مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. بهمن 1395 - 12:14   |   کد مطلب: 19440
يك کارگردان همدانی گفت: بعد از مصاحبه‌ام با خبرگزاري فارس و انتقاد به برخي اقدامات مديركل ارشاد همدان، به من گفتند فعلاً اجازه هیچ گونه فعالیت هنری زیر نظر اداره ارشاد را ندارم مگر اينكه طی مصاحبه‌ای تمام صحبت‌هاي قبلی‌ام را تکذیب کنم!
انتقاد كردم، خانه‌نشين شدم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، رضا روان با بیان اینکه متأسفانه سال‌هاست جامعه فرهنگ و هنر همدان قربانی بی‌کفایتی برخی مدیران اداره ارشاد اسلامی استان شده است، اظهار کرد: اینها نه تنها هیچ گونه برنامه‌ریزی، ذوق و ابتکاری در زمینه انجام برنامه‌های مؤثر در ایام مهمی همچون دهه فجر نداشتند، بلکه با رفتار بچگانه و برخوردهای چکشی خود باعث می‌شوند تا معدود هنرمندانی هم که با هزینه شخصی خود درصدد اجرای برنامه و پربارتر کردن این ایام بودند، عطای کار را به لقای آن بخشیده و خانه‌نشین شوند.

روان با اشاره به اتفاقاتی که بعد از مصاحبه با خبرگزاری فارس در چند وقت اخیر با آن مواجهه شده است، افزود: سی‌ام دی ماه امسال برای برگزاری جنگ شادی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، طبق روال همیشه برای بازبینی آیتم‌ها و به خصوص نمایشی که قرار بود در این جنگ اجرا شود، درخواست بازبینی به اداره ارشاد همدان دادم، اما یک روز قبل از زمان بازبینی مطلع شدم درخواست بنده به دلیل مصاحبه و انتقادی که از نحوه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان داشتم، رد شده است.

سرپرست گروه نمایشی «چهره‌نما» در همدان ادامه داد: وقتی علت این امر را جویا شدم یکی از مسؤولان ارشاد اسلامی صراحتاً اعلام کرد مدیرکل این اداره از انتشار صحبت و انتقادات شما ناراحت شده و به همین خاطر شما فعلاً اجازه هیچ‌گونه فعالیت هنری به خصوص در زمینه دهه مبارک فجر را زیر نظر این اداره ندارید، مگر آنکه طی مصاحبه‌ای دیگر تمام صحبت‌ها و موارد مطرح شده قبلی را تکذیب کنید!

وی گفت: زمانی که بنده با این رفتار مغرضانه و قهرآلود مسؤولان ارشاد همدان مواجه شدم و با توجه به اینکه سال‌هاست در مناسبت‌های مختلف به خصوص ایام دهه مبارک فجر به اجرای برنامه‌های مختلف برای شادی و نشاط جامعه می‌پردازم، به ناچار یک بار دیگر و به صورت مکتوب درخواست بررسی این موضوع را به شخص مدیرکل ارشاد تقدیم کردم که متأسفانه اتفاقی در این زمینه رخ نداد.

روان تأکید کرد: اینکه نمایشی که با تلاش و زحمات شبانه‌روزی گروهی از هنرمندان همدان و به مناسبت پیروی انقلاب اسلامی مهیا شده بود، حتی بدون مطالعه و دیدن متن با این برخورد مواجه شود‏، دیگر چه جایی برای فعالیت و کار بچه‌های هنری همدان باقی می‌ماند؟

وی اظهار کرد: البته هنوز برای بنده مشخص نشده که این رفتار اداره ارشاد و به خصوص مدیرکل این مجموعه، ناشی از مشکل با شخص بنده بود یا ایجاد فضای شادی و نشاط برای مردم غیور و انقلابی همدان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؟!

این هنرمند همدانی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های مهم و تأثیرگذار در بیان دستاوردها و موفقیت‌های نظام انقلاب اسلامی بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای فعالیت‌های فرهنگی هنری به خصوص هنرهای نمایشی است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی از آنجایی که ارتباط مستقیم با خانواده‌ها دارد می‌تواند در شناسایی بیشتر دستاوردهای مقدس نظام بخصوص به نسل جدید مؤثر باشند که متأسفانه برخی مدیران با این مهم بیگانه‌اند.

وی افزود: نکته جالب اینجاست که حاصل تلاش و خون دل خوردن هنرمندان همدان که عموماً هم با هزینه‌های شخصی خود چراغ فعالیت هنری را در این شهر روشن نگه داشته‌اند‏، در پایان تبدیل به گزارشات عملکردی قطور برای مدیران این چنینی شده که با ارسال به مافوق خود زمینه اتکا بر صندلی‌های مدیریت خود را هرچند برای چند صباحی دیگر تضمین می‌کنند.

روان در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده، بسیاری از هنرمندان همدان از جمله خود بنده تا مادامی که این دوستان بر مسند کار باشند نه تنها فعالیتی در این حوزه‌ها نداشته بلکه خانه‌نشینی را به تحقیر توسط افرادی که هیچ بویی از فرهنگ و هنر نبرده‌اند‏، ترجیح می‌دهیم.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار