مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. بهمن 1395 - 16:23   |   کد مطلب: 19525
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با توجه به اعتراض برخی از نمایندگان به حضور دو وزیر در منزل سفری سوئد، احتمال سوال از آنان در دستور کار مجلس است، گفت: باید مراقب بود که در انجام توافقات در منزل به دور از چشمان دستگاه های نظارتی، کلاه سرمان نرود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، «حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با رودآور؛ درباره حضور غیرمتعارف دو وزیر کشورمان در منزل سفیر سوئد، گفت: حضور دو وزیر در منزل سفیر سوئد در حقیقت از نظر مسائل شرعی دین ما با  آن صحنه هایی و عکس هایی و تصاویر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، منافات دارد.

هر مسئولی باید جایگاه خود را بشناسد و از رفتارهای غیرمتعارف خودداری کند

وی با تأکید بر اینکه باید افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای مسئولیت و جایگاهی هستند تابع یکسری قوانین عرفی و شرعی نیز باید باشند، اظهار کرد: زمانی که یک وزیر رأی اعتماد خود را از مجلس می گیرد پس از آن در جایگاه مسئولیتی خود به دلیل اعتمادی که نمایندگان به او داشته اند باید نکاتی را رعایت و به طور مثال از رفتن به مکان هایی که نباید برای حفظ بسیاری از مسائل خودداری کند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مسئله اساسی آن است که طبق عرف و قانون روابط دیپلماسی خارجی هر توافق و قراردادی که بین دو کشور یا چند کشور بسته می شود، می بایست به طور رسمی و با حضور همتای مسئول طرف مقابل انجام شود و گاهی اواقات با حضور حتی دو رییس جمهور و این گونه نیست که در یک منزل بروند و قراردادهایی را امضاء کنند.

رفتار وزرا شایسته مسئولان نظام نیست/اجازه نفوذ نباید داده شود

موسوی لارگانی با تأکید بر اینکه این گونه رفتاهای سرزده از وزرا شایسته مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیست، عنوان کرد: بسیار شده درباره مبحث نفوذ چه سیاسی و چه فرهنگی مطالبی مطرح شده است، گاهی نفوذ در کشور از سوی عاملان و جاسوسان دشمنان نظام است و گاهی همانند نخست وزیر سابق انگلستان به عنوان استمعار پیر با ظاهر عوامفریبانه گردشگرانه انجام می شود و این تیزبینی مسئولان نظام است که نباید اجازه هر گونه نفوذی را بدهند.

بستن قرارداد و توافق به دور از چشمان دستگاه های نظارتی احتمال ضایع شدن حقوق ملت را بالا می برد

وی با بیان اینکه همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم مراقب رفتار خود باشیم، تصریح کرد: به طور معمول توافقات در جلسات رسمی با حضور مسئولان رده بالا انجام می شود و دستگاه های نظارتی هم بر این توافقات برای اینکه حقی از ملت ضایع نشوند کنترل دارند اما زمانی که در منزلی توافقی انجام و یا قرادادی بسته می شود، امکان اینکه فیلمی در آن منزل گرفته شود و یا دستگاه شنودی به کار گرفته رفته باشد هم هست و باید بسیار دقت داشت.

مراقب باشید در انجام توافقات در منزل به دور از چشمان دستگاه های نظارتی، کلاه سرمان نرود!

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:  تمامی این موارد باید رعایت شود تا مشکلی رخ ندهد و یک زمان متوجه نشویم که در توافقی که در منزل و دور از چشم دستگاه های نظارتی انجام شده، مشکلی برای کشور به وجود آورده و یا کلاهی سرمان رفته است که متوجه نبودیم.

اعتراض نمایندگان به رفتن دو وزیر به ضیافت سفیر سوئد/احتمال طرح سوال از دو وزیر در دستور کار مجلس

موسوی لارگانی افزود: درباره رفتن وزرا به منزل سفیر سوئد تاکنون نمایندگان مختلفی اعتراض کرده اند و تذکراتی داده اند و احتمال سوال از وزرا نیز در دستور مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار