مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. اسفند 1395 - 18:07   |   کد مطلب: 19690
روز گذشته حدود 50 نفر از کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس به علت معوق ماندن حقوق سه ماهه آذر، دی و بهمن در مقابل ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خاورستان؛ روز گذشته حدود 50 نفر از کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس به علت معوق ماندن حقوق سه ماهه آذر، دی و بهمن در مقابل ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس تجمع کردند. این کارگران سه روز دست از کار کشیدند اما وقتی هیچ یک از مدیران این واحد معدنی پاسخ قانع‌کننده‌ای به کارگران ندادند؛ مجبور به تجمع در مقابل فرمانداری شدند.

حجت الله دربانی مدیرعامل شرکت نگین طبس در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ با اشاره به اینکه سه ماه حقوق کارگران معدن معوق مانده است افزود: این معوقات مربوط به سال 94 است و شرایط به گونه ای نبوده است که حقوق کارگران از دست برود.

 

وی افزود: از ابتدای سال 95 تاکنون؛ کارگران 11 برج حقوق دریافت کرده اند و هنوز هم زمان برای پرداخت عیدی آنها دیر نشده است.

 

مدیرعامل شرکت نگین طبس با اشاره به اینکه علت معوق ماندن حقوق کارگران؛ پرداخت نشدن مطالبات شرکت از ذوب آهن اصفهان بوده است بیان کرد: متاسفانه صنعت زغال سنگ کشور انحصاری و در دست یک نفر است و تامین نقدینگی از یک نفر، سبب عدم امکان وصول مطالبات شرکت شده است.

 

دربانی گفت: شرکت ذوب آهن هم شرکت ورشکسته ای نیست؛ ولی پیمانکار دولت است و احتمالا دولت هم مطالبات این شرکت را پرداخت نکرده است.

 

وی افزود:  از ابتدای سال تاکنون، کارگران 11 ماه حقوق دریافت کرده اند اما چون مطالبات وصول نشده است نتوانسته ایم معوقات سال های گذشته را پرداخت کنیم.

 

مدیرعامل شرکت نگین طبس در واقع کارگران در 20 روز قبل حقوق گرفته اند و فردا هم حقوق اسفندماه را خواهند گرفت.

 

دربانی با اشاره به اینکه از روز شنبه کارگران به دلیل معوقات حقوق دست از کارکشیدند بیان کرد: در جلسه ای که با مسئولان شهرستان برگزار شد کارگران به محل کار خود برگشتند و مقرر شد تا در یکی- دو هفته آینده مطالبات آنها پرداخت شود.

 

محمدی دبیراجرایی خانه کارگر شهرستان طبس نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: حدود 500 نفر از کارگران معدن زغال سنگ طبس سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و عیدی امسال را هم طلبکارند.

 

وی افزود: برخی از کارگران شرکت زغال‌سنگ نگین طبس در اعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق و عیدی، ابتدا در محل معدن اعتصاب کردند، اما وقتی مشاهده کردند که مدیران شرکت به درخواست آنان بی‌توجه بوده و پاسخ‌گو نیستند، تصمیم گرفتند در مقابل ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس تجمع کرده و درخواست خود را از این طریق مطرح کنند.

 

دبیراجرایی خانه کارگر طبس گفت:همه این 500 نفر در خصوص معوق ماندن حقوقشان معترض هستند اما تعدادی از آنها روزهای شنبه و یکشنبه را در محل کار حاضر نشدند و در روز دوشنبه هم در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

 

محمدی بیان کرد: پس از تجمع کارگران بامسئولان فرمانداری و شهرستان و همچنین مسئولان معدن جلسه ای برگزار کردیم که مقرر شد حقوق کارگران تا 20 اسفندماه پرداخت شود.

 

وی بیان کرد: مدیران شرکت زغال‌سنگ نگین طبس قول دادند که حداکثر تا 11 اسفند، یک ماه حقوق کارگران را پرداخت و تا 20 اسفند تمامی بدهی خود به کارگران را تسویه کنند.

 

دبیراجرایی خانه کارگر طبس اظهارکرد: من مطمئن هستم که این قول عملی نخواهد شد، چراکه اکنون وضعیت مالی شرکت زغال‌سنگ نگین طبس مساعد نیست؛ مدیران این شرکت مدعی‌اند که زغال‌سنگ تولیدی خود را به شرکت زغال‌سنگ پروده طبس تحویل داده‌اند اما وجه آن را دریافت نکرده‌اند و اکنون مبلغ قابل توجهی از شرکت پروده طلبکارند؛ خلاصه اینکه پرداخت حقوق معوق کارگران نگین منوط به پرداخت‌های شرکت پروده است.

 

محمدی در خصوص پرداخت تمامی مطالبات هم گفت: کارگران تا 15 اسفندماه مشغول به کار هستند و تا 15 نوروز به تعطیلات خواهند رفت و به نظرم این وعده ها واهی است و این مطالبات پرداخت نخواهد شد.

 

همچنین گفته های مدیرعامل شرکت در خصوص اینکه این معوقات مربوط به سال های گذشته است؛ در حالی است که دبیر اجرایی خانه کارگر طبس گفته است این معوقات مربوط به سه ماهه اخیر است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار