مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. فروردين 1396 - 20:24   |   کد مطلب: 20011
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مورد تحقق شعار سال فقط نباید شعار داد و بنر نوشت بلکه باید به صورت جدی و با مدیریتی فعال وارد این عرصه شد و با عملیاتی کردن راه های تحقق آن مشکل بیکاری و تولید را حل کرده و از رکود خارج شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آوای نطنز نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از طرف رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که اقتصاد کشور همچنان نیاز به ترمیم دارد و باید در این حوزه با جدیت بیشتری وارد شد.

مرتضی صفاری نطنزی با بیان این که اقتصاد کشور همچنان دارای نقص هایی است که مردم از آن رنج می برند، افزود: اقتصاد مقاومتی بر دو محور درون‌ زایی و برون‌گرایی استوار است که اقتصاد درون زایی تمرکز همه بخش‌ های اقتصادی بر محور تولید و به دنبال ان درآمد، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را شامل می شود.

وی در خصوص محور برون گرایی اقتصاد مقاومتی نیز گفت: باید بازارهای هدف در خارج از کشور را شناسایی کرده و پس از آن به تولید کالای کیفی قابل‌ رقابت با دنیا بپردازیم چرا که فروش تولیدات برای کشور ارز آوری نیز خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید برنامه‌ ای برای معرفی طرح های عمرانی و صنعتی کشور ارائه شود و با دعوت از سرمایه‌ گذاران خارجی به آن‌ ها برای بازگشت سرمایه‌ خود اطمینان داده و در قالب این برنامه، نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.

وی بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی را نباید تنها بر عهده دولت گذاشت و باید بخش خصوصی، عمومی و تعاونی‌ها هم در این مسیر مشارکت گسترده کرده تا این مهم در تمام ابعاد تحقق یابد.

صفاری نطنزی با بیان این که تعداد قابل توجهی از جوان تحصیل کرده در کشور جویای شغل هستند، گفت: اگر این جوانان با استعداد، صاحب شغل و در عرصه اقتصاد فعال شوند، اشتغال و تولید در جامعه نیز رونق می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در مورد تحقق شعار سال فقط نباید شعار داد و بنر نوشت بلکه باید به صورت جدی و با مدیریتی فعال وارد این عرصه شد و با عملیاتی کردن راه های تحقق آن مشکل بیکاری و تولید را حل کرده و از رکود خارج شویم.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار