مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. شهريور 1391 - 18:54   |   کد مطلب: 1966
امام جمعه موقت ملایر: شهادت بالاترین مرحله ارزشی برای انسان است

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان عصر امروز در یادواره شهدای کارمند ملایر اظهار داشت: بنا به فرموده رهبری امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز این جمله باید سرلوحه کار همه ما باشد.

وی افزود: ما خیال نکنیم که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم در واقع شهدا زنده‌اند و ما رفتنی هستیم و همه ما به شفاعت شهدا در آن دنیا نیازمندیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به حادثه کربلا گفت: اکنون بیش از 1300 است که از آن روز می‌گذرد و هر روز ارزش و بقای آن برای ما زنده‌تر می‌شود و این به خاطر ارزش شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در راه حقیقت و اسلام است که مسیر آن را شهدای انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ادامه دادند و امروز بعد از 30 سال ماندگار شدند.

وی در ادامه ابراز داشت: ارزش وجودی شهادت در آیات  متعدد قرآن و روایات به مرور ذکر شده است و شهدای با مدد گرفتن ازاین آیات و روایات و تحقق وعده های الهی در مسیر شهادت قدم گذاشتند.

حجت‌الاسلام فاضلیان در ادامه مقام شهادت را بالاترین مرتبه ارزشی برای یک انسان خواند و گفت: هفته دولت که با نام شهیدان رجایی و باهنر مزین است برای تک تک مسئولان یادآور خدمت بی‌منت برای خداست.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر هر آنچه در توان داشتند برای اعتلای انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشته و در راه اسلام و انقلاب نیز با خدمتی که به ملت داشتند به مقام شهادت نائل آمدند.

امام جمعه موقت ملایر شناخت راه شهدا را برای همه مسئولان و کارگزاران دولت ضروری برشمرد و گفت: هر آنچه امروز و در ابعاد مختلف در دنیا حرفی برای گفتن داریم از برکت خون شهداست که در برابر همه ناملایمات ایستادند و اجازه تجاوز دشمن را به کشورمان نداده و این  امروز مسئولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: زندگی ساده شهیدرجایی هرگز فراموش نمی‌شود و مسئولان و کارمندان باید با الگوگیری از این شهید بزرگوار یادشان نرود که انقلاب ما با دستان مردمی فقیر و ساده و پشتیبان امام و مردان بزرگی چون شهیدان رجایی و باهنر به ثمر رسید و وظیفه امروز ما خدمت به این مردم است.

حجت‌الاسلام فاضلیان گفت: شهدا با نفس خود مبارزه کردند و ساده‌زیستی شهیدرجایی نمونه کامل مبارزه با نفس است که امور دنیا را کوچک می‌شمرد و به خود یادآوری کرده بود که رجایی همان کودک دست‌فروش بوده است.

وی شهرت، شهوت دنیا پستی و مادیات را سد و مانع عبور انسان به سوی سعادت خواند و گفت: این موانع باید کنار برود تا در مسیر شهدا حرکت کنیم و اگر این امور با انسان همراه شود انسان از درجه انسانیت سقوط می‌کند و به بدبختی می‌رسد.

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار