به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 2. اسفند 1395 - 21:06   |   کد مطلب: 19570
سفیر سابق ایران در عراق گفت: نیروهای داعش تلاش‌های زیادی کردند تا از مرزهای سوریه مسیری را باز کنند تا به منطقه دیر الزور برسند اما با مقاومت ارتش عراق مواجه و نتوانستند به موفقیت برسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسن کاظمی قمی در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: در تداوم مراحل آزاد سازی شهر موصل تحت فرماندهی نخست وزیر عراق ششمین مرحله از آزاد سازی این شهر  آغاز و با توجه به گستردگی و پیچیدگی آن، از ویژگی های خاصی در بعد طراحی عملیات، لجستیک و پشتیبانی نیرو و غیره برخوردار است.

 

سفیر سابق ایران در عراق با اشاره به اینکه نکته مهم در آزادسازی موصل، فرماندهی دولت در این عملیات است، تأکید داشت: نکته مهم‌تر عبارت است از اینکه نیروهای عراقی بدون مشارکت نیروهای خارجی و با نقش محوری نیروهای حشد الشعبی یا نیروهای بسیج مردمی عراق در این عملیات حضور دارند.

 

کاظمی قمی بیان کرد: اینطور که مقامات سیاسی و نظامی عراق اعلام کردند مقدمات این عملیات انجام شده و آزاد سازی موصل شروع شده است و در این عملیات هدف اصلی آزاد سازی غرب موصل است چنانچه در مراحل قبل شرق موصل آزاد شده بود.

 

سفیر سابق ایران در عراق گفت: در این عملیات پیچیدگی های وجود دارد از جمله بایستی در ابتدا برای عملیات پشتیبانی فرودگاه آزاد و راه های منتهی به سوریه مسدود تا از فرار نیروههای داعش به تلعفر جلوگیری شود.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: نیروهای داعش در هفته های اخیر تلاش‌های زیادی کردند تا با عملیات گسترده و انتحاری در مرزهای سوریه مسیری را باز کنند تا به منطقه دیر الزور که در اشغال داعش قرار دارد برسند و برای خود در موصل پشتیبانی ایجاد کنند و نیز در صورت شکست راهی برای فرار ایجاد کنند که با مقاومت نیروهای رزمنده و ارتش عراق مواجه و نتوانستند به موفقیت برسند.

 

وی ادامه داد: به نظر می رسد دولت عراق تمهیداتی در حمله زمینی در نظر گرفته است و تلاش میکند در عملیات های تهاجمی با توجه به این که مردم وجود دارند باعث آسیب زدن به آنان نشود و امیدواریم نیروهای داعش از مردم بعنوان سپر انسانی استفاده نکنند.

 

کاظمی قمی در پایان گفت: این عملیات پیچیدگی‌های دارد وبا توجه به استحکامات تروریست‌ها و تله های انفجاری به کار برده شده زمان بر خواهد بود. روحیه نیروهای عراقی قوی است وچرا که مورد حمایت مراجع و مردم هستند و پیروزی در این عملیات دست آوردهای امنیتی سیاسی برای عراق داشته و نیز نتایج بین المللی برای عراق و جبهه مقاومت خواهد داشت.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار