انسان گرسنه نباشد نمی تواند تغذیه کند، اما دو نوع تغذیه داریم، برای نوع اول همه ی انسان ها احساس نیاز می کنند و واکنش نشان می دهند و طلب غذا می کند ، اما این هنر نیست ، هنر این است که انسان که اشرف مخلوقات است گرسنگی نوع دوم را بفهمد، بفهمد که کلیه اش به چه تغذیه ای نیازمند است؟ مغز انسان به چه تغزیه ای نیازمند است؟ چرا به ما بجای کاهو ، قرص آهن را پیشنهاد می دهند؟ هر غذا را در چه زمانی بخورد؟ مصلح های غذایی را بشناسد.

وی افزود: ما می گوییم غذا ، اما در غذا نکته های بسیاری نهفته است ، مصلح غذاهایی که مورد استفاده ی ما چیست؟ چرا ما از غذاهایی که معصومین به آن اشاره کردند بی خبر هستیم؟ به عنوان مثال یکی از غذا های سفارش شده به ما تٙلبینه است که از غذا های معصومین بوده ، اما ما از آن بی خبر هستیم ،واین مشکل بزرگی است.

بابایی در مورد نقش تغذیه ی سالم در زندگی انسان گفت: تغذیه ی سالم در زندگی انسان بسیار تاثیر گذار است ، طوری که انسان اگر تغذیه اش سالم باشد هرگز دچار بیماری نخواهد شد .
البته این تغذیه باید همراه با روش باشد ، ممکن است انسان تغذیه ی سالم هم مصرف کند ، اما چون روش استفاده صحیح نیست ، نتیجه ی لازم را نمی گیرد.

وی با اشاره به سوره ی مومنون آیه ۵۱ گفت: خدا به پیامبرش می فرماید غذای طیب بخور و عمل صالح انجام بده ، لذا عمل صالح در گرو تغذیه سالم و طیب است.
خیلی از غذا های ما نجس نیست،حرام نیست ، اما طیب هم نیست یعنی از مواد غذایی سالم نیست و غذاهایی که طیب نباشد واکنش منفی خواهد داشت ، که امروزه در جامعه قابل مشاهده است.

جلیل بابایی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی بر مسئله ی تغذیه سالم دارد ، و بار ها در مورد اصلاح الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم بر پایه تغذیه صحبت کرده اند و این مسئله را بسیار مهم قلمداد کرده اند ، لذا بر ما واجب است که این مسئله را جدی بگیریم و در مورد آن به کسب اطلاعات بپردازیم و الگوی تغذیه ی خودمان را اصلاح نماییم.

وی در انتها گفت: یکی از نیاز های بسیار مهم جامعه ی امروز ما ، اطلاع از اینگونه مسائل است، که در زندگی فردی افراد بسیار تاثیر گذار می باشد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار