مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. بهمن 1395 - 20:05   |   کد مطلب: 19503
سفیراسبق ایران در برزیل گفت: تقارن این ضیافت با روز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر مهدور الدم بودن سلمان رشدی است که اتفاقا وی در آن زمان در کشور سوئد اقامت داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محسن شاطر زاده در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: میهمانی دادن سفارتخانه ها به افتخار هیاتهای رسمی کشورشان و دعوت از مقامات کشور میزبان امری طبیعی و مرسوم است و نیز  امضای توافقات در سطح بخش خصوصی با هم منعی ندارد.

 

وی افزود: بهتر بود بخاطر عزت و شئونات کشورمان این مهمانی برگزار نمی شد. چرا که در اینگونه ضیافتها میزبان همتای مقام خارجی خود را دعوت می کند و احتمالا آقای جهانگیری معاون اول نیز دعوت بود که وی نرفته و دو نفر از وزرا را فرستاده بود.

 

سفیراسبق ایران دربرزیل گفت: معمولا در این موارد ادارات تشریفات وزارت خارجه و ریاست جمهوری مکان‌های برگزاری را مورد بررسی قرار می‌دهند و نظر خود را اعلام می‌کنند اما به نظر می‌رسد در این مورد اشتباه فاحشی از طرف ادارات تشریفات انجام شده است.

 

شاطرزاده افزود: اینکه اجازه داده شود دو وزیر در چنین ضیافتی حضور پیدا کنند قابل تامل و شبهه ناک است چرا که تقارن این ضیافت با روز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر مهدور الدم بودن سلمان رشدی است که اتفاقا وی در آن زمان در کشور سوئد اقامت داشت.

 

وی ادامه داد: اینکه از باب احترام به میهمان (سفارت سوئد) دعوت را  قبول کنند خوب است اما باید حضور در سطح پایین تری از مقامات صورت می‌گرفت.

 

شاطرزاده در پایان افزود: حال که این مهمانی با حضور دو وزیر صورت گرفته است بهتر بود صرفا اقامت کوتاهی در منزل سفیر داشته باشند نه اینکه تا پایان مراسم در آنجا حضور داشته باشند. اما این ضیافت (سفارت سوئد) به نظر می رسد دارای پیام بوده و تعمدی در کار بوده است کما اینکه سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به تهران با همین روش برنامه ریزی شده بود و درست در روز برگزاری مانور نظامی فرانسه در خلیج فارس وی به ایران سفر کرد.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار