مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. بهمن 1395 - 15:43   |   کد مطلب: 19358
قبل از پیروزی انقلاب تعداد دانشجویی که در دانشگاه های ایران پذیرفته می شد پاسخگوی نیاز های اولیه ی جامعه نبود.
پیشرفت های چشمگیر ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر سید علی اکبر فامیل روحانی مؤسس و عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي همدان  در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: قبل از پیروزی انقلاب تعداد دانشجویی که در دانشگاه های ایران پذیرفته می شد به اندازه ای نبود که نیازهای اولیه ی جامعه را برطرف کند، خوشبختانه با پیروزی انقلاب و برنامه ریزی های ابتدایی که صورت گرفت نظام جمهوری اسلامی دانشگاه هایی که نیاز های گوناگون جامعه ی اسلامی را مورد توجه و هدف خودش قرار دهد پدید آورد.

وی افزود: در قبل از انقلاب حتی در بخش پزشکی به اندازه ای که نیاز کشور را رفع کند پزشک نداشتیم و تعداد زیادی از پزشک های کشور را از کشور های پاکستان ،هند می آوردند. خوشبختانه در یک دوره ی  ده پانزده ساله شاهد بودیم که می توانیم تمام نیاز های خاص پزشکی خود را در ایران تامین کنیم و نیرو های مفید را در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تربیت کنیم.

فامیل روحانی گفت: در بخش های فیزیک،شیمی، و مسائل علمی گوناگون آنچنان سرمایه گذاری و فعالیت شده که اکثر قریب به اتفاق اندیشمندان و دانشمندان ما توانستند کار های شگرفی را انجام بدهند و نیاز های گوناگون کشور را که امروزه بخشی از آن را شاهد هستیم با برنامه ریزی های انجام شده  برطرف نمایند .

وی بیان کرد: در بدو انقلاب اسلامی ما امکانات اولیه برای رفع نیاز های اجتماعی خود را هم نداشتیم ، ساده ترین ابزار هارا هم نمی توانستیم تولید کنیم، اما امروزه شاهد پیشرفت چشمگیر کشور هستیم و می توانیم در زمینه های گوناگون نیاز های خودمان را به بهترین شیوه ها برطرف کنیم.

 

سید علی اکبر فامیل روحانی با اشاره به قابل مقایسه نبودن دوره ی قبل از انقلاب با حال حاضر افزود: خوشبختانه امروزه به این مرحله رسیدیم که نیاز های اولیه ی جامعه را به دست نیرو های تربیت شده ی آموزش دیده ی خودمان براورده کنیم و اگر با معیار های جهانی به این موضوع نگاه کنیم متوجه تفاوت زیاد دوره ی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و پیشرفت قابل ملاحضه نسبت به دوره ی قبل از انقلاب خواهیم شد.

وی: در انتها با اشاره به وضعیت دانشگاه ها قبل از انقلاب گفت: من دانشجوی قبل از انقلاب بوده ام،در دانشگاه تهران، دانشجو هارا دیده ام ، درس خواندن هارا دیده ام ،امروزه هم افتخار دارم در محضر جوانان باشم  اصلا وضعیت آن زمان با حال حاضر قابل مقایسه نیست . از جنبه های مختلف شاهد رشد و پیشرفت بوده ایم، به عنوان مثال در حدود سال های 75 کشور ما از لحاظ علمی در مقایسه با سایر کشور ها در رتبه ی صد و پنجاه ام بوده اما امروزه شاهد آن هستیم که به خاطر پیشرفت در زمینه های گوناگون در رتبه های پانزدهم، شانزدهم و بعضا ششم و هفتم قرار دارد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار