مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1395 - 9:35   |   کد مطلب: 19533
وزیر سابق نفت گفت: بعد از گذشت یک سال و نیم، حالا اذهان مردم را به جای دیگری منحرف می‌کنند. می‌گویند ساختار داخلی اقتصاد ایران مشکل دارد.اگر ساختار داخلی اقتصاد ایران مشکل دارد، پس چرا با ساختار برخورد نمی‌کنید؟ چند نفر از اعضای این کابینه در هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و خصوصی عضویت دارند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ رستم قاسمی روز گذشته 29 بهمن مهمان همایش استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یزد بود.

 

وی با عنوان این مساله که امروز، مهم‌ترین مسأله و موضوع در کشور، اقتصاد است. عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است، اقتصاد را شعار و محور سخنرانی نوروزی خودشان قرار می‌دهند. رهبری دیروز هم در دیدار با مردم آذربایجان شرقی فرمودند امروز جنگ، جنگ اقتصادی است.

 

وزیر سابق نفت با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت روحانی، افزود: در برجام همه چیز، حتی آب آشامیدنی مردم را به تحریم ربط می‌دادند؛ بعد از برجام هم ادعا کردند به محض امضای برجام همه تحریم‌ها حتی در حوزه بیمه لغو خواهد شد. بعد از گذشت یک سال و نیم، حالا اذهان مردم را به جای دیگری منحرف می‌کنند. می‌گویند ساختار داخلی اقتصاد ایران مشکل دارد. مدیریت اقتصادی مشکل دارد.

 

مهندس قاسمی بیان داشت: اگر ساختار داخلی اقتصاد ایران مشکل دارد، پس چرا با ساختار برخورد نمی‌کنید؟ چرا مدیران نجومی را اخراج نمی‌کنید؟ چند نفر از اعضای این کابینه در هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و خصوصی عضویت دارند؟

 

قاسمی با بیان اینکه مشکل عمده کشور این است که اقتصاد ما سیاسی شده است افزود: 4 میلیون مسکن مهر ایجاد شده در دولت قبل، یعنی 4 میلیون شغل، 4 میلیون وسایل منزل و .. چرا باید چنین طرحی به دلایل سیاسی کنار گذاشته شود؟ در بخش نساجی که میتوانیم 2 میلیون شغل ایجاد کنیم، بعلت قاچاق و واردات بی رویه تنها 300 هزار شغل ایجاد کردیم.

 

وزیر نفت دولت دهم عنوان کرد: ما در دولت دهم سعی کردیم کشور را معطل مذاکرات نکنیم و به فکر راه های جایگزین هم باشیم. با همه سختی هایی که در دوران تحریم وجود داشت، توانمان را گذاشتیم که از خام فروشی جلوگیری کنیم.

 

رییس سابق اوپک افزود: ما توانستیم در دوران دولت دهم ریاست اوپک را هم به دست آوردیم. با یک دیپلماسی فعال و موثر، حتی با رقبایی مانند عربستان، رفت و آمد داشتیم نه اینکه برای گرفتن ویزای عربستان جلوی فلان مسئول کویتی زانو بزنیم.

 

سردار قاسمی با اشاره به همکاری خود با سردار قاسم سلیمانی در حوزه اقتصادی یمن، عراق و سوریه افزود: امروز شرایط اقتدار امنیت ایران در منطقه بی بدیل است و بعد از آن ایران بزرگ، هیچگاه شاهد چنین اقتداری نبوده ایم.

 

وی افزود: آنچه در انقلاب صورت گرفته، درست است که کارهای زیادی بوده اما در شان مردم ما نیست، باید به گونه ای در کشور سازندگی می کردیم که معجزه اسلام را در تاریخ معاصر نشان دهد نه وضع کنونی کشور که در آن کارخانه فقر، تولید کردیم.

 

مهندس قاسمی عنوان کرد: امروز کشور نیاز به سخنران ندارد، چون به اندازه کل دنیا سخنران داشته‌ایم ، امروز کشور نیاز به کار و تلاش دارد.

 

وی اظهار داشت: مردم در 22 بهمن و در همه عرصه ها در صحنه آمدند حالا نوبت ماست که برویم و دستشان را ببوسیم و نوکریشان را بکنیم.

 

فرمانده سابق قرارگاه خاتم همچنین افزود: من از وضع کشور ناامید نیستم. علی رغم برخی مسائل مانند حقوق های نجومی، که مردم را گله مند کرده، همچنان مردم از این انقلاب و نظام پشتیبانی می کنند.

 

قاسمی با بیان اینکه کشور ما با منابع معدنی و زیرزمینی، کشور بسیار ثروتمندی است. افزود: چرا امروز درگیر مشکلاتی همچون بیکاری و تورم و گرانی و فساد اقتصادی هستیم؟

 

قاسمی در ادامه بیان داشت: یزد را این گونه ببینیم، نماد اقتصاد مقاومتی. اقتصاد مقاومتی، برخلاف اقتصاد ریاضتی، دعوت به فقر نمی‌کند! یزد هیچ گاه فقیر نداشته است؛ چون مردم این استان، کار را عار نمی‌دانند. از نظر رهبر معظم انقلاب، یکی از عمده‌ترین ضعف‌های ما کم‌‌کاری است؛ خب؟ کم‌کاری چاره‌اش چیست؟ پرکاری و سختکوشی مثل یزدی‌ها.

 

قاسمی که در جمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب استان یزد سخن می گفت، اظهار داشت: یزد مشهور است به شهر قنوت و قنات و قناعت. به نظر من، بهترین توصیف از مردم نجیب، متواضع و سختکوش این شهر، همین سه کلمه است: قنوت و قنات و قناعت!

 

قنوت نماد تدین و ایمان، قنات نماد مهندسی و تیزهوشی، و قناعت همان اقتصاد مقاومتی است و یزدیها  از سالها قبل سرلوحه آن بودند.

 

در ابتدای این مراسم، آیت الله مدرسی، امام جمعه حومه یزد با تبین مواضع جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جبهه مردمی به دنبال جذب حداکثری مردم است و ما در جبهه مردمی هر کسی را که در راهپیمایی 22 بهمن امسال، عاشقانه حاضر شد جزو اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب می دانیم. وی با بیان اینکه ما با فتنه گران آشتی نداریم افزود: فتنه گران خود را از انقلاب، عاشورا و از مردم جدا کردند.

 

در ادامه خانم عبدالحسین زاده نماینده بانوان جبهه مردمی استان یزد بیان داشت: در دولت روحانی هم کاری برای زنان نشده است. چرا دولت آقای روحانی مسایل زنان را بازیچه قرار داده است؟ جلسات ستاد خانواده، جلسات ستاد عفاف و حجاب و مباحث ازدواج آسان، همگی تعطیل شده اند.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار