مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1395 - 19:25   |   کد مطلب: 19391
مراسم رونمایی از ۴ تقریظ مقام معظم رهبری بر ۴ کتاب با مضمون دفاع مقدس صبح امروز، بیستم بهمن ماه با حضور پر شکوه مردم همدان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

امروز چهارشنبه بیستم بهمن ماه ۹۵ همدان میزبان ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه مراسم رونمایی از چهار تقریظ مقام معظم رهبری از کتاب های، دختر شینا، گلستان یازدهم ، وقتی مهتاب شد و همچنین کتاب آب هرگز نمی میرد که به تازگی در دهه مبارکه فجر توسط رهبر معظم انقلاب مطالعه شده، و بر این کتاب نیز تقریظی حاوی مضامین ارزشمندی درباره فرهنگ جهاد و شهادت، راوی و نوبسنده کتاب نوشتند.

این مراسم با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان استان، همسر، فرزند و برادر شهید "علی چیت‌سازیان"، مسئولان لشگری و کشوری، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان،  نویسندگان و راویان  کتااب های دفاع مقدس و کتاب های نام برده از جمله خانم ضرابی زاده نویسنده دو کتاب دختر شبنا و گلستان یازدهم و حمید حسام، نوینده دو کتاب دیگر وقتی مهتاب گم شد، و کتاب آب هرگز نمی میرد، اجرا گشت.

در ابتدا از تقریظ رهبری بر  کتاب دختر شینا با حضور سرداران و مسئولان روی سن رونمایی شد، محتوای اصلی این کتاب به خاطرانی از شهید ستار ابراهیمی پرداخته شده است.

متن تقریظ رهبری براین کتاب بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

رحمت خدا بر این بانو صبور و با ایمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداکاری که این رنج‌های توانفرسای همسر محبوبش نتوانست او را از ادامه جهاد دشوارش بازدارد. جادارد از فرزندان این دو انسان والا نیز قدردانی شود.

 

در ادامه سردار جعفری فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن از کتاب گلستان یازدهم، نوشته خانم ضرابی زاده رو نمایی شد، این کتاب خاطراتی از زندگینامه شهید علی چیت سازیان به روایت گری از زبان زهرا پناهی روا همسر شهید چیت سازیان است.

متن تقریظ رهبری بر این کتاب بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد، و هم در زمین و هم در ملأ اعلیٰ به عزّت رسید  هنیئاً له.

راوی -شریک زندگی کوتاه او- نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانه‌ ی خود بروشنی نشان داده است.

در این میان، قلم هنرمند و نگارش آکنده از ذوق و لطف نویسنده است که به این همه، جان داده است. آفرین بر هر دو بانو؛ راوی و نویسنده‌ی کتاب.

 

مراسم با سخنرانی حمید حسام ادامه پیدا کرد و پس از ان از کتاب  وقتی مهتاب گم شد به نویسندگی ایشان رونمایی شد که مضمون اصلی این کتاب خاطراتی از جانباز سر افراز حاج علی خوش لفظ می باشد.

متن تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفاو عشق و اخلاص، مردان بزرگ و بی ادعا؛ یاران حسین علی السلام؛ یاوران دین خدا... و آن گاه مادران؛ مردآفرین شجاع و صبور... و آنگاه فضای معنویت و معرفت؛ دل‌های روشن همت‌ها و عزم‌های راسخ ؛ بصیرت‌ها و دیدهای ماورائی...اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوش‌گوار دیگر از سرچشمه‌های این روایت صادقانه و نگارش استادانه کام دل مشتاقان را غرق لذت می‌کند و آتش شوق را در آن سرکش‌ تر می‌سازد.

راوی خود یک شهید زنده است. تن به شدن آزرده او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او  بکاهد الحمدالله رب العالمین.

نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه دیدگان است .بر او بر همه آنان گوار باد فیض رضای الهی ان شاالله

درباره نگارش این کتاب هر چه نوشتم کم است؛لطف این نگارش بیش از این ها است. مقدمه کتاب یک غزل به تمام معنی است.

در این مراسم افرادی چون خانم ضرابی زاده و مختار پور، معاون انتشارات دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، نیز به سخنرانی پرداختند، در ادامه از اخرین کتاب با عنوان آب هرگز نمی میرد، و تقریظ رهبری ب  این کتاب رونمایی شد، این کتاب روایت دوران حضور جانباز سرافراز سردار میرزامحمد سلگی در دوران دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گردان 152 حضرت اباالفضل(ع) در لشکر انصارالحسین(ع) همدان است.

مقام معظم رهبری که به تازگی مطالعه این اثر را به اتمام رسانده‌اند در تقریظی بر این اثر نوشته‌اند:

 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

در طی این مراسم از  تلاش گران، نویسندگان، راویان و جانبازانی که در تحقق این اثرات گران قدر دست داشتند، قدردانی و تقدیر شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار