مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. اسفند 1395 - 19:25   |   کد مطلب: 19564
نیروهای عراقی در تازه‌ترین پیشروی خود به سمت بخش غربی شهر موصل، 5 روستای دیگر را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس؛ عملیات آزادسازی غرب موصل پس از هفته‌ها بامداد امروز (یکشنبه 1 اسفند) با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل عراق آغاز شد.

نیروهای شرکت کننده در این عملیات، از جمله پلیس فدرال و نهاد مبارزه با تروریسم از بخش جنوبی غرب موصل و از منطقه «حمام العلیل» حرکت خود را به سوی روستاهای اطراف شهر آغاز کردند.

در ساعات بامدادی امروز نیز پیش از آغاز عملیات، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش عراق مواضع تروریست‌های داعش را هدف قرار گرفتند.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، در بیانیه سرتیپ ستاد «عبدالرشید یارالله» فرمانده کل عملیات موصل در رابطه با آخرین تحولات عملیات غرب موصل آمده است که نیروهای لشگر نهم زرهی در بعد از ظهر امروز توانستند روستاهای «الحسینیه»، «الشیخ یونس» و «الحراقیات» را پس از وارد کردن تلفات زیاد به داعش آزاد کرده و پرچم عراق را بر بالای ساختمان‌های این روستاها نصب کنند.

از سوی دیگر نیروهای پلیس فدرال عراق نیز توانستند روستای «الکنیطره» و «الابیض» را در جنوب منطقه «البوسیف» به کنترل خود در آورند.

طبق این بیانیه، نیروهای گردان «العباس» وابسته به الحشد الشعبی نیز با همکاری تیپ 36 لشگر نهم زرهی در غرب موصل با حمله به مواضع تروریست‌های داعش بر ارتفاع «تل کیصوم» در نزدیکی کوههای «عطشانه» مسلط شدند.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار