مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. بهمن 1395 - 23:08   |   کد مطلب: 19328
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید در برابر تحریم های جدید آمریکا سکوت کنیم، گفت: این تحریم‌ها خلاف روح و متن برجام است و پذیرفتی نیست و باید پاسخ قاطعی به این اقدام آمریکایی‌ها داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از قم فردا؛ مرتضی صفاری با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، اظهار داشت: این تحریم‌ها خلاف روح و متن برجام است و پذیرفتی نیست و باید پاسخ قاطعی به این اقدام آمریکایی‌ها داده شود.
وی ادامه داد: باید مسئولان وزارت خارجه از طریق 1+5 و هم از طریق کمیته پیگیری اختلافات این موضوع را دنبال کنند.
صفاری در پاسخ به این سؤال که آینده سیاست خارجی ترامپ و اقدامت وی علیه جمهوری اسلامی ایران چگونه خواهد بود، گفت: این موضوع را خیلی نمی‌شود پیش‌بینی کرد چون تصمیم‌های ترامپ قابل پیش‌بینی نیست و درواقع باید گفت با همه درگیر است.
وی ادامه داد: ترامپ تکلیف خودش را هم نمی‌داند، باید گفت تا زمانی که عقل سلیمی و منسجمی بر تشکیلات اجرایی آمریکا حاکم نشود، نمی‌شود پیش‌بینی کرد چه اتفاقاتی در آینده روابط خارجی این کشور می‌افتد.
عضو کمیسیون امنیت ملی بابیان این‌که ترامپ با دوستان و هم‌پیمانان خودش هم برخورد درستی نداشته است، ابراز داشت: به نظر می‌آید یا تمام برنامه‌ها و معاهدات صورت گرفته مانند برجام به هم خواهد ریخت و یا این‌که قوه عاقله‌ای پیدا خواهد شد و یک‌روند ثابتی را حاکم خواهد کرد.
وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص دخالت‌ها و اظهارنظرهای مسئولان آمریکایی در خصوص آزمایش‌های موشکی کشورمان، نیز گفت: بحث دفاعی ما یک بحث مستقل است، بالاخره کشورمان تجربه 8 سال جنگ را دارد که هیچ کشوری در این جنگ تحمیلی ما را کمک نکرد.
صفاری افزود: هیچ عقل سلیمی در داخل کشور نمی‌آید بحث دفاعی ما را زیر سؤال ببرد، درواقع دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس توسعه صنعت موشکی است.
وی ادامه داد: این حق قانونی ما است که بر اساس منشور سازمان ملل متحد و بر اساس عرف انتخاب کنیم که دفاع مشروع از خودمان چگونه و با چه وسیله‌ای باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: هیچ شخصی در دنیا حق ندارد که این موضوع را زیر سؤال ببرد و درواقع برای ما تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار