مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. بهمن 1395 - 22:11   |   کد مطلب: 19360
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فضا برای حضور همه نیروهای سیاسی باز است و حق نداریم با بررسی صلاحیت از حضور افراد در ثبت نام انتخابات جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خاورستان، علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در شورای اداری استان اظهارکرد:  همه شما مدیران مسلط به امور کشور هستید و کاملا واقفید.

 

وی با تبریک دهه فجر بیان کرد: بر اساس بیانات امام راحل؛ انقلاب ما بر پایه نور بود، همان امامی که ما را از ظلمت به سمت نور هدایت کرد و سخنانش هم تنها سال 57 را شامل نمی شود بلکه برای همیشه جاویدان است.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه وظیفه همه ما و مردم این است که اصل انقلاب را نسل به نسل و ریشه به ریشه منتقل کنیم گفت: اما تاکنون چقدر توانسته ایم فرهنگ انقلاب را به فرزندان خود منتقل کنیم و برای این کار باید چه اقدامی انجام دهیم؟

 

احمدی افزود: در تشییع هاشمی رفسنجانی همه مردم نشان دادند که به انقلاب علاقه دارند و خداوند محبت کسانی را که ایمان و عمل صالح دارند، در دلها قرار می دهد. این تذکری برای خودم است که چگونه باید جواب اقدامات، رفتارها، گفتار، تهمت ها و تحلیل های سیاسی برای اینکه یک نفر را خراب کنم، بدهم؟ یادآوری برای این است که همه این پست ها عاریه است.

 

وی بیان کرد: در شرایط امروز که یک تحول عظیم در پیش رو است و باید حوادث آمریکا، اروپا، روسیه و ... و همچنین روابط اینها با هم و حتی کشورهای 5+1 و جریان منطقه و یمن، سوریه، نوار غزه و ... دید و این پازل نشان می دهد که در چه تحولی قرار گرفته ایم و باید چگونه با آینده برخورد کنیم.

 

جنگ جهانی سوم وجود دارد

معاون سیاسی وزیر کشور اظهارکرد: با 5+1 جدی برخورد کردیم و در جریان مذاکرات کسانی پول خرج کردند تا توافق انجام نشود و اسرائیل هم مواضعی نسبت به ایران داشت و از طرف دیگر در شورای همکاری خلیج فارس کمیته ای بر علیه ایران ایجاد شد.

 

احمدی گفت: هم اکنون جنگ جهانی سوم وجود دارد ولی کسی از اسمش را نمی آورد؛ اما چه شده که ایران به عنوان یک قدرت مطرح شده است؟ تا دیروز ایران هراسی یک پروژه بود اما امروز لق لقه دهان آمریکا است. چگونه تا دیروز علیه جمهوری اسلامی در قالب مصوباتی اجماع بود ولی امروز اجماعی وجود ندارد؟ چرا امروز جمهوری اسلامی به عنوان قدرت تلقی می شود؟

 

وی تصریح کرد: حضور تیم دیپلماسی در پای میز مذاکره با قدرت بیان بالا و تسلط بر حقوق بین الملل یک برگ برنده است، ولی در حین مذاکرات فلان موشک در عربستان فرود می آید و اثر و فرهنگ جمهوری اسلامی در سوریه، عراق و ... را درک می کنند و او را به عنوان قدرتی مافوق محاسبات می پذیرند.

 

گرایش های سیاسی نباید یکدیگر را تخریب کنند

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه در کشور گرایش های سیاسی متفاوتی وجود دارد اظهارکرد: بحث اول این است که نباید به راحتی یکدیگر را تخریب کنیم و به قول رئیس جمهور نقد و تخریب کنید ولی نور امید را از مردم نگیرید و شما مدیران باید در برخورد با مردم دقت کنید.

 

احمدی بیان کرد: روزی که بنده منصوب شدم بدون اینکه حتی یک نفر را از معاونت هماهنگی رئیس جمهور جابجا کنم، پرینت اعتبارات را درخواست کردم که در این جدول 211 هزار میلیارد تومان تعهدات در سفرهای رئیس جمهوری در دولت نهم و دهم انجام شده بود که از این میزان در طول هست سال؛ 67 هزار میلیارد تومان محقق شده بود و 144 هزارمیلیارد تومان اعتبار پروژه، دست نخورده باقی مانده بود، حالا برای این پروژه ها چند سال زمان لازم است؟

 

وی با اشاره به اینکه باید دولت ها را در طول ببینیم گفت: آیا کسی حق دارد بگوید این پروژه مربوط به دولت قبل است و من آن را انجام نمی دهم؟ نظر رئیس جمهور در این خصوص این است که برای این پروژه ها بیت المال مصرف شده و باید کار آن انجام شود، مگر پروژه هایی که 10-15 درصد پیشرفت دارند که اگر رها شود آسیبی ایجاد نمی شود.

 

تحقق 70 درصدی تعهدات دولت در تمام استان ها

معاون سیاسی وزیر کشور اظهارکرد: منابع دولت محدود و نیازمندی ها نامحدود است و اگر پولی بوده که دولت نداده است؛ باید مجلس هم در این خصوص جواب دهد.

 

احمدی با بیان اینکه رئیس جمهور با شفافیت تاکید می کنند که تصمیمی نگیریم که قابل انجام نباشد و باز پروژه های نیمه تمام همچنان باقی بماند گفت: به جرأت می گویم تعهدات دولت در تمام استانها بالای 70 درصد محقق شده است و یا هم اعتبارات در خزانه دولت است که قرار است پرداخت شود، نه اینکه بگوییم از جیب دولت است؛ بلکه از خزانه و بیت المال است.

 

وی افزود: دولت در این مدت زحمت های زیادی بخصوص در حوزه آسفالت راه های روستایی، گازرسانی، بهداشت و درمان و ... کشیده است اما بنده در مقامی نیستم که بخواهم گزارش کار دولت را ارائه کنم.

 

نباید نور امید را از مردم گرفت

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: انچه که مهم است این است که نباید نور امید را از مردم گرفت و این پست ها همه عاریه و گرفتنی است.

 

احمدی با اشاره به اینکه دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در پیش است گفت: برای انتخابات رئیس جمهوری، صندوق های اخذ رأی در تمام کشور و همچنین 140 کشوری که ایرانی ها مقیم هستند قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری حوزه انتخابیه یکی است افزود: اما در انتخابات شوراها، هر شهر و هر روستا به عنوان یک حوزه انتخابیه محسوب می شود.

 

پیش بینی 55 هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: 53-55 هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است که با تشکیل هیئت های اجرایی، این آمار بصورت دقیق اعلام خواهد شد.

 

احمدی با بیان اینکه برای انتخابات شوراها 25 هزار شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی وجود دارد گفت:  در این استان 27 انتخابات شورای شهر و 866 انتخابات شوراهای روستایی برگزار می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط برای حضور و کاندید شدن افراد در روستاها فراهم شود خاطرنشان کرد: باید زمینه مشارکت مردم با رعایت بی طرفی توسط مجریان و ناظران انجام شود و شور و نشاط انتخابات و مشارکت حداکثری دنبال شود.

 

وی تصریح کرد: عمود خیمه انتخابات امنیت است که تامین این برعهده ناجا و سپاه است.

 

فضا برای حضور همه نیروهای سیاسی در انتخابات باز است

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: فضا برای حضور همه نیروهای سیاسی باز است و حق نداریم با بررسی صلاحیت از حضور افراد در ثبت نام انتخابات جلوگیری کنیم و باید هر کسی که مراجعه می کند ثبت نام انجام شود و بررسی صلاحیت هم برعهده شورای نگهبان است.

 

احمدی با تاکید بر اینکه میزان رأی ملت است و رأی مردم هم حق الناس است تصریح کرد: بنده هرگز عاقبت خودم را فدای دنیای دیگران نخواهم کرد.

 

وی بیان کرد: مدیران نباید از بیت المال له یا علیه کسی استفاده کنند و از مدیران خواهش می کنم تا این موضوع رعایت شود تا گرفتار مسائلی نباشیم.

 

برخی با عنوان تحلیل سیاسی، دیگران را از ریشه می زنند

 معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: انتخابات بهار احزاب است و باید گوی و میدان را در اختیار آنها قرار دهیم تا بیایند و توانمندی های خودشان را اعلام کنند.

 

احمدی با اشاره به اینکه اما متاسفانه در زمان انتخابات برخی ها اخلاق را رعایت نمی کنند گفت: برخی تحت عنوان تحلیل سیاسی افراد، وی را از ریشه می زنند که این موضوع حتی در بحث رد صلاحیت ها هم وجود دارد در حالی که باید راه انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری را درست رفت.

 

وی افزود: برخی ها هم می خواهند برای خودشان تبلیغ کنند اما مثل یک بلدوزر از روی رقیب رد می شوند و با غلطک وی را با خاک یکسان می کنند.

 

نخواهیم پذیرفت که کسی از مدیران به دلیلی جانبدارانه وارد عرصه انتخابات شود

معاون سیاسی وزیر کشور اظهارکرد: با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات در سطح ملی با شورای نگهبان است نهایت تعامل را با این شورا خواهیم داشت و ما صددرصد مجری و شورای نگهبان هم صددرصد ناظر خواهد بود و در انتخابات شوراها هم مجلس شورای اسلامی ناظر خواهد بود.

 

احمدی تاکید کرد: نخواهیم پذیرفت که کسی از مدیران به دلیلی جانبدارانه وارد عرصه انتخابات شود و باید برای نظام و مردم امانتدار باشیم.

 

وی اظهارکرد: باید مراقب باشیم که دو قطبی در کشور ایجاد نشود و عده ای تحت عنوان تکفیری و داعشی در زمان انتخابات ورود پیدا نکنند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: 22 بهمن یوم الله عظیمی است و باید دوباره به دشمنان نشان دهیم که پای انقلاب، امام راحل، مقام معظم رهبری ، تمامیت ارضی و همه ارزش ها با اقتدار ایستاده ایم و نشان دهیم که ایران و ملت ایرانی و انقلابی یعنی چه.

 

احمدی بیان کرد: ممکن است کسانی با نظام مشکل داشته باشند اما اگر کشور را دوست دارند باید در این راهپیمایی شرکت کنند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار